Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oisko KELAn työntekijöitä paikalla? Tai joku, joka tietää...

Vierailija
03.05.2006 |

Mitä tapahtuu mun tukiasioille seuraavassa tilanteessa: vauva syntyy heinäkuussa, äitiyspäiväraani määräytyy 6kk tulojen mukaan ja ovat samat, kuin esikoisesta, joka nyt siis 2v.

Poika menee osa-aikaiseen päivähoitoon syksystä, yksityiseen päiväkotiin. Minä olen siis kotona vauvan kanssa ja koitan lukea pääsykokeisiin.

Siispä: menetänkö äitisypäivärahan/ yksityisen päivähoidontuen/kotihoidontuen? Miten nää menee?

Onko meillä siis mitään mahiksia pärjätä taloudellisesti syksyllä, jos poika on pk:ssa ja mä vauvan kanssa kotona. Miehen tulot 4500e/brutto, minun äiotiyspäiväraha 1300e/kk.

KIITOS TUHANNESTI, jos joku osaisi vastata!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten esikoisesta yksityisen hoidon tuen, ainakin sen perusosan 137 ¿ jotain.

Kannattaa kyllä Kelasta tarkistaa...

Vierailija
2/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äitiyspäivärahaa et menetä ja kotihoidontukea et noilla tuloilla saisi vaikka esikoinen olisi kotonakin.

Ja mitä tarkoitit, pärjäättekö noilla tuloilla? =) Onko teillä 500 000 euron asuntolaina vai miksi olet huolissasi? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tukia siis saa...ja kun tulee toinen lapsi, joka taas vie osansa kuluista...aika iso lovi tulisi budjettiin tuon päivähoitomaksun takia. Nyt tietty kituutan itse kotihoidontuella + miehen palkka, joten ei se tästä juuri muuttuisi, kun äitisypäiväraha alkaa juosta.

Ei meillä sentään 500.000 euron lainaa ole, mutta muita menoja kyllä:)

ap

Vierailija
4/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten ei varmaan kannata laittaa esikoista hoitoon. Eipä tuo 2-vuotias nyt hirveesti kai mitään virikkeitä viä tarvi!

Vierailija
5/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat kotona vaikka itse olisit duunissa saisit kotihoidontukea. Mut jos esikoinen on hoidossa sen vuoksi menetät sen tuen.

Vierailija
6/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollut kotihoidossa siihen asti. Luulen, että osa-aikaisesti pk tekisi jo ihan hyvää, varsinkin, kun tulee vauva tylsistyttämään arkea...

t.ap

Vierailija
7/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luulepa teidän selviävän ilman mitään tukiakaan. Itse ollaan selvitty puolet pienemmillä tuloillakin.