Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: Jos joku oikeasti välttelee työtä ja elää siis mieluummin tuilla, mistä se johtuu?

Vierailija
25.08.2018 |

Voiko olla erilaisia syitä? Mitä pitäisi tehdä, että kaikki haluaisivat töihin? Olisiko hyvä/välttämätöntä, että kaikki haluaisivat töihin?

Vastailkaa vain, jos on jotakin mielenkiintoisempaa sanottavaa, kuin taikaseinätyperyydet. Älkää ehkä vastatko, jos ette ole täysi-ikäisiä.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi täystyöllisyys niin hinnat nousisivat ihan rakettimaisesti. Ihan kaiken hinnat.

Vierailija
2/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi täystyöllisyys niin hinnat nousisivat ihan rakettimaisesti. Ihan kaiken hinnat.

Mutta vaikka täystyöllisyyttä ei tavoiteltaisikaan, eikö jokaisen pitäisi haluta palkkatöihin tai yrittäjäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuudesta

Vierailija
4/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ystävä, joka pitkäaikaistyötön ja sanoo sitä valinnaksi. Tosiasia on, että on kauheasta alkkisperheestä. Koulunkäynti sillä meni jo lapsena pieleen. Se sai lintsata. Kukasn ei kattonut oliko läksyt tehty. Oliko jääkaspis ruokaa. Se alkoi itekkin polttaa ja juoda jo ala-asteen loppupuolella. On rikkinäinen ihminen. Ei missään nimessä mikään täysalkkis, mut juo aika usein.

Mä oon miettinyt miksi se sanoo, et on omasta valinnasta työtön ja ajatellut, et oisko se ylpeyttä? Et se mieluummin sanoo, et en edes haluaisi töitä, kuin et joutuis myöntämään ettei sitä varmaan kukaan palkkaisikaan...

Vierailija
5/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti töitä "välttelevät" ovat usein jo lapsuudessaan kaltoinkohtelua kokeneita, elämässä myöhemmin syrjäytyneitä ihmisiä. Mt-ongelmia, ei motivaatiota välttämättä käydä edes kouluja. Toisaalta on voinut olla useita yrityksiä, mutta kokemus siitä että ei kelpaa mihinkään, johtaa töiden välttelyyn.

Eli kaikki lähtee jälleen sieltä lapsuudesta, jolloin luodaan pohjaa aikuiselämälle. 

Vierailija
6/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä maailmassa kannata töitä tehdä.

Vierailija
7/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä teiltä kaikilta maailman ihmisiltä, että mikä v*tun autuaaksi tekevä juttu se työnteko on? Koko keksintö on viimeisen sadan vuoden aikana sorvattu korporaatiokapitalistien kabineteissa, joten miksi joku tavallinen tallukka kantaa huolta valtion tulokertymästä?

Vierailija
8/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä riitä edes kaikille. Ei ole koskaan riittänyt. Aina on ollut työttömyyttä. Aina.Jopa silloin, kun työttömyys merkinnyt varmaa nälkäkuolemaa, on ollut työttömyyttä. Sitä ei vain yksi kertaisesti riitä jokaiselle ja tulevaisuudessa vielä harvemmalle.

Olen kansalaispalkan kannalla. Jo sillä, että purettais työkkärisysteemit ja iso osa kelan byrokratiasta maksaisi monelle sen kansalaispalkan.

Vierailija
9/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele töitä, mutta en ole niitä viimeiseen viiteen vuoteen hakenutkaan.

Miksikö? Turhaa työtä. Olen liian vanha, liian kouluttamaton ja liian työkokemukseton. Elän pienellä tuella, josta nyt leikataan aktiivimallissa vielä osa ja olen hiljainen sekä näkymätön osa yhteiskuntaa. Tiedän että kaltaisillani ei ole enää pitkään mahdollisuuksia toimia näin, mutta koska tilanteeni on mitä on, en tiedä miten tulen toimimaan, kun minut pakotetaan pois nykyisestä elämästäni.

Vierailija
10/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti töitä "välttelevät" ovat usein jo lapsuudessaan kaltoinkohtelua kokeneita, elämässä myöhemmin syrjäytyneitä ihmisiä. Mt-ongelmia, ei motivaatiota välttämättä käydä edes kouluja. Toisaalta on voinut olla useita yrityksiä, mutta kokemus siitä että ei kelpaa mihinkään, johtaa töiden välttelyyn.

Eli kaikki lähtee jälleen sieltä lapsuudesta, jolloin luodaan pohjaa aikuiselämälle. 

Tämä. Kiitos. Itse olen yrittänyt yli 20 vuotta. Jäänyt kesken koulut. En pärjännyt työpaikoissa. Yritin itsemurhaakin kerran, kun ajattelin että olen vain niin hirveä painolasti.

Nostan työkkärirahaa, vaikka oikeastaan en ole kauhean työkykyinen. Mokaan aina kaiken. Jotta en ole pelkkä rasite, teen kolmea vapaaehtoistyötä.

Olen yhä silti pahoillani, ettei musta ollut tämän kummempaan. Et mun jäljeltä jää tilit minukselke ei plussalle yhteiskunnan näkökulmasta

Vierailija
11/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuudesta

Mitä on laiskuus? Haluttomuutta tehdä palkkatyötä?

Vierailija
12/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitekyvyn puute(tosi kova arkuus)  ja pari paikkaa tosi kipeänä.   Jos sais kunnon lääkityksen niin pystyisin mihin hommaan vaan.   EI oo paljoo lääkäreistä ollu apua, vaikka rampannu niissä. Samat vaivat pysyy.

Vierailija
13/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen ihmisten kanssa olemisen vaan niin rasittavaksi, että mieluiten olisin vaan yksinäni kotona jos vaan "pystyisi". Lisäksi töissäkäynti tuo muitakin rasituksia elämään, kuten pakollisen auton pitämisen, koska töihin ei muuten pääsisi ainakaan kaikkina päivinä. Julkiset ei kulje tarpeeksi aikaisin aamulla ja aina työkavereillakin joiden kyydissä kulkisi tulee välillä jotain omia menoja ja sitten ollaan ilman kyytiä. Jos vaan saisi elellä kotona omiaan harrastellen ilman että kukaan hätyyttäisi mihinkään, mutta silti tulisi jotenkin ookoosti toimeen, sehän olisi aivan unelma.

Vierailija
14/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen trollit TAAS palstalla. Vaalit lähestyvät ja agendana on työttömien haukkuminen. Kokoomuksen kannatus on laskussa. Ensi kevään vaaleissa on upeata nähdä Sipilä ja kumppanit rannalla ruikuttamassa.🤣

Vierailija
15/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei kiinnostanut hakea töitä, kun ei ole ketään tai mitään jonka eteen tehdä niitä. Hain nyt kouluun, niin toivottavasti saan sen käytyä ja löytäisin samalla jonkun syyn nähdä vaivaa elämän eteen.

Vierailija
16/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isossa firmassa en oikeesti tee mitään, päämies luottaa minuun. Liksa kohtuullinen, olen joskus haaveillut oikeistä töistä. Oma firma katsoo tätä koska olen hyvissä väleissä päämiehen kanssa. Teen raportteja pitääkseni kaikki tyytyväisinä.

Vierailija
17/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen trollit TAAS palstalla. Vaalit lähestyvät ja agendana on työttömien haukkuminen. Kokoomuksen kannatus on laskussa. Ensi kevään vaaleissa on upeata nähdä Sipilä ja kumppanit rannalla ruikuttamassa.🤣

Ketkä täällä ovat kokoomustrolleja? Ap ei väitä, että työhaluttomia olisi tai ei olisi. Eikä minua, siis aloittajaa, haittaa, jos on.

Ihmettelen vain aidosti, kuinka mustavalkoinen joidenkin maailma on. On hyvät, ahkerat työssäkäyvät ja pahat, laiskat työnvälttelijät. En itse muista edes nuorena olleeni noin yksinkertainen.

Vierailija
18/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen isossa firmassa en oikeesti tee mitään, päämies luottaa minuun. Liksa kohtuullinen, olen joskus haaveillut oikeistä töistä. Oma firma katsoo tätä koska olen hyvissä väleissä päämiehen kanssa. Teen raportteja pitääkseni kaikki tyytyväisinä.

Miten tuo liittyy aiheeseen?

Vierailija
19/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuudesta. En jaksa herätä aikaisin aamulla. En halua viettää päivääni työpaikalla. Mielummin olen omissa oloissani kotona.

Vierailija
20/61 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on vähän kuin olisi lomalla. Saat tehdä päivisin mitä huvittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi