Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö kotirouvia se että yksinhuoltajilla voi mennä taloudellisesti ihan hyvin, vai miksi tiuskivat kuullessaan mm lomasuunnitelmista tai muista hankinnoista?

Vierailija
26.08.2018 |

Minulla on kavereina ydinperheen äitejä ja heidän on erityisen vaikea iloita puolestani mistään. Miksi?
Olen kahden lapsen töissäkäyvä yh ja matkustelen, remontoin ja harrastan paljon. Kun puhun vaikka tulevasta kylpylälomasta, saan osakseni hiljaisuutta ja joskus joku on kommentoinutkin, etten ansaitsisi sellaista.
Minulla ei ole miestä, eikä tule, en ole rikas, mutta ihan hyväpalkkaisessa työssä. Enkö saisi nauttia siinä missä muutkin elämästä, koska olen yh?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouva on sama kuin työtön. Ainoa ero muihin työttömiin on se että työttömyys on kotirouvalle oma valinta ja mitään tukia hänen ei miehensä tulojen takia ole mahdollista saada. Eli toisin sanoen hän on miehestään taloudellisesti yhtä riippuvainen kuin lapsetkin.

On ihan ymmärrettävää jos heitä ärsyttää että sinulla on lasten lisäksi omaa rahaa, eläkekertymää ja sen tuomaa itsenäisyyttä mitä aikuisella kuuluukin olla. Heillä itsellään kun on vain lapsia, nuo muut asiat ovat heille vain kaukaisia haaveita.

Eikös kotirouvatkin saa työttömyyskorvauksia?

Vierailija
22/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouvilla täytyy olla jotain jota ylenkatsoa, ja eihän se nyt passaa että yksinhuoltajat pärjäävät taloudellisesti jopa paremmin kuin he.

Totta kai he pärjäävät taloudellisesti paremmin, tuet juoksee ja yh korotuksetkin lapsilisiä myöten, mutta ei sitä yksinäisyyttä kukaan kadehdi.

Mitkähän tuet sinun mielestäsi juoksevat? Ei keskituloinen yksinhuoltaja mitään tukia saa. 50 euron yh-korotuksen saa lapsilisään, jos ei ole uutta kumppania, siinäpä se. Yksinäisyys ei ehkä ole monen mielestä kadehdittavaa, mutta esimerkiksi minä en koskaan ole tuntenut itseäni niin yksinäiseksi kuin huonossa liitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvaperheethän ovat tavallaan myös yksinhuoltajaperheitä, kun äiti on elätettävä pesueen jatkona.

Vierailija
24/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla se tavoite-elämä on edelleen tyyppiä aviomies, kaksi lasta, koira, omakotitalo, autot, kesämökki jne. Ja tämän pitäisi tuoda täydellinen onni, mutta kuitenkin haluttaisiin vielä jotain muuta tai enemmän. Ei tämän kombon ylläpitäminen ihan ilmaista ole, joten normaalituloisen perheen tulot uppoaa aika hyvin ihan arkisiin menoihin. Nelihenkisen tai isomman perheen matkustaminen myös maksaa melko paljon enemmän kuin pienemmän perheen. Lisäksi yksinhuoltajilla on esim. usein enemmän omaa aikaa kun lapset ovat toisella vanhemmalla. Jokaisen tulisi miettiä myös omia valintojaan ennen kuin kadehtii muita. Ja mitä sille omalle elämälle voisi tehdä, jotta se olisi nautittavampaa.

Itse olen yhden lapsen yksinhuoltaja ja minulla kovin kritisoija om eläkkeellä oleva oma äitini. Arvostamme eri asioita ja selkeästi hän ei osaa kunnioittaa minun oikeuttani elää elämääni omalla tavallani. En osaa sanoa mikä siinä ärsyttää, jos olen lähdössä lapseni kanssa viikonloppureissuun tai ystäväni kanssa syömään ja jonkun artistin keikalle. Joka kerta pukahdetaan että taasko ja aina pitää olla menossa. Ja tarkennuksena että käymme yleensä kerran vuodessa etelässä ja minä omilla iltamenoillani kerran vuodessa, en läheskään joka kuukausi. Nyt olen alkanut pyytämään selityksiä näihin reaktioihin ja vähän on tainnut kommentointi vähetä

Vierailija
25/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein hiljattain asioita myös sen takia, että tiesin sen aiheuttavan kateutta. Vertailijoiden maailmaan on huvittavaa tupsahtaa välillä ja pitää kovaa ääntä omista asioistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi