Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykynaisilla enemmän selluliittia kuin aiemmilla sukupolvilla?

Vierailija
25.08.2018 |

Minulla on jotenkin sellainen käsitys, että näin olisi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Nykynaiset vain ovat alttiina arvostelulle, toisin kuin vaikka 50v sitten . .

Vierailija
2/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta ei varmaan olisi ihme, kun ajattelee miten naiset altistuvat hormoneille tänä päivänä. Ei auta edes se, että itse ei käytä hormoniehkäisyä, kun niitä hormonijäämiä on valtavasti ihan juomavedessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jopa 200% enemmän sellua.

Vierailija
4/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voisi olettaa ihan teollisesti pitkälle prosessoidun ruoan, hormonien ja järkyttävän sokerimäärän vuoksi.

Kertoo paljon, kun jostain sokeria ja sohvaperunaelämää kauppaavan yrityksen (Makuunin) konkurssista märistään kuin viimeistä päivää.

Vierailija
5/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mut itelläni ainaki on selluu ollu aina paitsi jos painan 55 kg :D , mulla nimittäin kertyy rasva jsut tohon perse reisi alueelle ja myös sellu

Vierailija
6/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu mikromuovista.

Vierailija
7/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti. 

Ennen ei syöty niin paljon sokeria ja prosessoituja ruokia. Ei käytetty e-pillereitä eikä liioin mielialalääkkeitä. Ennenvanhaan myös oltiin keskimäärin fyysisesti aktiivisempia. 

Vierailija
8/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti.

Vierailija
9/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vatsaa on enemmän.

Vierailija
10/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, selluliitti on yksi tapa varastoida rasvaa. Nykyihmiset ovat rasvapitoisempia kuin ennen, joten kyllä.

Vierailija
11/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikalle naisella pieni määrä sellua per suksissa esim on kiihottavaa.

Vierailija
12/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sellua niin kauan kuin muistan, varmaan jostain ala-asteen ekalta asti. Äidillä taas ei ole vieläkään, vaikka on 75-vuotias. 

Vierailija
13/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti selluliittia tulee esiintymään yhä enenevissä määrin sitä kautta, että ruoka on prosessoitua ja sokerista, työ ei ole fyysistä ja liikkuminen muutenkin vähäisempää kuin menneinä vuosikymmeninä.

Vierailija
14/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon laittituotteita, aspartaamia ym.

Vierailija
15/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti. 

Ennen ei syöty niin paljon sokeria ja prosessoituja ruokia. Ei käytetty e-pillereitä eikä liioin mielialalääkkeitä. Ennenvanhaan myös oltiin keskimäärin fyysisesti aktiivisempia. 

Eikös e-pillereitä ole ollut Suomessa jo pitkälti yli puoli vuosisataa? Ja ennenhän niissä oli moninkertaiset määrät hormoneita nykyisiin yhdistelmäpillereihin verrattuna.

Vierailija
16/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiset liikkuvat vähemmän, sellua keräntyy enemmän.

Vierailija
17/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta miehillä on. Laiska elämäntapa, liikaa, lihatuotteita, siinä pojan perä kasvaa.

Vierailija
18/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No munkaan äidillä ei juurikaa oo sellua ollu, siis sil tavalla mitä mulla. Mut mun äidillä ei kerrykkää rasva nimenomaan perseesee ja reisiin. Mun äidillä kertyy rasva mahaan ja yläkroppaan. Ja sinne ei tuu sellua. Ja esim mun äiti on koko ikänsä juonu aspartaami juomia yms. =D

Vierailija
19/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta miehillä on. Laiska elämäntapa, liikaa, lihatuotteita, siinä pojan perä kasvaa.

No tää on sitten oman ketjunsa aihe, mutta totta se on että nykyään on nähtävissä aiemmin miehen anatomialle tuntemattomia vartalonmuotoja. Olen omin silmin nähnyt nuoria miehiä, joilla on leveämpi lantio ja pylly kuin hartiat. 

Lihavia miehiä on toki ollut "aina" mutta tyypillisesti mies on sellainen isomahainen, mutta alavartalo on silti pieni. Sellaisena minä lihavat miehet muistan lapsuudestani/nuoruudestani. 

Kyllä tässä varmaan jostain kemikaaleista on kyse. 

Vierailija
20/27 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillistä naisen kehon normaalin, ikiaikaisen ilmiön patologisoimista. Taipumus selluliittiin on perinnöllistä ja hormonaalista. Muistan jo huomioineeni jo lapsuuden kesinä 1970-luvun alussa, kuinka heinätöihin avuksi tulleilla sukulaistädeillä oli jännästi muhkuraiset jalat, ja niin oli ruumiillista työtä koko ikänsä tehneellä mummollanikin. Samoin oli äärimmäisen hoikalla äidilläni, niin kuin Itsellänikin teini-iästä alkaen. Toisaalta muistan 1980-luvun nuoruusvuosilta, että moni itseäni huomattavasti tukevampi, tupakoivakin nuori nainen säästyi samalta kosmeettiselta vaivalta.

Katsokaa vaikka kuvia vanhoista missikisoista; kyllä selluliittia on ollut aina, mutta ennen siihen ei kiinnitetty esteettisessä mielessä huomiota. Treenattua vartaloa alettiin arvostaa vasta 1980-luvun bodausboomin myötä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme