Jos menet taloyhtiön yhtiökokoukseen ja lapsen luokan vanheimpainiltaan, pyydätkö aina vähintään se yhden puheenvuoron?
Ihan vaan näkyvyyden vuoksi ja aktiivisuutesi osoittamiseksi, vaikka ehkä juuri sillä kertaa mitään välttämätöntä asiaa ei olikaan.
Kommentit (8)
En mä mitään vuoroa pyydä. Puhun röyhkeästi muiden päälle ja puutun ihan joka asiaan. Kotona nauran miehelle kuinka taas kaikki tekopyhät sai puhuttavaa :D
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään vuoroa pyydä. Puhun röyhkeästi muiden päälle ja puutun ihan joka asiaan. Kotona nauran miehelle kuinka taas kaikki tekopyhät sai puhuttavaa :D
Ja sai sen oman egon jatkeen kuinka on älyä siellä yläkerrassa paljon enemmän kuin muilla.
En pyydä. Mutta usein kyllä kysyn jotain, koska harvemmin opettajat ihan kaikkia asioita huomaa itse ottaa esille. En esitelmöi siis, vaan kysyn.
Olen muuten itse taloyhtiöni hallituksessa ja lapseni koulun kannatusyhdistyksen hallituksessa (koska kyse on yksityiskoulusta, olen siis päättämässä koulun asioista). Voin vaikuttaa niitä kautta, kysymykset teen, jotta kaikki kulloinkin asiaan vaikuttavat asiat tulevat kunnolla esille, eikä sakki jää pähkimään ja juoruamaan nurkissa asioista turhan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
En, minulla on älyä yläkerrassa.
Niitä, jotka istuu hiljaa ja kun pääsee autoon soittaa kaikki läpi kuinka sen ja senkin asian oisi voinut joku sanoa?
Ei vaan istun tuppisuuna, jotta muut saavat ihmetellä miksi olen ylipäätään sinne raahautunut.
Istun hiljaa ja jos joku asia vaivaa, esitän kysymyksen.
En ylipäätään ymmärrä suomalaista kokoustamista, jossa kokousaika menee jonkun typerän, pienen sivuseikan puinnissa (äänessä joku hölmö tekotärkeä egoilija) ja itse pääasia käsitellään kiireellä, koska kokousaika päättyykin jo. Sitten tehdään puolinaisella tiedolla (tai jälkikäteen tipahtelevilla tiedoilla) päätöksiä, jotka voivat olla kauaskantoisia ja tärkeitäkin.
Miksei puheenjohtaja keskeytä näitä monologisteja ja pistä asioita tärkeysjärjestykseen? Sen vuoksihan on kokouspöytäkirja kaikille jaettu.
En. Mutta suurin osa selvästi näin tekee ja jauhaa kaikesta jonninjoutavasta yhtiökokouksissa. En jaksa enää käydä niissä noiden takia.