Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka ovat oikeasti hyötyneet työkkärin pakkokursseista?

Vierailija
26.08.2018 |

Itse menin muutama vuosi sitten pakolliselle (karenssiuhka) työnhakukurssille sillä asenteella, että ihan turhaa p*skaa, kun vasta on koulussa opeteltu tekenään hakemukset ja CV:t, mutta sain yllättyä. Koulussa nimittäin opetettiin, että hakemuksen pitäisi olla vähintään yhden A4:sen pituinen ja sisältää ties mitä liirumlaarumia ja perusteluita, mutta kurssinvetäjä torppasi nuo koulun ohjeet ihan täysin ja antoi neuvoksi, että hakemukseen pelkästään mitä haen, millä kokemuksella ja pieni kuvailu itsestä ja aikaisemmista hommista ja max. puolikas A4, että ei niillä rekrytoijilla ole aikaa mitään romaaneja lukea. Ja kappas, ekalla hakemuksella, jonka tein tuon kurssin ohjeistuksella niin napsahti vakipaikka omalta alalta, vaikka aikaisemmin en ollut saanut edes haastattelukutsua useista kymmenistä liirumlaarum-hakemuksista huolimatta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas kaikkitietävät liikkeellä, mutta tuhansia ellei kymmeniätuhansia hakemuksia lukeneena voin kertoa, että monen hakemukset ovat juuri jotain diipadaapaa. Tiivistää ei osata, ei todellakaan ja tämä ei riipu edes tehtävän tasosta vaan niin duunarit kuin toimihenkilötkin raapustelevat ihme virityksiä. PowerPoint- esityksenkin olen saanut, taivas varjele.

Työttömillä on yleensä aikaa ja halua panostaa niihin hakemuksiin, töissä jo olevat lähettävät usein noita surkeita raapustelmia. Joten ei ne kurssit tätä tilannetta auta mitenkään.

yks rekrytoija

Vierailija
22/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas kaikkitietävät liikkeellä, mutta tuhansia ellei kymmeniätuhansia hakemuksia lukeneena voin kertoa, että monen hakemukset ovat juuri jotain diipadaapaa. Tiivistää ei osata, ei todellakaan ja tämä ei riipu edes tehtävän tasosta vaan niin duunarit kuin toimihenkilötkin raapustelevat ihme virityksiä. PowerPoint- esityksenkin olen saanut, taivas varjele.

Ihmettelen samaa. Haen tilinpäätöstaitoista kirjanpitäjää, mutta hakemuksissa minulle kerrotaan esiintymistaidoista, vuonna 2004 suoritetusta ATK-ajokortista, tarjoilijakokemuksesta TUkholmassa ja ihan lopuksi kerrotaan, että nykytehtävissä pienessä yrityksessä on tehty kirjanpitoa. Ja se on ainoa asia,jota ole "ostamassa".

Ja sama henkilö itkee haastattelussa, että työkäri yritti 2 vuotta sitten pakottaa työnhakukurssille, mutta kyllä hän nyt töitä osaa hakea!

No onpa tosi uskottavaa että työhaastattelussa joku alkaa tuollaista kertoa, kyllä siellä yritetään työttömyysaika sivuutta mahdollisimman vähällä huomiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nyt joku kurssinvetäjä itse trollailla täällä. Onko kurssitettavista noin kova pula?

Vierailija
24/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Haen tilinpäätöstaitoista kirjanpitäjää, mutta hakemuksissa minulle kerrotaan esiintymistaidoista, vuonna 2004 suoritetusta ATK-ajokortista, tarjoilijakokemuksesta TUkholmassa ja ihan lopuksi kerrotaan, että nykytehtävissä pienessä yrityksessä on tehty kirjanpitoa. Ja se on ainoa asia,jota ole "ostamassa".

Ja sama henkilö itkee haastattelussa, että työkäri yritti 2 vuotta sitten pakottaa työnhakukurssille, mutta kyllä hän nyt töitä osaa hakea!

No onpa tosi uskottavaa että työhaastattelussa joku alkaa tuollaista kertoa, kyllä siellä yritetään työttömyysaika sivuutta mahdollisimman vähällä huomiolla.

Rekrytoija saa kysyä CV:n aukoista etenkin jos siellä on vaikka 6v tyhjä tila. Ei ole sopivaa kysyä, että olitko perhevapailla, mutta saa kysyä, että olitko työmarkkinoiden käytettävissä.

Vierailija
25/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nyt joku kurssinvetäjä itse trollailla täällä. Onko kurssitettavista noin kova pula?

Pulaa on, koska yritetään kaikin tavoin siirtää hakijoita aloittamaan vasta 4 kk kuluttua työnhaun alkamisesta, jolloin saadaan tuet pienennettyä.