Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, naiset: Mitä mieltä tällaisesta syyslookista?

Vierailija
28.08.2018 |

Tykkään tämäntyyppisistä vaatteista, mutta näytänkö ihan ääliöltä jos pukeudun noin (pikku)kaupungissa? Voinko toivoa vastakkaisen sukupuolen lähestymistä? (Itse olen siis nainen.) Työni edellyttää lähinnä perussiistiä pukeutumista, joten se ei ole ongelma.

https://www.ardmoor.co.uk/wso/images/library/150102244_m01.jpg?view=976

https://www.gboutfitters.co.uk/images/harkila-impala-lady-waistcoat-p14…

https://www.ardmoor.co.uk/wso/images/library/130108494_m01.jpg3?view=976

https://www.ardmoor.co.uk/wso/images/library/180110640_m01_bestla.jpg?v…

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä että useimmat kuvat noista ovat vaellus- tai koiranulkoilutuskamppeita. En sanoisi niitä tyyliksi ollenkaan. 

Sitten oli pari kuvaa joissa oli sellaista englantilaista country house-henkeä. Jos tuo on sellainen tyyli mistä pidät - ei oo mun tyylini ollenkaan mutta makuja on monia - niin ala etsiä sellaisia vaatteita. Ja unohda se ajatus, että samat vaatteet käy ulkoiluun ja kaupunkiin. :-)

Voisit hankkia esimerkiksi bleiserin (paksuhko villa tai tweed), villaneuleita ja villatakkeja, kuviollisia kauluspaitoja, suoralahkeisia farkkuja ja villankangashousuja, vakosamettihameen (hieno paksujen sukkisten kanssa), ratsastussaappaat tai nilkkurit... mieti mistä väreistä tykkäät ja rakenna vaatekaappisi niiden ympärille. Asusteet ja laukku ehkä mieluummin ruskeaa kuin mustaa nahkaa. 

Googlaa english country style clothing. 

Voitko vääntää seiskalle rautalangasta, miksi nuo vaatteet eivät käy kaupunkiin...? (Terveisiä Tampereelta. Täällä näkee kaikennäköisiä ihmisiä.) Itse olen hippitäti, ympäri vuoden hameessa, mukavuussyistä - ja samoista käytännön ja mukavuussyistä en lähde pitkillä liehuhelmoilla kuukauden kalareissulle Jäämerelle. Mutta toisinpäin, mikä estää? Onko jokin "kaupunkityyli", jossa nuo ovat täysin out? Miksi?

Vierailija
22/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä nuo tavalliset erävaatteet toimivat ihan hyvin muutenkin kuin erähommissa. Itsekin käytän niitä aika paljon. Mulla pukeutumisen ongelma on se, että vietän hyvin vähän aikaa ns. ihmisten ilmoilla. Teen töitä kotona kotivaatteissa (esim. nyt mulla on jumppatrikoot, villasukat ja Ruskovillan korkeakauluksinen villapaita) ja ison siivun vapaa-ajastani vietän tallilla. Mulla ei siis ihan hirveästi ole tarvetta "siviilivaatteille" (toki mulla niitä on, mutta en niitä kauhean suurta määrää omista). Käytän usein ulkoiluvaatteita käydessäni asioillakin, etenkin, jos teen asioinnin yhteydessä pienen lenkin.

Jos sinä, ap, etsit kumppania, olisi varmasti hyvä, että hänkin olisi ulkoilmaihminen. Noista vaatteista tietää ainakin heti, että ulkoilu on sydäntäsi lähellä! Mun  mielestä retkeilyvaatteet ovat myös hyvännäköisiä.

Jos kuitenkin haluat kehittää tyyliäsi brittiläisen maalaistyylin suuntaan, niin Kapteenska on varmastikin sellainen kauppa, josta löytyy hyviä tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tylsiä. T: Mies

Okei ehkä se rajoittaa, että olen metallihenkinen :D

Vierailija
24/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asut ovat paikallaan, jos Sinut on kutsuttu viikonlopuksi metsästämään englantilaiseen kartanoon. Ja tottakai käyvät kaikki koiran kanssa ulkoiluun.

Se, mikä tällaisessa tyylissä on tärkeätä, on laatu. Hyvänlaatuinen tweed kestää eliniän, samoin pitkään kestävät villaiset neuleet oikein hoidettuna.

Jos vaatteet eivät täytä näitä laatukriteereitä, niin ne näyttävät naurettavilta missä tahansa ja kenen yllä tahansa.

Vierailija
25/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on ihan perustyylejä? Ei mitään huomiota herättävää tai erikoista.

Vierailija
26/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkisreuhka oli kamala. Fleecetakki on enemmän mökkivaate. Muuten luonnonläheinen värimaailma ja mukavat vaatteet toimivat hyvin. Neljännestä pidin eniten.

Vierailija
27/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraskartano-tyyli onnistuu niin että yhdistät tuon linkkaamasi tyylin kaupunkimaisempaan muotiin. Yläosa maalta, alaosa farkkua tms.

Vierailija
28/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en katso vaatteitasi ollenkaan, vaan kasvojasi ja kroppaasi. Jos ne ovat itseäni miellyttävällä tasolla, on ihan sama vaikka päälläsi olisi musta jätesäkki.

Vierailija
29/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän pukeutuminen viestittää paljon. Sun viesti on että mukavuus ennenkaikkea ja ettei ulkonäöllä ole väliä. Osa noista ihan kivoja ulkoillessa, osa taas suorastaan rumia. Varmaan käyttäjänsä näköisiä.

Vierailija
30/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos herrasmiehelle numero 16!

17: En selvästi ymmärrä näistä tyyliasioista mitään, minusta tuo 2. tyyli on todella särmä ja hieno. Tämän takia minä näitä neuvoja kyselen.

Sille joka kommentoi että osa on koiranulkoilutusvaatteita ja osa herraskartanoviikonloppua: sanoisin että "koiranulkoilutusvaatteet" vastaavat aika hyvin sitä miten nykyään pukeudun ja herraskartanoviikonloppu sitä mihin haluaisin pyrkiä.

Koiranulkoilutusvaatteet on siitä turvallisia että kaikki ymmärtää että en ole edes yrittänyt ja sehän on okei. Mutta jos yrittää herraskartanotyyliä(tai mitä hyvänsä tyyliä) eikä ihan onnistu, se on kamalaa.

-ap-

Tyyli 2 on just kamala, tosi vanhahtava ja outo. En ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Mutta ei sillä väliä, sinähän tuota havittelet :)

Vierailija
31/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos herrasmiehelle numero 16!

17: En selvästi ymmärrä näistä tyyliasioista mitään, minusta tuo 2. tyyli on todella särmä ja hieno. Tämän takia minä näitä neuvoja kyselen.

Sille joka kommentoi että osa on koiranulkoilutusvaatteita ja osa herraskartanoviikonloppua: sanoisin että "koiranulkoilutusvaatteet" vastaavat aika hyvin sitä miten nykyään pukeudun ja herraskartanoviikonloppu sitä mihin haluaisin pyrkiä.

Koiranulkoilutusvaatteet on siitä turvallisia että kaikki ymmärtää että en ole edes yrittänyt ja sehän on okei. Mutta jos yrittää herraskartanotyyliä(tai mitä hyvänsä tyyliä) eikä ihan onnistu, se on kamalaa.

-ap-

Tyyli 2 on just kamala, tosi vanhahtava ja outo. En ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Mutta ei sillä väliä, sinähän tuota havittelet :)

Aivan. Pakko olla provo, 90v isoäitinikin pukeutuu paremmin. Noista tylsistä tyyleistä 4 ainoa joka on ok, ja 3 menee metsässä/lenkillä jos ei muuta ole. Mutta tuo 2 on tylsä ja ankea.

Vierailija
32/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala.

Vierailija
33/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole provo vaan kolmikymppinen nainen. Olen aina tykännyt liiveistä ja tykkään kakkoskuvan liivin ja housujen "öljykangastakkimaisesta" pinnasta. Ehkä sen karvan voisi ottaa liivistä pois jos se ei ole aito, en tykkää tekokarvoista. Muutenhan se lämmittäisi epäkkäitä ja niskaa ihanasti.  Tykkään myös ruutupaidoista, erittäin flanellisista.

Esim. tästä yläosasta tykkäisin hirveästi:

https://www.erakoira.fi/image_view.php?name=2/DianaLadyShootingVest_007322_1.jpg

Kun joku totesi että vaatteiden täytyy olla laadukkaita, niin tottakai pitää! En ehkä ymmärrä tyylistä mitään mutta sen minäkin sentään tajuan.  Osasyy siihen että olen tämmöinen Partioaitan mannekiini on se, että kun sinne menee tietää että 90 % vaatteista on laadukkaita (toki sielläkin on joukossa sutta ja sekundaa) ja värimaailma yleensä sopii sen enempää miettimättä.

Täytyy käydä Kapteenska tarkistamassa. Kerran näin niiden ikkunassa ihanan Barbourin silkkihuivin mutta se maksoi 100 e niin en raaskinut ostaa. Tykkään sellaisista paksuista neliskanttisista silkkihuiveista.

-ap-

Vierailija
34/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaita ja hyvän näköisiä vaatteita.

Vierailija
35/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen tyyli muuten mutta vaihtaisin nuo vaelluskengät korkeakorkoisiin nilkkureihin.

Vierailija
36/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs ja käytännöllinen. Viestii fiksuudesta ja ulkoiluinnosta. Itse tykkään käytännölisiin ulkoiluvaatteisiin pukeutuvista ihmisistä. Olen kotoisin Helsingistä, jos sillä on merkitystä.

Vierailija
37/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikäs ja käytännöllinen. Viestii fiksuudesta ja ulkoiluinnosta. Itse tykkään käytännölisiin ulkoiluvaatteisiin pukeutuvista ihmisistä. Olen kotoisin Helsingistä, jos sillä on merkitystä.

Miksi suomessa aina pitää olla niin käytännöllistä? Tykkään aina matkoilla katsoa italialaisten ja ranskalaisten hiukan iäkkäämpien rouvien pukeutumista.

Vierailija
38/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti

T. Nainen

Vierailija
39/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomessa aina pitää olla niin käytännöllistä? Tykkään aina matkoilla katsoa italialaisten ja ranskalaisten hiukan iäkkäämpien rouvien pukeutumista.

Ei tarvitse. Kaikilla saa olla oma tyyli. Käytännöllinenkin voi olla kaunis ja naisellinen. Itse käytän paljon hameita ja tyttömäisiä vaatteita, mutta pukeudun silti mukavasti ja säähän sopivasti. Kenenkään ei ole pakko pukeutua käytännöllisesti, jos ei halua. Kyllä minäkin tykkään katsella korkokenkiä käyttäviä naisia, mutten itse niitä halua jalkoihini vetää.

Vierailija
40/56 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vaatteita.. jäin miettimään millainen nainen niihin pukeutuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä