Normaalipainoista kumppania toivovalla liian tiukat kriteerit?
Onko tosiaan niin että normaalipainoista kumppania toivovalla on tiukat kriteerit? Miten tähän on tultu..? Ainakin omiin korviin kuulostaa aika hullulta
Kommentit (276)
Kyllähän aina jossain mättää jos on lihava, siitä ei pääse mihinkään, ihan faktaa .
Todennäköisesti mättää sitten muissakin asioissa .
JiiÄl kirjoitti:
Kyllä kriteerinä saa ja pitää olla normaalipainoisuus. Kukaan normaali mies ei voi kuvitella olevansa suhteessa jatkuvasti hikoilevan ja ähisevän läskivuoren kanssa.
Urheilijat hikoilevat, vähemmän liikkuvat yleensä eivät.
Useimmat eivät ähise, joten älä vertaa omaisiisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tämä Maunon lynkkaaminen palstalla vain sen takia että hän sanoo rehellisti sen mitä kaikki miehet ajattelevat. Naisen paino on se eka etappi mikä täytyy ylittää mutta se on myös ominaisuus johon voi vaikuttaa. Todella vaatimaton vaatimus.
Naiset on hirveän herkkiä tällaisten asioiden suhteen kun pitää mies haukkua aivan pystyyn vain yhden toivomuksen takia. Tosiaan mitä jos Mauno olisi sanonut tykkäävänsä oikein rehevistä naisista, siitä ei varmasti olisi tullut haloota.
Miesten ylipaino on syy siihen, etten halua seurustella. Kaksi kolmesta on ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tämä Maunon lynkkaaminen palstalla vain sen takia että hän sanoo rehellisti sen mitä kaikki miehet ajattelevat. Naisen paino on se eka etappi mikä täytyy ylittää mutta se on myös ominaisuus johon voi vaikuttaa. Todella vaatimaton vaatimus.
Naiset on hirveän herkkiä tällaisten asioiden suhteen kun pitää mies haukkua aivan pystyyn vain yhden toivomuksen takia. Tosiaan mitä jos Mauno olisi sanonut tykkäävänsä oikein rehevistä naisista, siitä ei varmasti olisi tullut haloota.
Miesten ylipaino on syy siihen, etten halua seurustella. Kaksi kolmesta on ylipainoisia.
Ei vaan 3/4 miehistä.
Kyllähän Maunolla saa kriteereitä olla, mutta nähtävästi hän myös kohtasi sen, että niitä kriteereitä on muillakin. Ei tässä nyt sentään autokaupoilla olla, vaan muodostamassa parisuhdetta, eikä Maunon habitus nyt vain napannut ihan niin, että kirjeitä vyöryisi kärrykaupalla ovista ja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei se minustakaan ole tiukka kriteeri. Mutta ei ehkä olisi kannattanut sanoa ääneen?
Miksi ei? Miksi kaikki muut ominaisuudet saa luetella, mutta painoa ei saisi? Paino kuitenkin useimmiten kertoo paljon muutakin kuin ulkonäöllisen puolen. Miksi on vähemmän loukkaavaa toivoa eaim älykästä puolisoa? Älykkyydelle voi tehdä vähemmän kuin painolle.
JiiÄl kirjoitti:
Kyllä kriteerinä saa ja pitää olla normaalipainoisuus. Kukaan normaali mies ei voi kuvitella olevansa suhteessa jatkuvasti hikoilevan ja ähisevän läskivuoren kanssa.
Itse en voi kuvitellakaan olevani kiinnostunut miehestä, joka nimittelee itselleen tuntemattomiakin ihmisiä rumilla nimityksellä, esimerkiksi "läskivuori". Minullakin on kriteerit miehelle ja yksi niistä on käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan 3/4 miehistä.
Joo, jos miehellä on yhtään erottuvia lihaksia esim, niiin se on helposti ylipainoinen tai siinä rajalla. Sitähän nuo tilastot ei seuraa mistä se paino koostuu. Minun miehenikin on ollut hoikka koko elämänsä, nyt kun on saanut lihaksia, niin on ylipainoinen. Kukaan ei ikinä uskoisi, että painoindeksi väittää näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa paljon ylipainoisia naisia kun tuntuu tämäkin menevän tunteisiin?
Uusi "meni tunteisiin" -kommentti. :D
Ylipainoisia miehiä on paljon, PALJON enemmän, mutta heistä ei nyt kirjoitettu.
Rumuus saatettiin mainita.
Menikö sinulla tunteisiin?
Miehistä lihavia on 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia on 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Saman painoindeksin käyttäminen lihavuuden mittaamisessa miehillä ja naisilla ei vaan anna todellista kuvaa koska miehillä keskimäärin on paljon enemmän lihasta.
https://i2.wp.com/paleozonenutrition.com/wp-content/uploads/2012/04/fat…
Totta. Miehillä on valtava, eteenpäintyöntyvä
keskivartalolihas. Palloksi pumpattu.
Riittää ihan että syntyy keskimääräiseksi mieheksi niin on automaattisesti keskimääräistä naista lihaksikkaampi. Johtuu ihan hormonitoiminnan eroista. Tämän lisäksi vielä rakenne on muutenkin jykevämpi. Ymmärrän, että näin vaikea asia on monelle palstalaiselle vaikea käsittää ja otan alapeukut nöyränä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se minustakaan ole tiukka kriteeri. Mutta ei ehkä olisi kannattanut sanoa ääneen?
Miksi ei? Miksi kaikki muut ominaisuudet saa luetella, mutta painoa ei saisi? Paino kuitenkin useimmiten kertoo paljon muutakin kuin ulkonäöllisen puolen. Miksi on vähemmän loukkaavaa toivoa eaim älykästä puolisoa? Älykkyydelle voi tehdä vähemmän kuin painolle.
Jos uskoo, että älykkyydelle voi tehdä vähemmän kuin painolle, juuri silloin pitäisi olla erityisen tiukka juuri siitä kriteeristä. Paino muuttuu vuosien varrella kaikilla, joten sinänsä se on yhdentekevä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole liian kriittistä vaatia kumppanilta normaalipainoa jos on itsekin normaalipainoinen. Itse en tosin kiinnostuisi ihmisestä, joka ulkoisia kriteereitä ensimmäisenä luettelee, toteaa, että ei vaan viehäty kuin ne kriteerit täyttävistä ja lisäksi kertoo kuinka ulkonäkö on niin tärkeä ominaisuus ihmisessä, että siihen kiinnittää huomiota ensimmäisenä. Moni varmaan ajattelee noin mutta itse en. Minulle taas ulkonäkökeskeisyys on tosi iso turn-off.
Miksi pitää itse olla normaalipainoinen? Minusta kuka tahansa saa "vaatia" mitä tahansa, täysin riippumatta siitä, mitä itse on. Koko vaatia-sana on typerä, koska ei ole olemassa mitään tahoa, miltä voi vaatia itselleen puolisoa tai seksikumppania, kyse on siitä että onnistuuko itse viehättämään sellaisia ihmisiä, joita haluaa. Tonnikeiju saa aivan vapaasti etsiä salimakea ja asperger-mies instabeibeä, heillä on siihen täysi oikeus.
Tottakai jokainen saa asettaa kumppanilleen vaikka minkälaisia kriteerejä, jos siltä tuntuu. En edes sanonut etteikö saisi. Kuitenkin jos pohditaan sitä, milloin ne kriteerit ovat ehkä _liiallisia_, kuten tässä aloituksessa pyydettiin pohtimaan, sen arvioimiseen minusta yksi hyvä indikaattori on se, että täyttää itsekin ne kriteerit, mitä toiselle asettaa. Tämän vuoksi mielestäni siis normaalipainon vaatiminen ei ole liiallista, jos on itsekin normaalipainoinen.
Mitä Maunoon tulee, hän on selvästi normaalipainoinen, joten en minä loukkaannu siitä, että hän vaatii sitä naiseltakin. Toki tuo yksi asia tuskin on ainoa syy siihen, miksi hän sai (mielestään) liian vähän vastauskirjeitä. Sitä seikkaa taas sen enempää Mauno itse kuin aloittajakaan ei tuntunut huomioivan.
En usko että kommentti normaalipainosta ratkaisi, vaan miehen olemus ei ole naisten mieleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä määrittelet ihmiset pitkälti hänen painonsa perusteella, se kertoo enemmän sinusta kuin ihmisestä, jota määrittelet.
Sarianna kirjoitti:
En usko että kommentti normaalipainosta ratkaisi, vaan miehen olemus ei ole naisten mieleen!
No tämähän se onkin, mutta ilmeisesti asia on liikaa Maunon egolle - ja muillekin. Hänen olemuksessaan ei yksinkertaisesti ole oikein mitään naisiin(!) vetoavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sarianna kirjoitti:
No tämähän se onkin, mutta ilmeisesti asia on liikaa Maunon egolle - ja muillekin. Hänen olemuksessaan ei yksinkertaisesti ole oikein mitään naisiin(!) vetoavaa.
Maunon omia sanoja Maikkarin sivuilta lainatakseni:
"Se on se, mitä ajattelen, ja se on se, mitä olen. Ja kuitenkin se asia, mihin ensimmäisenä kiinnittää huomiota, on ulkonäkö. Se on se, mistä tulee tunne että ei vitsi, ja sitten kun tutustuu, niin muut arvot nousee siinä."
Maunon ulkonäkö ei oikein napannut kohderyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua normaalipainoista kumppania etupäässä edes ulkonäkösyistä. Ylipaino kielii minulle itsehillinnän ja elämänhallinan ongelmista. Maailmankatsomuksemme tuskin kohtaisivat.
Ylipaino ei kieli sinulle mistään mitään, oma ennakkoluuloisuutesi siellä kuiskii. Kannattaa joskus tutustua ihmisiin omien ennakkoluulojen yli, saattaisit vaikka yllättyä.
Puhuin parisuhteesta. Ihmisiä on totta kai erilaisia ja kunnioitan sitä, mutta liian erilaisten ihmisten ei kannata yrittää väkisin pariutua. Tuskin siltä ylipainoiselta ymmärrystä liikenisi minun urheiluharrastuksillenikaan (jotka vievät suuren osan ajastani), joten parempi molemmille.
Tältä ylipainoiselta irtoaa ymmärrystä urheiluharrastuksellesi mutta ei kapeakatseisuudellesi. Käyn itse salilla kolmesti viikossa ja juoksulenkillä samoin kolmesti, silti ylipainoa on muutamia kiloja. Ärsyttää, kun niin moni tuntuu kuvittelevan kaikkien ylipainoisten olevan laiskoja sohvaperunoita.
Mutta mitkä on ruokailutottumuksesi? Monesti hoikka/normaalipainoinen katsoo tarkemmin mitä suuhunsa laittaa. Ei ole napostelua, turhia välipaloja, iltasyömistä, herkuttelua ei välttämättä ole edes kerran viikossa ym. Eli nämä ruokailutavat on oltava samat.
Vaikka liikut ahkerasti, niin ruokavaliosi on todennäköisesti hakusessa, jos kerran olet ylipainoinen.
Siinä ei ole mitään pahaa jos normaalipainoinen haluaa samanlaisen kumppanikseen. Elämäntavat on yksi suuri yhdistävä tekijä. Ihmiset vetävät nyt turhaan herneen nenäänsä.
Aina sama juttu. Kun joku mainitsee olevansa ylipainoinen, aletaan antaa laihdutusvinkkejä. En mitenkään tuonut kommentissani esille, että pyrkisin laihtumaan enkä kertonut ruokailutottumuksistani mitään. Kommentoin ainoastaan edellisen kirjoittajan oletusta siitä, että ylipainoinen ei voi ymmärtää kumppanin urheiluharrastusta. Tällainen vastakkainasettelu on tarpeetonta yleistämistä. Sikäli mikäli asia nyt niin kovin kiinnostaa, en ole mikään napostelija enkä herkuttelija. Syön terveellisesti mutta kulutukseeni nähden hieman liian suuria annoksia.
Itse en myöskään pidä ylipainoisista miehistä. Tottakai ihmisen paino vaihtelee, mutta selkeä ylipaino kertoo sellaisista elintavoista, joista en itse varmaan pitäisi. Koulutus on vaatimus itselläni myös, yliopistotutkinto.
Onneksi on jo mies, joka täyttää kriteerit :).
Tätä keskustelua on ihan älyttömän kurjaa lukea ylipainoisena sinkkunaisena. Olen paljon laihduttanut, tällä hetkellä lievästi ylipainoinen, liikun melko paljon ja syön perusterveellisesti. Millä saisin pyyhittyä otsaltani tuon leiman, että oikeasti vain feikkaan ja istun sohvalla syömässä sipsiä, "mättämässä" hampurilaisia ja juomassa siideriä, eikä kenelläkään suomalaisella miehellä voisi olla keskusteluyhteyttä kaltaiseeni luuseriin? Ai niin, paitsi tietenkin feedereillä, koska ylipainoiseen ihastuva mies ei muuta voi ollakaan.
Maunosta viis, hänellä oli kriteerinsä ja niin näemmä formaattia seuraavillakin. Ehkäpä kuvitteli itsestään liikoja jos odotteli tuhansittain kirjepostia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ihan hyvin. Itsekään en ikinä tapailisi ylipainoista miestä. Tykkään ketteristä sporttikoneista. Tykkään myös melko akrobaattisesta seksistä, mikä ei onnistu jos miehen pötsi on tiellä.
En kyllä tapailisi Maunoakaan. Sillä on miestissit ja kapeat hartiat. Maajussin pitää olla sellainen kuin minun pappani oli: pelkkiä leveitä harteita, suuria känsäisiä kouria ja tiukkoja lihaksia vielä yli 60-vuotiaana. Nämä nykymaajussit on kaikki ihmeellistä pullamössöä, tämä Mauno myös. Hoikkakin voi nimittäin olla veltto ja löysä.
Yes. Samaa ajattelin Maunosta. Eikä ollut miehekäs!!
Suo anteeksi, mutta miksi koit tarpeelliseksi avautua tuttavastasi tässä ketjussa? Ihan vaan huviksesi halusit päästä haukkumaan häntä, vai mikä mahtoi olla syynä?