Peruskoulussa on yhteensä noin 342 tuntia uskontoa 9 vuoden aikana
On siinä satukirjan tutkimiselle aikaa! Lisäksi äidinkieltä on vielä paljon enemmän,jossa käsitellään myös satuja ja tarinoita!
Kommentit (83)
Saapas nähdä jos kristitty kääntyi nyt katolilaiseksi. Voisi tekopyhänä askeleena hyvinkin käydä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä uskonnos niin närästää ja allergisoi? Pitää nostaa tikun nokkaan moinen tuntien tuhlaus. Naurettavaa. Se on tää aika. Voi kumpa lapset säästyis maailmas kaikelta muulta saastalta jota on tarjolla.
Vaihdetaan kristinuskon opetus satanismiin, ei haittaa?
Come on! Did you know that you write wery magically.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä uskonnos niin närästää ja allergisoi? Pitää nostaa tikun nokkaan moinen tuntien tuhlaus. Naurettavaa. Se on tää aika. Voi kumpa lapset säästyis maailmas kaikelta muulta saastalta jota on tarjolla.
Saatana siis on olemassa muttei Jumalaa! Omituista ?
Miksi huudat? Pelkäätkö jotain? Mitä olet tehnyt?
Mihin mun kirjoitus hävisi? Kirjoitin miten meillä oli 80-luvulla eikä ollut mitään väärää sanaa. Julkaistaan kuitenkin aivan hullutkin viestit tähänkin ketjuun???
Blaa...blaa...blaa... tämä on näin hyvin tämä ketju. Ei tähön ole enää lisättävää.
Mikähän sana mun kirjoituksen saa katoamaan. Testataan.
jehovan todistaja
Vierailija kirjoitti:
jehovan todistaja
Jaha ei siis se ollut väärin sanoa.
No: islam
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskontojen merkitys on vaan kasvanut. Joku sunni/shiamuslimien ero jne. Sitten mikä merkitys katolailaisuudella on oikeasti eri maissa jne. Uuden testamentin tapahtumathan ei ole "satua", vaan suunnilleen kaikki vakavasti otetavat historian tutkijat myöntävät, että Paavali, Jesse ja Pontius pilatus ynnä kumpp. olivat oikeasti olemassa. Ja miksi Jesse ei kerro pelkästään taivaasta, vaan antaa ihan mahdottoman tuntuisia elämänohjeita, kuten käännä toinen poski, anna veljellesi anteeksi ja muita sosiaalipsykologian kannalta ultramoderneja ajatuksia.
Erittäin harhaanjohtavasti sanottu, koska aniharva historian tutkija on oikeasti perehtynyt aiheeseen. He vain ovat kuulleet, että on "todisteita" ja tutkineet sitten sitä omaa kapea-alaista juttua mitä he itse tutkivatkin. Heillä ei ole mielenkiintoa kyseenalaistaa status quota.
Jotkut teologian tohtorit ovat nykyään sitä mieltä, että Jeesus oli monta ihmistä tai muuten 'epähistoriallisempi' hahmo kuin annetaan ymmärtää.
Jeesuksesta on oman aikansa ihmisenä poikkeuksen paljon toisistaan riippumattomia kirjallisia todisteita. Monista itsestäänselvästi historiallisina pidetyistä henkilöistä samalta ajalta on paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jehovan todistaja
Jaha ei siis se ollut väärin sanoa.
No: islam
No ei sekään...
budhalaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi huudat? Pelkäätkö jotain? Mitä olet tehnyt?
Mun ei tarvii pelätä mitään. Ei voi olla vain pahaa on myös hyvää ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskontojen merkitys on vaan kasvanut. Joku sunni/shiamuslimien ero jne. Sitten mikä merkitys katolailaisuudella on oikeasti eri maissa jne. Uuden testamentin tapahtumathan ei ole "satua", vaan suunnilleen kaikki vakavasti otetavat historian tutkijat myöntävät, että Paavali, Jesse ja Pontius pilatus ynnä kumpp. olivat oikeasti olemassa. Ja miksi Jesse ei kerro pelkästään taivaasta, vaan antaa ihan mahdottoman tuntuisia elämänohjeita, kuten käännä toinen poski, anna veljellesi anteeksi ja muita sosiaalipsykologian kannalta ultramoderneja ajatuksia.
Erittäin harhaanjohtavasti sanottu, koska aniharva historian tutkija on oikeasti perehtynyt aiheeseen. He vain ovat kuulleet, että on "todisteita" ja tutkineet sitten sitä omaa kapea-alaista juttua mitä he itse tutkivatkin. Heillä ei ole mielenkiintoa kyseenalaistaa status quota.
Jotkut teologian tohtorit ovat nykyään sitä mieltä, että Jeesus oli monta ihmistä tai muuten 'epähistoriallisempi' hahmo kuin annetaan ymmärtää.
Jeesuksesta on oman aikansa ihmisenä poikkeuksen paljon toisistaan riippumattomia kirjallisia todisteita. Monista itsestäänselvästi historiallisina pidetyistä henkilöistä samalta ajalta on paljon vähemmän.
Jeesuksesta on kirjoitettu vasta satoja vuosia tämän kuoleman jälkeen ja sekin vain yhdessä maailmankolkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot omituinen. Hyppää järveen ja osta koira elämä.
Sinä se vasta fiksu oot,kun et muuta osaa vastata.
No niin, kokeilen uudestaan.
Eli minä kävin peruskoulun 80-luvulla. Meillä uskonnonkirjassa oli käsitelty kaikki maailman uskonnot, islamista budhalaisuuteen, se kuuluu yleissivistykseen. Meillä oli luokalla yksi jehovan todistaja joka oli sitten sillä aikaa elämänkatsomustiedon tunnilla. Yläasteella oli vain muutama jotka valitsivat elämänkatsomustiedon. Siihen aikaan kun ei ollut juurikaan ateisteja eikä muun uskontoisia kuin noita "suomalaisia perus" lahkoja.
Toki kristinuskoa käsiteltiin eniten koska me kaikki olimme kristittyjä. Samalla tavalla varmasti muissakin kouluissa eniten käsitellään sitä uskontoa jota enemmistö edustaa.
Rippileirille meni lähes kaikki koska se oli kivaa.
Rasismi on väärin. Jos joku ihminen on kiinostunut jonkun ihmisen yksityisestä omaisuudesta niin hän kysyy suoraan asian omistajalta lojaalisesti asiasta. Eikä niin että lähettää ihmisiä perään omalla yksityisellä omistuksillaan ja vallallaan organisoimalla. Mikä v i t t u s a a t a n a tässä on epäselvää ja miksi ylläpito moderoi mielivaltaisesti sananvapautta vastaan?
Tipuli kirjoitti:
Rasismi on väärin. Jos joku ihminen on kiinostunut jonkun ihmisen yksityisestä omaisuudesta niin hän kysyy suoraan asian omistajalta lojaalisesti asiasta. Eikä niin että lähettää ihmisiä perään omalla yksityisellä omistuksillaan ja vallallaan organisoimalla. Mikä v i t t u s a a t a n a tässä on epäselvää ja miksi ylläpito moderoi mielivaltaisesti sananvapautta vastaan?
Onko ylläpidolla jo pullat uunissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme kuin stalkkaaja trollit kokeilevat vain fiksuinta kohtaa mitä on. Selitin teidän luonteistanne yhdessäkin ketjussa mutta olette ilmeisesti muinaisia jäännöksiä ihmiskunnastamme niin teitä pitää te itse suojella moderoimalla te itse ylläpidolla.
TruckRider kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme kuin stalkkaaja trollit kokeilevat vain fiksuinta kohtaa mitä on. Selitin teidän luonteistanne yhdessäkin ketjussa mutta olette ilmeisesti muinaisia jäännöksiä ihmiskunnastamme niin teitä pitää te itse suojella moderoimalla te itse ylläpidolla.
Aina vaan paranee...tosi selventävä vastaus 😁 tuosta ei saa mitään tolkkua parhaalla tahdollakaan
Uskontotunnit ovat ihan vapaaehtoisia, ketään ei niille pakoteta mutta siitä huolimatta myös kirkkoon kuulumattomista suurehko osa osallistuu uskonnon opetukseen.
S a a t a n a on olemassa ja hän on jo tehnyt pirun merkin ja tehnyt minustakin s a a t a n a n. Jumalan ja kristityn elävöityjä sanoi että hän on s a a t a n a n p a l v o j a.
Minusta voit olla vain s a a t a n a n p a l v o j a ja peto jos olet katolilainen.