Muovikassin osto kassalta kertoo alhaisesta sosioekonomisesta asemasta
Kommentit (45)
Sopivasti ärsyttävä, mutta liian ilmiselvä provo. Sano tuo mun dippainssi isälle, joka maksaa kuukaudessa enemmän veroja kuin sinä tienaat. Ja kantaa niitä muovikasseja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli turha aloitus.
Jos saan yhdenkin muuttamaan käyttäytymistään olen onnistunut.
Ihan sama mitä sinä siitä ajattelet :D
Vierailija kirjoitti:
Sopivasti ärsyttävä, mutta liian ilmiselvä provo. Sano tuo mun dippainssi isälle, joka maksaa kuukaudessa enemmän veroja kuin sinä tienaat. Ja kantaa niitä muovikasseja.
Isäsi kuulostaa idiootilta.
Kiitos. Tämä on minulle kunnianosoitus, kun ajattelee mikä on se toinen vaihtoehto on.
Mulla on aina reppu mukana kaupassa. Jos kaikki ei mahdu, niin sitten muovipussi lähtee jatkoksi. Sama muovipussi toimii roskapussina kotona.
Mun kohdalla se kertoo huonosta muistista. Pitäisi varmaan alkaa säilyttää yhtä kestokassia autossa niin olisi aina mukana. Paitsi sitten kun tyhjennän sen ostosten jälkeen ja se unohtuu viedä takaisin autoon. Toivoton tehtävä.
Vaimolla kumitissit, mulla muovikassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli turha aloitus.
Jos saan yhdenkin muuttamaan käyttäytymistään olen onnistunut.
Syyllistämällä ja halveksimalla harvoin onnistuu... Sen sijaan voisit miettiä, että miten kestokasseista onnistuisi muutoin luomaan sellaisia, että mahdollisimman moni haluaisi käyttää niitä, eikä ainakaan joka kerta ostamaan / ottamaan uutta muovi tai paperikassia, ostoksia tehdessään.
Ehjä roskapussi rullasta maksaa noin 3 senttiä, kaupan muovikassi noin 20 senttiä, kumpi mahtaa olla järkevämpi? Lisäksi sitten se kaupan kallis pussi on reikäinen ja vuotaa allensa.
M45
Vierailija kirjoitti:
Mun kohdalla se kertoo huonosta muistista. Pitäisi varmaan alkaa säilyttää yhtä kestokassia autossa niin olisi aina mukana. Paitsi sitten kun tyhjennän sen ostosten jälkeen ja se unohtuu viedä takaisin autoon. Toivoton tehtävä.
Kaksi kaksia. Vuorottelevat kodin ja autin väliä.
Aloitus kertoo matalista kognitiivisista kyvyistä. Yleensä kestokassi on fiksuilla.
Joskus joutuu kauppaan yllättäen. Ei ole kestokassia mukana. Pitääkö silloin ap:n mielestä ostaa talouteen kymmenes kestokassi, vai saako ostaa sen muovikassin, jota käyttää kenkäpussina ja kymmenen kertaa ostosten tekoon ennenkuin alentaa sen loppukäyttöön roskapussiksi? Vai leimataanko roskasakiksi, koska ei tiennyt kuukautisten alkavan NYT ja tarvittavan siteitä ja uudet pikkarit sekä sukkahousut sotkeutuneiden tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kaksia. Vuorottelevat kodin ja autin väliä.
Ite oot kakki autisti
Kohdallani totta, mutta ostaisin niitä, vaikka olisin varakkaampikin. Roskapusseiksi ja tyhjien tölkkien pussiksi. Tosin ehkä rikkaana joisin vaan baarissa eikä tarvitsisi tölkkejäkään palauttaa.
Eikös se kerro paremmasta kun on joka kerta varaa maksaa uudet kassit?
Olen ympäristöalalla töissä ja korkeakoulutettu. En koe maailmanlopuksi sitä, että satunnaisesti ostan kaupasta muovipussin, jos tulee äkillinen käynti ja kestokassia ei ole silloin mukana. Muovipussin käyttäminen roskapussina ja polttaminen lopuksi hallitusta prosessissa energiajätteen mukana ei ole mitenkään erityisen paha juttu ympäristönäkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Kohdallani totta, mutta ostaisin niitä, vaikka olisin varakkaampikin. Roskapusseiksi ja tyhjien tölkkien pussiksi. Tosin ehkä rikkaana joisin vaan baarissa eikä tarvitsisi tölkkejäkään palauttaa.
Osta kaupasta rulla roskapusseja, ne on 80% halvempia
Päinvastoin. Köyhillä on omat viritelmät ettei mene ylimääräistä kakskytsenttistä.
:D