Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen rakastuu johonkin niin kovasti?

Vierailija
28.08.2018 |

Ja toiseen ei?
Mitä mieltä olette, mitä näkemyksiä teillä on miksi näin käy?
Biologialla sitä ei kai voi täysin selittää, sillä eihän ihminen rakastu suurimpaan osaan niistä, ketä kohtaan kokee voimakasta fyysistä vetoa/-kemiaa.

Joihinkin harvoihin vain rakastuu, ja vielä harvemmin tosi kovasti.
Kaikkiin sielunkumppaneihinkaan ei rakastu, joihinkin vain.
Mistä se johtuu? Miksi juuri siihen johonkin vain?

En hae siis mitään ”faktaa” tai aukotonta selitystä, olisi vain mukava kuulla erilaisia näkemyksiä asiasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miksi joihinkin rakastuminen on sellaista sydämet silmissä leijailua, ja joidenkin kanssa menee ihan matkoille?

Vierailija
2/6 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ihminen rakastu kuin kolme kertaa oikeasti elämän aikana. Ekan kerran nyt rakastuu vähän helpommin. Toisella kertaa ei enään kovin helposti ja viimeinen kerta on työn takana eli melkein saa elää kauan yhdessä ennen kuin se tapahtuu. Eli vaikka sitä näkis sitten 50 vuotiaana ihan näköisen naisen niin se on vaan rakkaudeton ihastuminen. Itse olen melkein 30 ja en osaa sanoa miltä se rakkaudeton ihastuminen tuntuu mutta siinä on vissiin se järki kuitenkin enemmän tallella. Toki on ihmisiä jotka ei rakastu koskaan tai jotka rakastuu 100 kertaa. Itse en usko että olen vielä rakastunut koska kohtelin edellistäkin kovin erikoisesti. Olin hänelle toinen. Joten oli hän varovainen mutta sanoi ettei enään minun jälkeeni. Saa nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen näkemys, että rakastuessa antaa itselleen luvan rakastua. Siihen voi liittyä esim. vakuuttuneisuus siitä, että tältä toiselta saa hyvää vastarakkautta ja muuta hyvää elämäänsä. Tai ihan vaan on niin tylsistynyt elämäänsä, että ajattelee siksi että ei sen niin väliä vaikka tulis ongelmiakin tästä, olen valmis, antaa palaa.

Siinä kohtaa kun tuntee voimakasta vetoa toiseen, siinä kohtaa on lupa antaa itsensä rakastua tai sitten voi ohittaa tietoisesti asian rakastumatta.

Näin se menee mielestäni mulla, olen kyllä muutenkin harkitseva ja hyvin itseni kontrolloiva ihminen.

Vierailija
4/6 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aivoissa kai vaan tapahtuu jokin kemiallinen reaktio, kun näkee tai ajattelee rakastettuaan. Ehkä rakastuminen kuuluu ihmisen alkukantaiseen vaistoihin. Voimakas reaktio tulee, jotta ihminen tietää pysyä lähellä ihmistä, jonka kanssa tuntee olonsa turvalliseksi? Tai jonka kanssa voi saada terveitä jälkeläisiä? Ei voi tietää.

Vierailija
5/6 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen näkemys, että rakastuessa antaa itselleen luvan rakastua. Siihen voi liittyä esim. vakuuttuneisuus siitä, että tältä toiselta saa hyvää vastarakkautta ja muuta hyvää elämäänsä. Tai ihan vaan on niin tylsistynyt elämäänsä, että ajattelee siksi että ei sen niin väliä vaikka tulis ongelmiakin tästä, olen valmis, antaa palaa.

Siinä kohtaa kun tuntee voimakasta vetoa toiseen, siinä kohtaa on lupa antaa itsensä rakastua tai sitten voi ohittaa tietoisesti asian rakastumatta.

Näin se menee mielestäni mulla, olen kyllä muutenkin harkitseva ja hyvin itseni kontrolloiva ihminen.

Eksistentialistiseen ajatteluun taipuvaisena allekirjoitan tämän. Kaikki elämässä on valintoja, myös tunteet. Kun kiinnostus ja ihastus heräävät, sitä itse valitsee, miten syvälle sallii mielensä heittäytyä.

Mulla täysin hulluuskierteessä oma meininki, osaisipa lopettaa. Vastapuolesta ei vaan vielä tiedä, mitä se miettii, joten tilanteen avoimuus ja kaikki miljoonat ehkät vaan ruokkii hulluutta. Täältä pilvistä tullaan varmaan rytinällä alas vielä, mutta mitä sitten.

Vierailija
6/6 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia. Feromonit. Tapa. Yleistys.