Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä ruotsinlaivalla

Vierailija
28.08.2018 |

Viihdytkö? Mitä teet? Ikäsi? Voitko suositella?

Olen ollut pari keikkaa vuosituhannen vaihteessa. Nyt tekisi mieli hakea vakityö vähän eri osastolta, mutta siltä laivalta josta pidin vähemmän.
Oletan että aika on tehnyt tehtävänsä sekä minulle että työpaikalle.
Työ sijoittuu Turun linjalle.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivalle pääsee töihin suhteilla. Pitää olla joku joka suosittelee, että ottavat kokeilemaan esim. viikonlopuksi tai viikoksi. Jos menee hyvin niin lisää töitä tulee niin paljon kuin jaksaa tehdä. Jos perseilee, niin siihen loppuu se ura.

Jos olet joku matti-möttönen jostain rumanperältä, eikä kukaan laivalla sua tunne eikä tiedä, niin kyllä pitää olla tosi hyvä tuuri ja tosi kova pula sijaisita jos osuu vapaa paikka kohdalle. 

Mitään vakituisia paikkoja EI jaeta suoraan jollekin joka hakee paikkaa ulkopuolelta ilman että ikinä ollut laivalla töissä. Ensin vikataan muutamia vuosia, ja sitten voi saada vakipaikan. Ennen sua on jo monta muuta vikaeeraajaa odottamassa, josko jo vakinaistettaisiin.

Paikka voi olla muodollisesti auki julkisesti, mutta varustamon sisällä siihen paikkaan on jo hakijat ja tekijät.

Hommaa itsellesi tarvittavat paperit: merimieslääkärintodistus ja suorita STVW -koulutus, niin voit hakea hommia. Siitä sitten eteenpäin ensin sijaistamalla sitten ehkä myöhemmin vakkaripaikkaan.

Luitko alun?

Mä olen ollut laivalla töissä.

En ole muutenkaan viemässä sun paikkaasi, joten laske höyryä. (Ellei tämä nyt ollut sitä "karheaa huumoria", josta rekrysivujen työnhaku for dummies -osiossa varoiteltiin.)

Vierailija
22/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä naidaan ainakin paljon mitä työntekijöiltä olen kuullut. Monet jättivät hommat juuri sen vuoksi kun eivät jaksaneet katsella touhua. Joillekin varmasti sopii.

Juuri näin vanhaa luokkakaveria (töissä Siljalla), joka väitti että henkilökunnalle villit vuodet on kaukana takanapäin.

-ap.

Niin alkoholin suhteen. Enää ei saa olla kännissä töissä, mutta vielä sielä pannaan entiseen tahtiin.

Varmaan joku. Itse en ole pannut kuin asiakkaan ominaisuudessa.

Tää mies sanoi, ettei kotona ehdi suhteilla ja laivalla sitä ei harrasteta. Ilmeisesti ainakin hän on ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivalle pääsee töihin suhteilla. Pitää olla joku joka suosittelee, että ottavat kokeilemaan esim. viikonlopuksi tai viikoksi. Jos menee hyvin niin lisää töitä tulee niin paljon kuin jaksaa tehdä. Jos perseilee, niin siihen loppuu se ura.

Jos olet joku matti-möttönen jostain rumanperältä, eikä kukaan laivalla sua tunne eikä tiedä, niin kyllä pitää olla tosi hyvä tuuri ja tosi kova pula sijaisita jos osuu vapaa paikka kohdalle. 

Mitään vakituisia paikkoja EI jaeta suoraan jollekin joka hakee paikkaa ulkopuolelta ilman että ikinä ollut laivalla töissä. Ensin vikataan muutamia vuosia, ja sitten voi saada vakipaikan. Ennen sua on jo monta muuta vikaeeraajaa odottamassa, josko jo vakinaistettaisiin.

Paikka voi olla muodollisesti auki julkisesti, mutta varustamon sisällä siihen paikkaan on jo hakijat ja tekijät.

Hommaa itsellesi tarvittavat paperit: merimieslääkärintodistus ja suorita STVW -koulutus, niin voit hakea hommia. Siitä sitten eteenpäin ensin sijaistamalla sitten ehkä myöhemmin vakkaripaikkaan.

Luitko alun?

Mä olen ollut laivalla töissä.

Joku muukin voi olla kiinnostunut asiasta. Suomessa voi olla paljonkin ihmisiä, jotka osaa ruotsia ja suomea ja haluaa ehkä olla laivoilla töissä. Suomesta menee kuitenkin laivoja ruotsiin, tallinnaan, saksaan ja niihin kaikkiin tarvitaan aina työntekijöitä. Tosin saksanlinjalla tekevät töitä 3 viikkoa- 3viikkoa vuoden ympäri, niin se ei kaikille sovi. 

Sitten osoittaa viestinsä kaikille muille...

Vierailija
24/30 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö suomessa on laivoille töitä? Olen kiinnostunut, en pelkää pitkiä työpäiviä, olen asiakaspalvelussa ihan parhaimmillani. 

Mitä kieliä täytyy ehdottomasti osata? Mitä todistuksia katsotaan kun hakee? Ja miten hakea parhaiten, että varmasti pääsee?

Onko palstalla ketään joka tietää ja osaa oikeesti neuvoa`?

Vierailija
25/30 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi röissä ruotsinlaivalla?

Vierailija
26/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työtilanne ruotsinlaivoilla? Onko töitä ja mitä töitä? Miten pääsee töihin sinne, pitääkö tulla haastatteluun laivalle vai mitenkä?

Vierailija
27/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole töitä enää! Lomautettuina maissa istutaan. Ja tuskin enää ala nousee vanhaan vauhtiinsa.

Että se niistä 2500€ käteen-viikon työvuoroista.

Vierailija
28/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaparille tuli laput käteen. Molemmat laivalla ja huonolta näyttää.

Kaikki asuntolaina, kesämökki, auto ja kaikki oli laskettu laivatulojrn mukaan!

Mistä kukaan saa maista töitä semmoisella tuloilla,siis tarjoilija tai kaupsnmyyja? Vakipaikkaa siis, kaikilla lomapäivillä? Ei mistään. En tiedä mitä tekevät tulevaisuudessa, kesämökkiä ei ole vara pitää millään.

Vierailija
29/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus, kun laivat taas liikennöi niin henkilökunta onkin varmaan sitten virolaista. 

Vierailija
30/30 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko töitä, vieläkö tienaa toista tuhatta euria viikon työstä siivoojana?? En kyllä usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme