Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keräättekö muumimukeja

Vierailija
11.07.2025 |

Minä kerään ja jotkut ovat arvokkaita. Silti niistä ei raasji luopua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsilla muutama, käytössä.

Vierailija
2/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Tykkäsin kyllä muumeista lapsena (ja vieläkin) - kirjoista ja japanilaisesta animaatiosta, mutta tätä suomalaisten joukkomuumipsykoosia mun on vaikea ymmärtää. On mukia, muita astioita, paituleita jne jne. Lapsilla ok, aikuisilla vähän outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joskus aloitin, mutta meni maku kun mukeja ja etenkin erikoismukeja tulee jatkuvalla syötöllä. Ovat myös liian pieniä aamukahvinjuontiin.

Vierailija
4/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muumit ovat niin suosittuja pohjoismaissa ja aasiassakin. Tunnetaankohan niitä esim.pohjois amerikassa.

Vierailija
5/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, niitä on vain ilmaantunut meille. Kyllähän niistä juo niin kuin muistakin mukeista.

Vierailija
6/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi aikoinaan muumimukin. Se maksoi euroissa n.20e. Nykyään joku voi ostaa sen yli 1000 eurolla. Jotkut niitäarvostaa.

Vierailija
7/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää. Typerää krääsää. En ymmärrä, mikä niissä kiehtoo.

Vierailija
8/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Se vaaleanpunainen rakkaus- muki on kaikilla.

Vierailija
9/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää. Mutta miten niistä pitäisi luopua? Onko ihmisillä tapana luopua käyttöastioistaan, jos ovat ehjiä?

eikun joo, systeri osti ruskeeta Teemaa helahoidon ja kolmen käytön jälkeen tuumas, ettei ne sovi hänen verhoihinsa. Tykkäs enemmän keittiön verhoista, että laittoi astiaston kiertoon. Myi naapurille kolmanneksella koko 10 hengen kattauksen. Tämähän innoissaan osti.

Vierailija
10/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Tykkäsin kyllä muumeista lapsena (ja vieläkin) - kirjoista ja japanilaisesta animaatiosta, mutta tätä suomalaisten joukkomuumipsykoosia mun on vaikea ymmärtää. On mukia, muita astioita, paituleita jne jne. Lapsilla ok, aikuisilla vähän outoa.

Mä tykkäilen Muumeista aikuisenakin. En nyt varsinaisesti keräile yhtään mitään, mutta jos sattuu mustavalkoista ja semmoista synkempää Muumitavaraa eteen, niin ostan. Eli mulla on kaksi muumimukia ja kaksi teelaatikkoa. Paljon on satukirjoja ja niitä luetaan.

Miettinyt tuttavia, jotka hurasti niihin pastellimuumeihin silloin parikytävuotta sitten. He elävät kuin ne olisi joku statussymboli. Esittelevät tärkeitä esineitään ja tyytyväisenä hivelevät. Ihan kuin olisivat ylempänä muita. Mariskoolit ja aaltovaasit eivät tuota samanlaista ylpeyttä ja nostetta. (eikä mulla ole niitäkään ja vähän säälien kattovat)

Vierailija
11/11 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerää. Typerää krääsää. En ymmärrä, mikä niissä kiehtoo.

Ei kai ne krääsää ole, jos niitä käyttää. Vai etkö sinä käytä juomiseen mukia tai lasia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi