Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruskoulussa on yhteensä noin 342 tuntia uskontoa 9 vuoden aikana

Vierailija
27.08.2018 |

On siinä satukirjan tutkimiselle aikaa! Lisäksi äidinkieltä on vielä paljon enemmän,jossa käsitellään myös satuja ja tarinoita!

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä uskonnos niin närästää ja allergisoi? Pitää nostaa tikun nokkaan moinen tuntien tuhlaus. Naurettavaa. Se on tää aika. Voi kumpa lapset säästyis maailmas kaikelta muulta saastalta jota on tarjolla.

Ihme selittäjä. Naurettavaa, mutta silti kirjoituksesi mukaan uskonto on saastaa = kaikki muu saasta.

Vierailija
22/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 9-vuotias, kun lakkasin uskomasta Jumalaan. Kaikkialla opetettiin kuinka Jumala suojelee kaikelta pahalta, silti minulla oli jo silloin niin h elvetin p aska olo. Mietin miksi Jumala hylkäsi minut. Joten minä hylkäsin hänet ja sillä tiellä olen pysynyt.

Wau!! Ja nyt menee loistavasti ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä uskonnos niin närästää ja allergisoi? Pitää nostaa tikun nokkaan moinen tuntien tuhlaus. Naurettavaa. Se on tää aika. Voi kumpa lapset säästyis maailmas kaikelta muulta saastalta jota on tarjolla.

Ihme selittäjä. Naurettavaa, mutta silti kirjoituksesi mukaan uskonto on saastaa = kaikki muu saasta.

Saastanahan sitä pidetään kun valitetaan sen opettamisesta. Asiasta valittaminen on naurettavaa. Haloo!

Vierailija
24/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttärellä oli yläasteella maailmanuskonto. Siellä oli kaikkien uskontokuntien edustajat samalla tunnilla ja käsiteltiin yleisellä tasolla eri uskontoja.

Tuo on poikkeus, esim.joissain Helsingin kouluissa, mikä on oikeasti opsia vastaan. Tosin se pitäisi olla hyväksyttyä muuallakin, koska harvinaisia uskontoja opettamaan ei riitä edes päteviä opettajia. Uskonnon opetus nykyisillään pitäisi olla tunnuksetonta mutta juuri separatismin takia se on oikeasti tunnustuksellista varsinkin alakouluissa.

Opsissa on kaikilla yläkoulussa maailmanuskonnot. Yleensä toki eri ryhmissä, mutta silti pääuskonnoista pitää jokaisen jotain tietää. Hyvin tärkeää yleistietoa kaikille.

Vierailija
25/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyajan uskonnon tunneilla taideta paljoa raamattua lukea ja tutkia. Tai riippuu opettajasta. Lapseni aloitti viime vuonna ensimmäisen luokan ja silloin vanhempainillassa opettaja kertoi että vaikka heillä on uskonnon opetukseen oppikirja niin hänen mielestään se ei sellaisenaan sovi nykyaikaiseen uskonnonopetukseen. Tunneilla kuulemma käsitellään asioita etiikan näkökulmasta, ovat uskontotunneilla keskustelleet asioista kuten mikä on oikein ja mikä väärin, koulukiusaamisesta on ollut puhetta ja toisten huomioon ottamisesta, anteeksiantamisesta jne....

Vierailija
26/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on varmasti tärkein oppiaine koulussa

Vierailija
27/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä vääräuskontoa, vääräuskoisille.

Vierailija
28/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ET:ssä ja minua hyökkäsi koko luokka vastaan jollain kristityllä tarinalla koska olin ET:ssä ja sanoin luokkalaisilleni että amerikkalaiset ovat parempia ja katolilaisuus on hyvä ja sanoin vain asioista joita minun oma kristitty ET opettajakin oli kehunut amerikkalaisista ja katolilaisuudesta. Tästä syntyi hyvin pitkä aikajakso jossa sain vihaa ja jouduin silmätikuksi. Uskonnon opettaja ja luokallani olevat kristityt pitivät tämän seurauksena pilkkana muita asioita entistä enemmän ja kristinusko sai vahvemman aseman. Epäilen tai tiedän että joku s i m p a n s s i trolli ja hänen sen ajan kaverit manipuloivat koululaisiani ovelilla ja raastavilla asioilla internetissä koululaisille jotka olivat koulussani lähellä minua jotta olisivat minua vastaan. Minulla ei koskaan ollut tietokonetta yläasteella.

MIKSI KOULUSSA EI ANNETA RASISMI TUNTEJA KOULUSSA KUIN SITÄ RASISMIA ON SUOMESSA JOKAISESSA?

Sanoin luokkalaisilleni myös että en ole opettajanne kuin minun piti löytää vaikeita vastauksia heille ja se oli hauskaa heille... kristityille.

Olin aina hiljaa. Muutaman kommentin takia vain kaikki tuo. "Kyllä suomessa keskitetään energiaa ja voimia tasa-arvoisesti"

Ps. Se että en omistanut tietokonetta tarkoittaa sitä että en kertaakaan kirjoittanut netissä mitään ja tälläinen toiminta on edellyttänyt että joku on tekeytynyt minuksi ja kirjoitellut minuna vaikka olen ollut meditoimassa jossain rauhassa kotona ym. En tiedä missä mittakaavassa tätä tapahtui mutta sanotaanko näin että mittavaa rasismia on ollut liikaa!!!

Vierailija
29/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun lasteni koulussa vuosi käytettiin muiden uskontojen opetteluun ja puoli vuotta vanhojen suomalaisten uskontojen opetteluun. Loppukin oli suurimmalta osalta puhdasta tietoa (esim. kirkkovuoden kulku) tai yleistä etiikkaa. Raamatun kertomuksia käytiin läpi yhteensä ehkä 1-2 vuoden ajan. Sen verran minusta kuuluu jo yleissivistykseen. Esimerkiksi taidemusiikista tai kuvataiteesta hyvin suuri osa liittyy johonkin Raamatun kertomukseen. Jos ei tunne näitä kertomuksia, saa teoksistakin paljon vähemmän irti.

Vierailija
30/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli lapsella ussanläksynä tämä: Miten maailma on syntynyt?

Käskin laittaa siihen että maailma sai alkunsa alkuräjähdyksestä, jota seurasi evoluution kulku aina tähän päivään saakka.

Vierailija
31/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 kirjoitti:

Olin ET:ssä ja minua hyökkäsi koko luokka vastaan jollain kristityllä tarinalla koska olin ET:ssä ja sanoin luokkalaisilleni että amerikkalaiset ovat parempia ja katolilaisuus on hyvä ja sanoin vain asioista joita minun oma kristitty ET opettajakin oli kehunut amerikkalaisista ja katolilaisuudesta. Tästä syntyi hyvin pitkä aikajakso jossa sain vihaa ja jouduin silmätikuksi. Uskonnon opettaja ja luokallani olevat kristityt pitivät tämän seurauksena pilkkana muita asioita entistä enemmän ja kristinusko sai vahvemman aseman. Epäilen tai tiedän että joku s i m p a n s s i trolli ja hänen sen ajan kaverit manipuloivat koululaisiani ovelilla ja raastavilla asioilla internetissä koululaisille jotka olivat koulussani lähellä minua jotta olisivat minua vastaan. Minulla ei koskaan ollut tietokonetta yläasteella.

MIKSI KOULUSSA EI ANNETA RASISMI TUNTEJA KOULUSSA KUIN SITÄ RASISMIA ON SUOMESSA JOKAISESSA?

Sanoin luokkalaisilleni myös että en ole opettajanne kuin minun piti löytää vaikeita vastauksia heille ja se oli hauskaa heille... kristityille.

Olin aina hiljaa. Muutaman kommentin takia vain kaikki tuo. "Kyllä suomessa keskitetään energiaa ja voimia tasa-arvoisesti"

Ps. Se että en omistanut tietokonetta tarkoittaa sitä että en kertaakaan kirjoittanut netissä mitään ja tälläinen toiminta on edellyttänyt että joku on tekeytynyt minuksi ja kirjoitellut minuna vaikka olen ollut meditoimassa jossain rauhassa kotona ym. En tiedä missä mittakaavassa tätä tapahtui mutta sanotaanko näin että mittavaa rasismia on ollut liikaa!!!

On se kumma kuin minulta on todella vaikea sanoa psykopaatti sanakin.

Vierailija
32/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 9-vuotias, kun lakkasin uskomasta Jumalaan. Kaikkialla opetettiin kuinka Jumala suojelee kaikelta pahalta, silti minulla oli jo silloin niin h elvetin p aska olo. Mietin miksi Jumala hylkäsi minut. Joten minä hylkäsin hänet ja sillä tiellä olen pysynyt.

Kyllä, ei valittamista. Kuinka niin? Olin tuolloin lapsi, nyt 20 vuotta vanhempi.

Vierailija
33/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdetaan kristinuskon opetus satanismiin, ei haittaa?

Vierailija
34/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskontojen merkitys on vaan kasvanut. Joku sunni/shiamuslimien ero jne. Sitten mikä merkitys katolailaisuudella on oikeasti eri maissa jne. Uuden testamentin tapahtumathan ei ole "satua", vaan suunnilleen kaikki vakavasti otetavat historian tutkijat myöntävät, että Paavali, Jesse ja Pontius pilatus ynnä kumpp. olivat oikeasti olemassa. Ja miksi Jesse ei kerro pelkästään taivaasta, vaan antaa ihan mahdottoman tuntuisia elämänohjeita, kuten käännä toinen poski, anna veljellesi anteeksi ja muita sosiaalipsykologian kannalta ultramoderneja ajatuksia.

Erittäin harhaanjohtavasti sanottu, koska aniharva historian tutkija on oikeasti perehtynyt aiheeseen. He vain ovat kuulleet, että on "todisteita" ja tutkineet sitten sitä omaa kapea-alaista juttua mitä he itse tutkivatkin. Heillä ei ole mielenkiintoa kyseenalaistaa status quota.

Jotkut teologian tohtorit ovat nykyään sitä mieltä, että Jeesus oli monta ihmistä tai muuten 'epähistoriallisempi' hahmo kuin annetaan ymmärtää.

Vierailija
35/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

112 kirjoitti:

On se kumma kuin minulta on todella vaikea sanoa psykopaatti sanakin.

Minua tuli mm. Yksi haukkumaan peeloksi koska trolli. Sitten porukka väitteli että minä olisin ollut se trolli.

...enkä omistanut edes tietokonetta.

Vierailija
36/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratiritiralla tuli talvi halla.

Vierailija
37/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ei valittamista. Kuinka niin? Olin tuolloin lapsi, nyt 20 vuotta vanhempi.

Ajattelin vaan, et kun hylkäsit niin hyvin menee...kuitenkin kirjoitit OLI JO SILLOIN paska olo? Eli ei enää siis ole? Saa sen käsityksen et on edelleen...

Vierailija
38/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua närästi uskonnon opiskelu jo yläasteella. Opiskelet jotain johon et usko. Vastailet kokeessa kysymyksiin siten miten on opetettu, ei niin kuin asiat on. Nykyään olen eronnut kirkosta ja nuo tunnit olivat ajan haaskausta.

Mua närästi uskonnon opetus. 40 vuotta puhuin jotain josta en tiennyt mitään. Sanoinkin usein, että en minä tiedä, mutta tässä kirjassa sanotaan näin.

Vierailija
39/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdetaan kristinuskon opetus satanismiin, ei haittaa?

Saatana siis on olemassa muttei Jumalaa! Omituista ?

Vierailija
40/83 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin vaan, et kun hylkäsit niin hyvin menee...kuitenkin kirjoitit OLI JO SILLOIN paska olo? Eli ei enää siis ole? Saa sen käsityksen et on edelleen...

Tarkoitin ikään nähden. Olin 9-vuotias ja ajattelin jo silloin elämän olevan p askaa verrattuna kuinka kaikkivaltiaan sylissä jokainen on turvassa jne. Ja näin aikuisena, niin onhan se yleisesti ottaen. En ole vieläkään ymmärtänyt, miksi maailmassa on niin paljon pahuutta ja silti Jumala suojelee. Mutta en siis ole syrjäytynyt työtä tms, eli ihan hyvin menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme