Miten selität lapselle, jos olet eronnut pettämisen takia?
Jos sinä olet pettänyt puolisoasi, syystä tai toisesta, ja siksi puoliso jättää sinut. Ilmän pettämistä puolisosi ei olisi lähtenyt, ei ainakaan tänä vuonna.
Ja sitten lapsi kysyy, miksi isä/äiti muutti pois, niin mitä vastaat?
Entä mitä vastaat lapselle siinä tilanteessa, kun äidin/isän tilalle muuttaa parin viikon päästä uusi isä/äiti?
Kommentit (24)
Isi ja äiti erosivat meillä, koska eivät olleet onnellisia yhdessä. Ydinperhe on tärkeä asia, mutta koska elämä ei voi olla vain kompromissia ja toisen tahtoon taipumista niin jokaisen meistä pitää jakaa elämänsä sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa on hyvä olla. Äiti löysi uuden ihmisen, jonka kanssa tulla onnelliseksi ja siksi lapset asuvat nyt vuoroviikoin isin ja äidin luona.
Meillä ala-asteikäiset lapset ymmärsivät hyvin, koska äiti tosiaan meni ihastumaan mieheen, joka harrastaa samoja asioita, pitää samoja asioita tärkeinä ja ennen kaikkea ei halua kahlita ja,rajoittaa toista ihmisenä vaan olla onnellinen ihan omana itsenään. Tyttönikin huokaisi ettei niin suurta rakkautta ole kuin elokuvissa... ja nyt äidillä. <3
Julminta mitä lapsilleen voi tehdä on erottaa lapset isästä tai äidistä kostoksi, ja maalata toisesta hirviö-kuvaa vain siksi että oma ego sai kolauksen. Parisuhteen tullessa tiensä päähän ei vanhemmuus kuitenkaan lopu.
Jokaisella on oikeus onnellisuuteen.
Ex mies kertoi kyllä lapselle miksi muutti pois ja samalla sai käännytettyä lapsen itseäni vastaan.
Vierailija kirjoitti:
On se lapsenkin pettämistä.
Minä olen samaa mieltä. Lapsella on oikeus tietää, miksi vanhemmat erosivat.
Erot ovat lapselle julmia sen takia, että lapsi oppii, ettei ihmissuhteet ole pysyviä. Aina voi toinen ”alkaa tykätä jostain toisesta”, koska ”toisella on samat harrastukset”. Varma tapa opettaa lapsi jo pienestä pitäen miellyttäjäksi ja omien tarpeidensa unohtajaksi, jotta ei menetä saavutettua rakkautta.
Julmaa on. Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että lapselle kuuluu kertoa. Jotta ei joku päivä naamalle lävähdä se, että vanhemmat ovat aina valehdelleet minulle.
Terv. Kasvatustieteilijä
Muutettiin pois koska äiti ja isä ei enää rakasta toisiaan mutta rakastetaan kumpikin sinua maailman eniten. Lapsia ei sotketa aikuisten asioihin.