Tuttavani ottaa velkaa eikä aiokaan maksaa takaisin!
Hän on siis työtön kotiäiti ja on ostellut velaksi kaikkea, ottanut luottoja, matkustellut, tilannut osamaksulla varmastikin 3000euron edestä tavaraa eikä aio maksaa niitä koskaan! Kehtaisi siis myöntää mulle kaikki kun kävin kylässä ja kyllä kismittää!! Siis voiko tolle asialle tehdä mitään?? Mielellään käräyttäisin vaikka, kelalle, ulosotto?? Eikö tuo ole jo rikoskin kun tilaa tavaraa tiedostaen ettei aio maksaa?? Häh? Kertokaa mulle pliis ettei toi oo mahdollista vaan selvitä noista kuin koira veräjästä?
Nimim. Veronmaksaja
Kommentit (48)
Mä en ikinä ole sotkenut raha-asioitani vaikka muuten olenkin elämässä isojakin virheitä tehnyt. Kodin perintöä on se, että jos ei ole varaa ostaa niin jätän ostamatta. Ja varastamaan en ryhdy.
Kyllä mua ärsyttää ne ihmiset, jotka tahallaan romuttavat hyvinvointiyhteiskuntaa.
Minkä muun takia aktiivimalli otettiin käyttöön kuin sen takia, että muutama prosentti kansalaisista mieluummin nukkuu päivät ja pelaa yöt, nostaa sosiaslitukia? Ja minkä takia esim. pankit ovat tiukentuneet lainaehtojaan - oiskohan niiden pellejen takia, jotka käyttivät tilaisuutta väärin.
Juu, pattiin ottaa mutta elän omaa elämääni ja välitän lapsilleni arvomaailmaa, jossa kaikkea ei vain voi saada - eikä edes tarvitse saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse heittäydyin yhteiskunnan elätiksi. Myin vähäisen omaisuuteni(20000€). Otin lainaa niin paljon kuin sain (55000€), ostin osamaksulla kaikkea mahdollista (n. 20000€). Kaikki rahat on käteisenä piilossa. Nyt on luottotiedot menny ja kaikki lainat ja osamaksut on perinnässä. Saan toimeentulotukea. Pärjään sillä hyvin kun käteistä on vielä reilusti jäljellä.
Mä oon harkinnu toteuttaa tuon saman. Eli nostaa kaikki mahdolliset vipit ja lainat ja ostaa osamaksulla ties mitä. Ja sitten antaa kaiken vaan mennä maksamatta. Luottotiedot menee, mutta se on voi voi. On menny Suomessa aika monelta muultakin. Ja nostaisin kaikki jemmaan käteisellä ja eläisin toimeentulotuella ja jos ja kun ne sitä leikkaisi 20-40% (en suostuisi työkkärin tarjoamiin ilmaisiin tai muuten huonoihin duuneihin) niin pärjäisin silti ihan hyvin käteisvarojeni ansioista. Ja nuita osamaksulla ostettuja tavaroita voisi myydä käteiskaupalla tori.fi kautta.
Ja parin vuoden päästä olisit vaan kusessa. Tosi hyvä suunnitelma...
Joo-o. Onhan se kiva aivan keksittyä pajunköyttä syöttää totena täällä. Ihan itsekö keskustelit tässä itsesi kanssa vai pääsikö mukaan joku oikein imbesillikin?
Tiedättekö, mun oli pakko kysyä tältä tutultani että miks tekee noin, laiton mesessä viestiä. Nyt väittää että ex mies jättänyt isot velat jotka tulee tän tuttavan maksettavaksi muka, ja menis jokatapauksessa luottotiedot! Et se ois muka niinkö joku hyväkin syy tehdä lisää velkaa ja shoppailla holtittomasti yli kymppitonnin edestä kaikkea mahdollista kun myöhemmin ei saa luottoa!! Mä sanoi suoraan, että en ymmärrä hänen tapaansa ajatella ja että tuntuu tosi häiritsevältä koska sehän on rikos, niin hän vaan vähätteli koko juttua!! Ei kuulemma muutenkaan ota vakuutuksia, liittymiä saa prepaidina ja kaupungilta aina vuokra-kämpän jne!! Ja siis on tosiaan sellanen lyllerö yh mamma, varmaan ollu viimeks töissä joskus vuosia sitten jossain siivoojana tai jotai! Tuskin ikinä menee töihin niin sanoi!! Ottaa pattiin, sit syyttää muita kuten "narsisti alkoholisti" miestä miks muka pitää käyttää hyväksi yhteyskuntaa 😡
Ap
Jostain kumman syystä nämä vaikuttaa olevan niitä kiihkeimpiä perustulon kannattajia jotka voivat tehdä velkojen oton lisäksi pimeätä hommaa. Ei tietenkään kaikki, mutta valitettavasti suurinosa kannattajista vaikuttaa tavalla tai toisella laitapuolen kulkijoilta, siksi en saata kannattaa moisen tulon läpi pääsemistä :(
Onhan se niin, että muut joutuvat maksamaan osamaksuistaan ja lainoistaan korkeampia korkoja siksi, että jotkut luuserit jättävät omansa maksamatta, joten kyllä se kuuluu vähän muillekin tällainen. Munkin kaveri otti just lainaa, jota ei aio maksaa takaisin samasta firmasta, josta itsellänikin on lainaa ja kyllä ottaa päähän. Luotot menee hällä kohta ja vetää joka paikasta kaiken mitä irti saa.
Miksi minua ottaisi pattiin jos joku ryssii typeryyttään omat raha-asiat ja tulevaisuutensa? Ei se ole minulta pois. Kuten joku tuolla aikaisemmin sanoi, näet sitten myöhemmin että holtiton velanotto kyllä kosahtaa jossain välissä omaan nilkkaan kun ei saa littymiä, vakuutuksia, asuntoa, ei mitään. Ei ole mitenkään hohdokas tulevaisuus edessä.
Silloin voit myhäillä tyytyväisenä parempia valintoja ja fiksumpaa rahankäyttöä 😄
Mutta ei. En todellakaan jaksa mitään kierroksia ottaa aiheesta, eikä se tarkoita, että se velkojen otto olisi mielestäni hyvä toimintatapa. Kuhan vaan katselisin vierestä japäivittelisin itsekseni ihmisen typeryyttä tuhlaamatta asiaan sen enempää energiaa.