Haluan lopettaa sivusuhteet
En kaipaa tuomitsemista, vaan tsemppausta ja kohtalotovereita.
Minulla on ollut pari kuukautta sivuseksisuhde sinkun kanssa, josta en näkisi tulevaisuutta kuitenkaan parisuhteena. Lisäksi olen tapaillut ja viestitellyt varatun henkilön kanssa.
Olen hakenut huomiota ja jännitystä. Oma 15 vuoden avioliittoni oli huonoissa kantimissa.
Nyt kuitenkin puoliso on muuttanut asennettaan ja toimintatapojaan, ja näen hänessä sen ihmisen, johon rakastuin.
En aio enkä halua loukata häntä totuudella, koska hän vain hajoaisi siitä. Nyt vain mietin, pystynkö lopettamaan nuo muut suhteet. Ehkä tarvitsisin omaa terapiaa.
Onko joku ollut samassa tilanteessa?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
En vielä.
/Nainen, naimisissa, sivusuhde on, enkä sitä halua lopettaa. Aika näyttää olenko joskus vst tilanteessa kuin sinä, mutta toistaiseksi en halua luopua toisesta virityksestä.
Kiitos vastauksesta! Minustakin tuntui aluksi tuolta, mutta nyt on kotona tilanne erilainen.
Ap
Sori mielipiteestäni, mutta nämä miettimiset ovat useimmiten ihan huuhaata. Ne ovat vain tekosyitä paeta omaa vastuuta tilanteesta, sillä jos oikeasti olisit tosissasi, lopettaisit nuo suhteet, etkä vain hakisi keskustelua asiasta.
Sinun avioliittosi on huonossa jamassa, joten olet hakenut huomiota muualta sen sijaan, että olisit miettinyt miehesi kanssa kannattaako enää jatkaa. Vahinko on jo tapahtunut, joudut kantamaan salaisuutta, jos jatkat avioliittoasi kertomatta mitä on tapahtunut. Se on epäreilua miestäsi kohtaan, valehtelua. Hänen tulisi saada itse päättää haluaako hän olla sinun kanssasi tietäen mitä on tapahtunut.
Avioliiton voi pelastaa, mutta oma mielipiteeni on, että sellaista avioliittoa ei kannata pelastaa, jossa ollaan epärehellisiä. Mutta et olekaan pelastamassa minun liittoasi vaan omasi. On oma ratkaisusi pelastatko sen valehtelemalla vai kertomalla totuuden siitä mitä tapahtui.
Se on todella hieno juttu, että olet ymmrätänyt miksi petät. Saadaksesi huomiota ja hyväksyntää. Miehesi (kuten suurin osa miehistä) luulee, että petetään seksin takia, mikä loukkaa heitä valtavasti. Joten korosta, että petit vain siksi, ettet saanut huomiota ja hyväksyntää kotona, jos kerrot totuuden.
Jos halua lopettaa sivusuhteet, lopeta ne. Hienoa että alat ymmärtää asiaa ja toimit oikein. Näin sivusuhteesi eivät elättele turhia kuvitelmia ja sinulle jää aikaa kehittää parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Sori mielipiteestäni, mutta nämä miettimiset ovat useimmiten ihan huuhaata. Ne ovat vain tekosyitä paeta omaa vastuuta tilanteesta, sillä jos oikeasti olisit tosissasi, lopettaisit nuo suhteet, etkä vain hakisi keskustelua asiasta.
Sinun avioliittosi on huonossa jamassa, joten olet hakenut huomiota muualta sen sijaan, että olisit miettinyt miehesi kanssa kannattaako enää jatkaa. Vahinko on jo tapahtunut, joudut kantamaan salaisuutta, jos jatkat avioliittoasi kertomatta mitä on tapahtunut. Se on epäreilua miestäsi kohtaan, valehtelua. Hänen tulisi saada itse päättää haluaako hän olla sinun kanssasi tietäen mitä on tapahtunut.
Avioliiton voi pelastaa, mutta oma mielipiteeni on, että sellaista avioliittoa ei kannata pelastaa, jossa ollaan epärehellisiä. Mutta et olekaan pelastamassa minun liittoasi vaan omasi. On oma ratkaisusi pelastatko sen valehtelemalla vai kertomalla totuuden siitä mitä tapahtui.
Se on todella hien
Ei tarvitse pyytää anteeksi mielipidettäsi, koska se oli tärkeä ja jään pohtimaan sitä. Hauska, että arvasit minun olevan nainen, vaikka tietoisesti häivytin sukupuolet.
Tuo on niin totta, että naiset eivät välttämättä (minä ainakaan) petä seksin takia. Minulla on sitä mieheni kanssa ihan hyvin, ja se on parempaa kuin sinkun kanssa, koska mukana on tunteet).
Ap
"Ei tarvitse pyytää anteeksi mielipidettäsi, koska se oli tärkeä ja jään pohtimaan sitä. Hauska, että arvasit minun olevan nainen, vaikka tietoisesti häivytin sukupuolet.
Tuo on niin totta, että naiset eivät välttämättä (minä ainakaan) petä seksin takia. Minulla on sitä mieheni kanssa ihan hyvin, ja se on parempaa kuin sinkun kanssa, koska mukana on tunteet)."
Hyvä, että ymmärsit, että tarkoitukseni on hyvä.
Se on jotenkin hassua, että tällaisiin seikkailuihin miehet usein suhtautuvat seksinä, seksuaalisina valloituksina, mutta naisille ne ovat useimmiten ihan muuta, ellei nyt lasketa sellaista, missä nainen vasta löytää seksin ilot sivusuhteessa.
Rehellisyys on minulle korkeimpia arvoja parisuhteessa, siksi kirjoitin niin kuin kirjoitin. Mutta se on myös riski, koska osa ihmisistä suhtautuu valehtelemiseen ja pettämiseen erittäin jyrkästi. Mutta jos teillä on mennyt huonosti pitkään, varaudu siihen, että miehelläsikin on ollut jotain salattavaa. Varsinkin siinä tapauksessa voitte saavuttaa todella paljon, jos kykenette käsittelemään suhteenne aikuisina, rehellisinä ihmisinä, joilla on aito kontakti.
Aito kontakti ei tarkoita sitä, että on aina helppoa, mutta se tarkoittaa toisen ihmisen sisimpään näkemistä silloinkin, kun näkymä ei ole itseä miellyttävä tai on pelottava. Palkinto on siis suuri, mutta riskikin on suuri. Ottakaa psykoterapia avuksi, jos kerrot totuuden. Valitkaa pitkän linjan ammattilainen, ei nuorta ihmistä. Ap
Olet jo pettönyt ja petät lisää ja jatkuvasti, vaikket jatkaisi, jos et kerro puolisollesi. Puolisollasi on oikeus itse päättää, haluaako jatkaa pettäjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei tarvitse pyytää anteeksi mielipidettäsi, koska se oli tärkeä ja jään pohtimaan sitä. Hauska, että arvasit minun olevan nainen, vaikka tietoisesti häivytin sukupuolet.
Tuo on niin totta, että naiset eivät välttämättä (minä ainakaan) petä seksin takia. Minulla on sitä mieheni kanssa ihan hyvin, ja se on parempaa kuin sinkun kanssa, koska mukana on tunteet)."
Hyvä, että ymmärsit, että tarkoitukseni on hyvä.
Se on jotenkin hassua, että tällaisiin seikkailuihin miehet usein suhtautuvat seksinä, seksuaalisina valloituksina, mutta naisille ne ovat useimmiten ihan muuta, ellei nyt lasketa sellaista, missä nainen vasta löytää seksin ilot sivusuhteessa.
Rehellisyys on minulle korkeimpia arvoja parisuhteessa, siksi kirjoitin niin kuin kirjoitin. Mutta se on myös riski, koska osa ihmisistä suhtautuu valehtelemiseen ja pettämiseen erittäin jyrkästi. Mutta jos teillä on mennyt huonosti pitkään, varaudu
Kiitos! En olisi uskonut, että täällä saa näin hyviä vastauksia. Oikeasti annat niin paljon ajateltavaa. Arvostan että otit tuntemattoman murheet asiaksesi.
Ap
9. Ole hyvä, mukava jos oli jotain apua.
Lopetat ulkopuoliset suhteet ja palaat oman puolisosi kainaloon. Näitä tapahtuu pitkissä suhteissa, mutta puolisoa on turha hajottaa. Aita rakkaus on kotona, ei jännitystä tuottavassa epäsuhteessa.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Oma avioliitto tuntui tyhjältä. Hain huomiota ja sain sitä. Huomasin kuitenkin, ettei se huomio ollut sellaista jota oikeasti halusin. Mies tajusi jossain vaiheessa mitä oli menettämässä, joten panostettiin parisuhteeseen. Keskustelun kautta löysimme toisemme uudelleen. Nyt avioliitto kukoistaa taas. Onneksi uskalsin jäädä.
Mäkin oon kyntänyt niin, että on Jorma nileellä. Nyt saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton voi pelastaa, mutta oma mielipiteeni on, että sellaista avioliittoa ei kannata pelastaa, jossa ollaan epärehellisiä. Mutta et olekaan pelastamassa minun liittoasi vaan omasi. On oma ratkaisusi pelastatko sen valehtelemalla vai kertomalla totuuden
Ei kannata ap lässyttää ja selitellä. Sinä mokasit ja sillä sipuli.
Uskonnonopettajan opetus koulussa:
"Älä ikinä myönnä pettäneesi"
Tämä oli asiallinen keskustelu. Nostan.
En vielä.
/Nainen, naimisissa, sivusuhde on, enkä sitä halua lopettaa. Aika näyttää olenko joskus vst tilanteessa kuin sinä, mutta toistaiseksi en halua luopua toisesta virityksestä.