Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: Jos joku oikeasti välttelee työtä ja elää siis mieluummin tuilla, mistä se johtuu?

Vierailija
25.08.2018 |

Voiko olla erilaisia syitä? Mitä pitäisi tehdä, että kaikki haluaisivat töihin? Olisiko hyvä/välttämätöntä, että kaikki haluaisivat töihin?

Vastailkaa vain, jos on jotakin mielenkiintoisempaa sanottavaa, kuin taikaseinätyperyydet. Älkää ehkä vastatko, jos ette ole täysi-ikäisiä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kysyä teiltä kaikilta maailman ihmisiltä, että mikä v*tun autuaaksi tekevä juttu se työnteko on? Koko keksintö on viimeisen sadan vuoden aikana sorvattu korporaatiokapitalistien kabineteissa, joten miksi joku tavallinen tallukka kantaa huolta valtion tulokertymästä?

Noo.. eiköhän suurin osa lähinnä kanna huolta ihan siitä omasta henkilökohtaisesta tulokertymästään.

Vierailija
42/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuudesta. En jaksa herätä aikaisin aamulla. En halua viettää päivääni työpaikalla. Mielummin olen omissa oloissani kotona.

Eli tuo on yksi syy. Miksi et halua viettää päivääsi työpaikalla? Tarkennatko?

Ihmettelet, miksi joku haluaisi viettää suurimman osan päivästään töissä tekemässä epäkiinnostavaa hommaa, eli käytännössä haaskaa elämäänsä? Jollaista luultavasti suurin osa työssäkäyvistä joutuu tekemään. Tasan ei kukaan tuttuni enkä itsekään jatkaisi töissä, jos esim. voittaisi lotossa miljoonia.

Suurin osa suomalaisista jatkaisi.

Hahahahahahahahahahahaha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän mieluummin tuilla koska asuinpaikka syrjässä maalla ja töitä piisaa joten aika ei vaan riittäisi mitenkään.Toisekseen miksi palkkatyöskentelisin? 356 ja risat riittää mainiosti.Olen kyllä saanut ''syrjäytyneen luuserin'' maineen mutta viis siitä olen itseni kanssa sinut ja tyytyväinen viis muitten mielipiteestä ruokaa,siisti ja lämmin kodikas koti ja mieleistä puuhaa ja koira mitäpä sitä muuta tarviisi.

-N21

Vierailija
44/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu, lellitty lapsesta asti mutta ei ole opiskellut, elämässään tehnyt leipätöitä 4 viikkoa. Sen jälkeen työkkärin ja sossun rahat ja eli niillä 25 vuotta kunnes nyt työkyvyttömyyseläkkeellä. Tavallaan laiska mutta pystyi sitoutumaan hyvinkin tarkasti itseä kiinnostaviin asioihin mutta ei töihin. Hoki mulle nämä vuodet ettei lähde alle 2000€:n mihinkään koska sitten vasta ylittyy ilmaiseksi saatujen tukien hyöty. Nyt ei saa soppalasta rahaa koska takuueläke sen verran iso. Tästä raivoaa joka kerran että miksei saa soppalasta rahaa. Haluaisi vaan pitää hauskaa ja istua kuppiloissa ja ryypätä. Vanhemmat ostaa ruuat ja hyysää ja maksaa laskuja jne ja henkilö on kohta 50vee. On henkilössä hyviäkin puolia, mutta tämä tuohon työasiaan.

Vierailija
45/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kotona makaa mitään hyviä ja haluttuja työntekijöitä, eiköhän se tunne ole työnantajien kanssa ihan molemminpuolinen. On myös hyviä työntekijöitä kotona makaamassa jotka haluaisivat todella kovasti päästä töihin, ja silti heitä ei kukaan palkkaa.

Ihminen on yli sata vuotta kehitellyt koneita ettei ihmistyövoimaa tarvittaisi enää, ja siinä on onnistuttu helkkarin hyvin. Varsinkin tietokoneet tekevät yksi kone satojen työt. Totuus on se, että koskaan ei enää tule olemaan tilannetta että kaikille ihmisille olisi palkkatyötä, se ei vaan ole mahdollista jos ei jostain syystä kaikki koneet häviä johonkin maan päältä. Siksi on hyvä ettei kaikki edes halua palkkatöihin, muutenkin niin kova kilpailu yhä vähenevistä töistä, varsinkin sellaiset työt joita osaa "kuka vaan" tehdä katoavat nopeiten.

Vierailija
46/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttu, lellitty lapsesta asti mutta ei ole opiskellut, elämässään tehnyt leipätöitä 4 viikkoa. Sen jälkeen työkkärin ja sossun rahat ja eli niillä 25 vuotta kunnes nyt työkyvyttömyyseläkkeellä. Tavallaan laiska mutta pystyi sitoutumaan hyvinkin tarkasti itseä kiinnostaviin asioihin mutta ei töihin. Hoki mulle nämä vuodet ettei lähde alle 2000€:n mihinkään koska sitten vasta ylittyy ilmaiseksi saatujen tukien hyöty. Nyt ei saa soppalasta rahaa koska takuueläke sen verran iso. Tästä raivoaa joka kerran että miksei saa soppalasta rahaa. Haluaisi vaan pitää hauskaa ja istua kuppiloissa ja ryypätä. Vanhemmat ostaa ruuat ja hyysää ja maksaa laskuja jne ja henkilö on kohta 50vee. On henkilössä hyviäkin puolia, mutta tämä tuohon työasiaan.

Niin eli henkistä ongelmaa on, kuka tuollaisen edes ottaisi töihin? 

Vierailija
47/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön kelpaavat nykyään vain parikymppiset. On todella rankkaa tulla jatkuvasti torjutuksi koska on liian vanha hakija. Tämän vuoksi helposti saattaa passivoitua ja tyytyä elämään tuilla.

Vierailija
48/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuudesta. En jaksa herätä aikaisin aamulla. En halua viettää päivääni työpaikalla. Mielummin olen omissa oloissani kotona.

Ihmettelet, miksi joku haluaisi viettää suurimman osan päivästään töissä tekemässä epäkiinnostavaa hommaa, eli käytännössä haaskaa elämäänsä? Jollaista luultavasti suurin osa työssäkäyvistä joutuu tekemään. Tasan ei kukaan tuttuni enkä itsekään jatkaisi töissä, jos esim. voittaisi lotossa miljoonia.

No ne ovatkin pikkasen yksinkertaista porukkaa. Heille myös överiverojen maksaminen on kummallinen kunnia-asia. Hullua porukkaa.

Vierailija
49/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne ovatkin pikkasen yksinkertaista porukkaa. Heille myös överiverojen maksaminen on kummallinen kunnia-asia. Hullua porukkaa.

Taitaa olla sitä pipipäätä pihistelijäporukkaa, joiden tyynyliinojen sisältä löytyy ne miljoonat kun ovat vanhuuteen kupsahtaneet ikänsä nuukaillessa ja töissäkin on pitänyt käydä hankkimassa vielä lisää rahaa.

Vierailija
50/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kotona makaa mitään hyviä ja haluttuja työntekijöitä

Hahahahahahahahahaha.

Vierailija
51/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani pitkäaikaistyöttömät ovat mielestäni aika haavoittuneita ihmisiä, jotka ovat ajan myötä vakuuttuneet siitä etteivät ns. kelpaa mihinkään. Käsittääkseni useimmat heistä hyötyisivät valtavasti psykoterapiasta erilaisten traumataustojensa takia, mutta siihen hakeutuminen on useimmille mahdotonta koska valtio ei näe terapian maksamista sellaisena investointina jota se todellisuudessa on. Mielestäni suuri osa näistä ihmisistä voitaisiin terapian avulla nostaa jaloilleen ja veronmaksajiksi, jolloin terapiaan tarvittavat tonnit tulisivat moninkertaisena takaisin.

Sanoisin että olin itsekin siinä hilkulla kunnes pääsin työvoimatoimiston kautta "ammattitaitoinen myyjä" -kurssille jonka toisesta työharjoittelusta siirryin suoraan töihin. Työtehtävät ovat äo:honi verrattuna lasten leikkiä mutta omat mielen haavat vaikuttavat suuresti toimintakykyyni tilanteessa jossa firman johdon mielivaltaisuus luo joka päivään ylimääräistä pelkoa ja stressiä.

Vierailija
52/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani pitkäaikaistyöttömät ovat mielestäni aika haavoittuneita ihmisiä, jotka ovat ajan myötä vakuuttuneet siitä etteivät ns. kelpaa mihinkään. Käsittääkseni useimmat heistä hyötyisivät valtavasti psykoterapiasta erilaisten traumataustojensa takia, mutta siihen hakeutuminen on useimmille mahdotonta koska valtio ei näe terapian maksamista sellaisena investointina jota se todellisuudessa on. Mielestäni suuri osa näistä ihmisistä voitaisiin terapian avulla nostaa jaloilleen ja veronmaksajiksi, jolloin terapiaan tarvittavat tonnit tulisivat moninkertaisena takaisin.

Sanoisin että olin itsekin siinä hilkulla kunnes pääsin työvoimatoimiston kautta "ammattitaitoinen myyjä" -kurssille jonka toisesta työharjoittelusta siirryin suoraan töihin. Työtehtävät ovat äo:honi verrattuna lasten leikkiä mutta omat mielen haavat vaikuttavat suuresti toimintakykyyni tilanteessa jossa firman johdon mielivaltaisuus luo joka päivään ylimääräistä pelkoa ja stressiä.

Itse olin aikoinani masentunut ja makasin vain vanhempieni nurkissa käymättä missään. Sitten jonkun ihmeen kautta sain aikaiseksi raahauduttua työkkäriin ja romahdin sinne, ei vaan pystynyt esittämään normaalia. Totesivat heti, että nyt pitää saada pää kuntoon ennenkuin mitään työllistäviä toimenpiteitä voidaan harkita ja pääsin psykiatrian poliklinikalle ihan ilmaiseksi. Onko tämä viimeisen parinkymmenen vuoden aikana jotenkin muuttunut?

Vierailija
53/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä pitkäaikaistyöttömänä haluttaisi niin iskeä päin pläsiäsi nyt! Kaiken maailman huijariterapeutteihin olisit halunnut minun käyttävän kallisarvoista aikaani! Hyi huttu!

Vierailija
54/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloin loppuun ja nykyään vihaan työtäni, kaikkea siinä. Olen ammatiltani kokki ja ei tällä tutkinnolla muuta oikein voi tehdä. Siksi.

Olen ollut nyt vuoden työttömänä, omasta valinnastani. Kokeistahan on kova pula ympäri maata. Tai siis niistä kokeista, jotka tekevät nollatuntisoppareilla osa-aikaisesti ja mielellään minimipalkalla.

Ravintola-alan kuormittavuus, pakkotahtisuus ja inhottava työilmapiiri, jatkuvat ylityöt ja sosiaalisen elämän kuoleminen.. Ja pienellä palkalla. Ei kiitos enää. Ei ole sen arvoista, tässä työssä on huono hyötysuhde.

Tässä juuri selvittelen, mitä lähtisin opiskelemaan ja millä rahalla. Mutta ravintoloihin en enää palaa, se on varma. Mieluummin työtön ja terve. Ravintola-ala sairastuttaa.

Ja mulle ei ole ongelma tulla toimeen vähällä, olen työssäni siihen jo tottunut. Nyt saan kaikkia tukia yhteensä nettona noin 1100e/kk käteen. Kokkina nettosin noin 1500e/kk. Ei kovin iso elintason romahdus. Mutta voin paremmin ja on aikaa omalle elämällekin.

Vierailija
55/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin työntekoa. Ei ollut mun juttu. En pidä siitä, että joku muu aikatauluttaa minun elämääni. En jaksa muita ihmisiä. Vihaan esiintymistä, mitä vaaditaan ihan jokaisessa työssä ja vihaan kaikkia sosiaalisia tilanteita. Sosiaaliseksi tilanteeksi lasken sen, että joku toinen hakee kahvia samaan aikaan kuin minä ja on pakko sanoa jotain. Vihaan työpaikkojen hierarkioita, selkäänpuukottajia, juoruämmiä ja muuten vaan rasittavia ihmisiä.

Kärsin unettomuudesta. Olen kokeillut kaikkia markkinoilla olevia lääkkeitä, mutta parhaiten nukun ilman lääkkeitä klo.5-11. Jokin yötyö missä ei tarvitsisi nähdä toisia ihmisiä voisi ehkä olla minun juttuni, mutta nekin päättyvät yleensä vasta myöhään aamulla, joten koko päivä olisi sitten pilalla.

Nautin elämästäni. Tuet riittävät erinomaiseen elämään. Minulta ei puutu mitään. Olen joka kolmas vuosi päässyt kaukomatkalle. Matkustaminen ei ole sidottua vuosilomiin ja siksi paljon halvempaa.

Jos kaikki tuet lakkautettaisiin, muuttaisin todennäköisesti kauas maalle, rakentaisin piilopirtin valtion maille ja eläisin luonnonantimilla, ja dyykkaisin vaatteet ja loput ruoat.

Odotan virallista eläkeikää. Silloin ei tarvitse enää kuunnella muiden saarnoja siitä, kuinka minun olisi haettava töitä.

Vierailija
56/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ja kertominen miten huono ja epäonnistunut lapsi olen lapsuudessani.

Myöhemmin hylkimistä porukoihin johon olisin halunnut. Joukkohakkaamista ja häpäisyä koulussa.

Kun taistelin vastaan jos sain kerättyä tarpeeksi rohkeutta niin minusta tehtiin syyllinen ja ''paha'' ihminen.

Kelpasin vain päihde ja rötösporukoihin vaikka olin ihan kiltti.

Nyt jäljellä on vain katkera ja vihainen ihminen joka haluaa olla rauhassa. Minua on ihmiset koko elämäni vähätelleet, aukoneet päätä ja hakanneet. Minusta minulla on oikeus olla rauhassa ja yksin.

Voin minä töitä tehdä, mutta olen hyvin äkkipikainen provosoituna. Ihmisten seurassa menen heti puolustusmodeen ja minulle tulee vihaiset silmät. Tämä tapahtuu ihan ilman, että voin siihen itse vaikuttaa ja kun katson peilistä itseäni niin näytän iha eri henkilöltä. Kun olen kotona voin olla normaali oma itseni eli iloinen ja onnellinen itseni missä kukaan ei kiusaa tai halua hakata minua ja kun kukaan ei halua hakata minua minunkaan ei tarvitse hakata ketään eli en syyllisty rikoksiin. Kaikki voittavat. Kuvitelkaa, että olen kotiarestissa ja poissa teidän onnellisten kiusaaja ihmisten silmistä.

Vierailija
57/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä pitkäaikaistyöttömänä haluttaisi niin iskeä päin pläsiäsi nyt! Kaiken maailman huijariterapeutteihin olisit halunnut minun käyttävän kallisarvoista aikaani! Hyi huttu!

Kuten sanoin, puhuin _tuntemistani_ pitkäaikaistyöttömistä. Sinua minä en tunne, ja kommenttisi perusteella en haluaisikaan tuntea. Psykologiset traumat ovat erittäin yleisiä ja ne ovat monen alisuoriutujan taustalla suurena vaikuttimena. Ihmisen ei tarvitse kokea sotaa tai suurta onnettomuutta traumatisoituakseen, siihen "riittävät" huonosti toimivat perhesuhteet joissa ihmistä ei kohdata arvokkaana yksilönä. Jos et kuulu tähän joukkoon, niin hyvä. Omassa elämässäni psykoterapia on saanut aikaan pelkkää hyvää.

Vierailija
58/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen trollit jatkavat työttömien haukkumista. Kokoomuksen kannatus on laskemassa, agenda on työttömien syyllistäminen. Työttömät ovat uusia juutalaisia, pian työttömillä on merkki puserossa, jos Sipilä saa jatkaa .Sipilä haluaa Suomeen orjatyömarkkinat,9/€. Orjatyövoimaa. Onneksi vaalit ovat tulossa.

Vierailija
59/61 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
60/61 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa haluaa viettää ikuista lomaa ja tehdä mitä lystää. Jos ei ole varaa mihinkään niin sossusta saa maksusitoomuksen esim. huonekaluihin, joten miksi työskennellä?

Toisaalta samat sitten valittavat päälle miten ei ole varaa mihinkään, ja miksi joku työssäkäyvä pääsi etelänlomalle mutta itse ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän