Sitoutumiskammoinen! Kerro, miksi et voi heittäytyä suhteeseen vaikka olisit rakastunut?
Vain onko kyseessä juurikin vaikeus rakastua?
Oletko pystynyt jollain tavalla etenemään ja käsittelemään sitoutumiskammoasi potentiaalisen kumppaniehdokkaan tultua elämääsi?
Kauan epäröit ja viivyttelit suhdetta ennen kuin halusit ottaa riskin ja yrittää?
Itse yritän saada miehestä selvää. Toistelee aikalailla samoja ajatuksiaan kuukausien edetessä ja suhde junnaa. Joka päivä olemme yhteyksissä, kuuntelee, tukee kun tarvitsen ja kertoo välittävänsä. Ei halua minusta eroon, ei halua päästää minusta irti mutta ei pysty heittäytymään parisuhteeseen. Ei uskalla ja pitää sisäisen maailman kätkössä. Vaikka kyllä minulle on avautunut todella paljon. Mutta saattaa vakavat asiat heittää vitsiksi jne. Riippuu tunnelmasta ja kuinka valmis on avautumaan.
Hän on vähän kuin paras ystäväni.
Itseäni vain hieman ahdistaa kun on ihana ihminen ja olemme päässeet aika pitkälle tutustessa toisiimme. Itsekin olen todella huono sitoutumaan koska en luota kovin helposti ihmisiin ja sisintä on vaikea tuoda esiin ja menen lukkoon suhteen ollessa liian vakava. Mutta tämän kanssa ei pelota ja haluaisin yrittää. Pystyn avautumaan kaikesta.
Tästäkin aiheesta mutta mies vain ei vain osaa sanoa muuta kuin vian olevan hänessä. Hän yrittää työstää asiaa mutta se on hänelle itselleen todella vaikeaa.
En vain tiedä onko tämä sittenkin ajan haaskausta molemmille jos en esimerkiksi vain itse ole hänelle oikea ihminen ja parempi pysyä ystävinä.
Kommentit (266)
No silloin kun väitin johtuvan sitoutumiskammosta, niin taisin oikeasti odottaa vain jotain parempaa alitajuisesti. Ja löysinkin sitten.
N32
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mitä tarkoittaa "heittäytyminen suhteeseen"?? Miten sinne heittäydytään? Ja kyllä olen sitoutumiskammoinen, olen aina ollut. Tosin olen yhteen vakavaan suhteeseen päätynyt, pitkän harkinnan ja seurustelun tuloksena. Edelliset hyvin lyhyet suhteet olivat kai sitten sitä etten oikein jaksanut kiinnostua riittävästi, jotain jäi uupumaan.
5 vuotta en sentään viitsisi pitää toista miettimässä olenko vakavissani tai en (viestille 3). Miksi roikut?
Ööööö... Mitä v... luulet seurustelun tarkoittavan?? 🤣🤣🤣🤣
Up