Vastauksia kehiin, onko se nyt rinnoille ''terveellisempää'' kulkea ilman rintsikoita vai ilman?
Kun jossakin sanotaan, että rintsikat auttavat rintoja pysymään terhakkaina. Ja jossakin sanotaan, että ilman liivejä rinnat pysyvät ''parempina''
Itse ainakin kotioloissa olen usein ilman liivejä enkä ole huomannut oikeastaan mitään eroa minkään suhteen. Onko teillä kokemuksia tai tietoa?
Kommentit (24)
Markkinavoimat ja erotiikkabisnes määrittelevät rintamme, emme me itse. Meidän pitää olla määrätynlaisia - rintamme myös. "Paremmat" siis tarkasteltava siinä valossa.
Oletko kirjoittanut otsikon selvin päin, vai?????
Minä kuljen aina ilman rintsikoita ja ilman
Terhakkaampana rintaliivien kanssa ja terveempänä ilman rintaliivejä.
Mun tapauksessa en voi missään tapauksessa kulkea julkisilla paikoilla ilman rintsikoita koska mun rinnat sojottaa sivuille. Rintsikoiden kanssa näytän normaalilta kun on tissit paikoillaan.
Jos käyttää rintsikoita paljon, rintojen yläpuolella olevat kudokset alkaa löystymään koska niiden ei tarvitse silloin tehdä töitä kannatellakseen rintoja. Jos ei käytä rintsikoita, näillä kudoksilla on töitä ja ne ei pääse löystymään yhtä paljon tai yhtä nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää rintsikoita paljon, rintojen yläpuolella olevat kudokset alkaa löystymään koska niiden ei tarvitse silloin tehdä töitä kannatellakseen rintoja. Jos ei käytä rintsikoita, näillä kudoksilla on töitä ja ne ei pääse löystymään yhtä paljon tai yhtä nopeasti.
Turha alapeukuttaa, googlettakaa "not wearing bra benefits"
Vierailija kirjoitti:
Ihan hölynpölyä. Mitä ”töitä” ne kudokset tekee?
Tosiasiassa sillä ei ole mitään merkitystä. Pidä liivejä jos haluat, älä pidä, jos et halua. Niin helppoa se on. Mun rinnat on rumat ilman liivejä, joten käytän aina paitsi yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, ettei kukaan kertonut tätä minun rinnoilleni silloin, kun ne alkoivat roikkua jo ennen ensimmäisten liivien saamista.
Luultavasti ainakin pienet ja terhakat rinnat pysyvät parempina ilman liivejä. Isojen ja/tai roikkuvien rintojen suhteen tosin on vaikea kuvitella samaa.
"Franche-Comten yliopistossa työskentelevä tutkija Jean-Denis Rouillon johti 15-vuotista tutkimusta rintaliivien vaikutuksesta. Tutkimuksessa tarkasteltiin 330 naisen rintojen muutoksia. Naiset olivat iältään 18–35-vuotiaita.
Tulokset osoittivat, että rintaliivien käyttö jo nuoresta pitäen ei auttanut lainkaan tukemaan rintaa, vähentänyt selkäkipuja tai estänyt rintojen riippumista. Rouillonin mukaan rinnat eivät hyötyneet mitenkään siitä, että ne eivät päässeet kosketuksiin painovoiman kanssa.
– Päinvastoin, rinnat riippuivat enemmän rintaliivien kanssa, Rouillon totesi"
Joo, siinä ranskalaistutkimuksessa todettiin tosiaan että rintaliivien käyttäjillä alkaa rinnat riippua nuorempina, kudokset "laiskistuvat".
Olen luopunut rautalankahäkkyräliiveistä ja käytän pehmeää toppityyppistä tukea antavia liivejä. Mulla on kiinteähköt c- kupin rinnat ja en huomaa mitään eroa entiseen. Olen kaiken kulkuraksi yli viisikymppinen.
Veikkaan, että perintötekijöillä on suurempi merkitys kuin rintaliivien käytöllä. Ainakin äitini puoleisessa suvussa keski-iän ylittäneillä naisilla on järjestään roikkuvat tyhjät pussit, oli lapsia/imetystä tai ei.
Jätin liivit kokonaan pois kymmenen vuotta sitten, kun hermostuin siihen, etten koskaan löytänyt sopivia tai mukavia vaan aina ne hankasivat ja painoivat jostain.
Rinnat ova vähän "laskeutuneet", se on totta. Mutta näyttävät edelleen nätin pyöreiltä ja nännit osoittavat eteenpäin, eivät alaspäin. Mieheni kehuu rintojani tuon tuosta, ja itsekin olen tyytyväinen. Mitään venymisarpia ei näy.
Eivätkä heilu tai hölsky, jos en nyt tosi vauhdikkaasti juokse tai hypi, mitä todella harvoin teen. Oikeastaan en huomaa niiden olemassaoloa enää juuri lainkaan. Kesäisin hikoiluttaa jonkin verran, mutta ei pahasti, kun hikoilen kuitenkin muutenkin joka paikasta. Eivätkä muuten enää kipuile kuukautisten aikaan ollenkaan.
Niin, ja en ole imettänyt, jos sillä ylipäätään on jotain merkitystä.
Uskon liivittömyyteen. Ikää 48v., koko 80e tai f. Olen paljon ilman liivejä, joskus käytän, koska tämänkokoiset rinnat ikävä kyllä kiinnittävät katseita, kun liikkuvat/nännit näkyvät paidan läpi. Muuten viihtyisin aina ilman. Urheilen liivit päällä kyllä aina.
Eivät tosiaankaan esim. kipeydy, josta aina jaksetaan jauhaa. Eivät myöskään kokoonsa nähden pahemmin roiku, nännit eteen ei alaspäin. Olen tosi iloinen siitä, että yhä useampi suosii liivittömyyttä. Toivottavasti pian on ihan luontevaa, että on esim. töissä ilman liivejä. Miksi omaa kehoa pitäisi hävetä tai verhota sen enempää kuin miestenkään?
Rehellisesti sanottuna veetuttaa, kun tällaisiin keskusteluihin kertyvät aina täydelliset rinnat omaavat hehkuttamaan "olen 75-vuotias, kokoni on ollut teini-iästä lähtien 70K, ja samalta näyttävät edelleen kuin silloin teininäkin 😊".
Paljonpa tuo tieto lohduttaa niitä, joiden 80D:t ovat riippuneet jo 14-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hölynpölyä. Mitä ”töitä” ne kudokset tekee?
"Contrary to what we might believe, not wearing a bra doesn’t cause your breasts to sag. In fact, a long-running French study has proven that bras most likely have the opposite effect, causing breasts to lose their shape over time. According to the study, the “support” of bras weakens the muscles in the chest, making the breasts droop."
"Essentially, bras prevent your chest from having to fight gravity. Your mind might immediately think that without your bra, then, your breasts would succumb to gravity and sag. However, quite the opposite happens when your ditch your brazier. When your chest has to battle gravity, the chest muscles work harder and actually strengthen your breasts."
Googlettaminen on ilmaista, vinkkinä tulevaisuuteen! :)
Minulla tissit tuntuvat "ottavan takaisin" muotoaan aina, kun olen pitänyt pitkään rintsikoita. Eli riippuvat vähemmän rintsikoiden käytön jälkeen. Olen kotona lähes aina ilman rintsikoita, + ensimmäiset rintsikat sain 16-vuotiaana (kun oli ollut jo useamman vuoden E-kuppi) ja riippuivat varsinkin ennen rintsikoiden käytön aloittamista.
Haikeana mietin, miten hyvässä kunnossa tissini voisivatkaan olla, jos olisin käyttänyt rintsikoita jo niin nuoresta, kun niitä ensimmäistä kertaa tarvitsin...