Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muovikassin osto kassalta kertoo alhaisesta sosioekonomisesta asemasta

Vierailija
28.08.2018 |

Paremmilla on kestokassi.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai huonosta muistista: unohtanut kangaskassin kotiin. Tai heräteostoksesta: matkalla päättääkin käydä kaupassa. 

Vierailija
22/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan silloin tällöin muovipussin, eikä minulla olekaan mitään tarvetta esittää, että sosiekonominen olisi muu kuin köyhä työtön, yliopsto-opinnoista huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on laukussa pari kestokassia aina mukana, sellaisia ohuita, pieneen tilaan meneviä. Esim. Ikealta saa hyviä kestokasseja noin eurolla. Olen myös ommellut niitä itse. Ne ovat tukevasta kankaasta. 

Vierailija
24/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi kertoa myös spontaanista kauppaan pistäytymisestä. Tosin itse pistäydyin eilen lenkin yhteydessä kauppaan ja kannoin tavarat ilman kassia sylissä kilometrin matkan kotiin (viisi eri artikkelia, mm. maitolitra ja banaaneja). Saanko kunniamaininnan?

Vierailija
25/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänsä voi toki käyttää siihen, että kokee syyllisyyttä aivan kaikesta. Ihan eri juttu on sitten se, että mitä ihmeen järkeä siinä oikein on?

Vierailija
26/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kertoo matalista kognitiivisista kyvyistä. Yleensä kestokassi on fiksuilla.

Joskus joutuu kauppaan yllättäen. Ei ole kestokassia mukana. Pitääkö silloin ap:n mielestä ostaa talouteen kymmenes kestokassi, vai saako ostaa sen muovikassin, jota käyttää kenkäpussina ja kymmenen kertaa ostosten tekoon ennenkuin alentaa sen loppukäyttöön roskapussiksi? Vai leimataanko roskasakiksi, koska ei tiennyt kuukautisten alkavan NYT ja tarvittavan siteitä ja uudet pikkarit sekä sukkahousut sotkeutuneiden tilalle?

Älä WT selittele vaan ota muovikassisi.

Vierailija
27/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on mt-ongelmainen, ihan älykäs kyllä ja suorittanut yo-tutkinnon hyvin arvosanoin. Koko koti muovikasseja täynnä, hamstraa ruokaa, mikä menee roskiin. Äiti on lääkäri ja isä yrittäjä. Näyttävät tosi pöljiltä molemmat. Ikeaostoksia ja yletöntä hömpöttelyä. Että se sosioekonomisesta asemasta...

Vierailija
28/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaisia taittolaatikkoja auton takakontissa. Niihin laitan ostokset, kannan autosta sisälle ja sitten laatikot taitettuna taas takakonttiin. Tosi kätevää.

Vierailija
29/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on laukussa pari kestokassia aina mukana, sellaisia ohuita, pieneen tilaan meneviä. Esim. Ikealta saa hyviä kestokasseja noin eurolla. Olen myös ommellut niitä itse. Ne ovat tukevasta kankaasta. 

Ne Ikean kassit on ihan hirveitä, tavarat valuu ulos.

Vierailija
30/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aloittajalla muovikassit muodissa. Moneskohan aloitus niistä tänään?

Vierailija
31/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivasti ärsyttävä, mutta liian ilmiselvä provo. Sano tuo mun dippainssi isälle, joka maksaa kuukaudessa enemmän veroja kuin sinä tienaat. Ja kantaa niitä muovikasseja.

Isäsi kuulostaa idiootilta.

Ei sd isä ole idiootti, sillä on vain insinöörin aivot :D

Vierailija
32/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on mt-ongelmainen, ihan älykäs kyllä ja suorittanut yo-tutkinnon hyvin arvosanoin. Koko koti muovikasseja täynnä, hamstraa ruokaa, mikä menee roskiin. Äiti on lääkäri ja isä yrittäjä. Näyttävät tosi pöljiltä molemmat. Ikeaostoksia ja yletöntä hömpöttelyä. Että se sosioekonomisesta asemasta...

Juurikin tätä meinasin. Sillä mun idiootiöla dippainssi-isälläkin on yritys. Ja meillä kaikilla korkea koulutus. Itse käytän kyllä reppua ja kestokasseja, mutta isäni ei niin tee. Olkoonkin idiootti, mutta ei matalalla sosioekonomisella taustalla varustettu. Joten; älä vedä liian yksinkertaisia johtopäätöksiä pelkästään muovikassien perusteella!

Tuo yks tuolta alkupäästä.

Vierailija
33/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Niin vain tämäkin aloitus saa kommentteja. Harrastan ompelua ja niinpä noita kangaskasseja on kohta joka lähtöön. Ja kavereilla kanssa. Kuitenkin paras kestokassi mun mielestä on Glope Hopen banderollista ommeltu, Stockmannin logolla. Stocca niitä myy edelleen.

Vierailija
34/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätysmuovista tehty harmaamusta muovikassi oli tutkitusti ekologisin. Kestokangaskassi vasta toisena ja vaati 53 käyttökertaa.

Vierailija
35/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätysmuovista tehty harmaamusta muovikassi oli tutkitusti ekologisin. Kestokangaskassi vasta toisena ja vaati 53 käyttökertaa.

Täyttä roskaa. Tuohikontti pesee tuon 18-0.

Vierailija
36/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivasti ärsyttävä, mutta liian ilmiselvä provo. Sano tuo mun dippainssi isälle, joka maksaa kuukaudessa enemmän veroja kuin sinä tienaat. Ja kantaa niitä muovikasseja.

Aika huono provovastaus.

Dippainssi osaisi laskea että ostamalla pari 60snt kaupan omaa kestokassia, säästäisi vuodessa 20-40€.

Vierailija
37/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi kuulostaa idiootilta.

Itse kuullostat idiootilta :D

Vierailija
38/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs oma rahanmeno?

Jos muovikassi maksaa 0,20-0,25€ ja kestokassi 0,60€ (kestää ainakin vuoden käyttöä).

Rahansäästöä tulee selvästi.

Vierailija
39/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs oma rahanmeno?

Jos muovikassi maksaa 0,20-0,25€ ja kestokassi 0,60€ (kestää ainakin vuoden käyttöä).

Miksi säästää pennosia, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista?

Vierailija
40/45 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs oma rahanmeno?

Miksi säästää pennosia, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista?

Koska aidosti varakkaat ovat myös nuukia.