Eikö sinua hävetä, kun lapsesi menee kassalla väärälle laarille kurottelemaan
Siis jonkun ihan vieraan ihmisen ostoksia? Pahimmillaan polvistuu edessä, kun toinen pakkaisi tavaransa.
Kommentit (47)
Jeesus miten rasittavaa se onkaan kun jonkun Kuuno Einari kakara tulee siihen pyörimään.
Tekis kyllä välillä mieli sanoa että painu kakara vttuun siitä. No ainakin ilmeeni kyllä kertoo sen.
Mä jäin ihmettelemään oliko se mukelo yrittämässä poimia vääränmerkkisiä perunoita sieltä laarista, tai vaikka porkkanoita perunoitten sijaan...
Vierailija kirjoitti:
Tekis kyllä välillä mieli sanoa että painu kakara vttuun siitä. No ainakin ilmeeni kyllä kertoo sen.
Minäkin kyllä osaisin sanoa mutta hienotunteisuus on tähän saakka ollut esteenä. Mutta eikö olekin joskus hankalaa, kun yksi lapsi blokkaa poikittain käytävän ja toinen on jo kiivennyt jallittamaan ostoksesi. ap
Vastaava kysymys oli täällä aiemminkin. En ole koskaan kiinnittänyt tuollaiseen mitään huomiota.
Sanon omilleni sekä muiden lapsille, jos ovat väärällä laarilla tökkimässä sormillaan muiden ostoksia. Jotkut ovat tosiaan niin (en löydä edes sanaa), että eivät pysty edes omia lapsiaan ojentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastaava kysymys oli täällä aiemminkin. En ole koskaan kiinnittänyt tuollaiseen mitään huomiota.
Sama. Mietin, miten mä oonkin päässyt jo 38 vuoden ikään ilman, että kauppareissuni olisivat hirvittävää via dolorosaa vieraiden lasten takia. Ehkä seuraavan kuluvan vuoden aikana mäkin pääsen osalliseksi tästä kauppahelvetistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kyllä osaisin sanoa mutta hienotunteisuus on tähän saakka ollut esteenä. Mutta eikö olekin joskus hankalaa, kun yksi lapsi blokkaa poikittain käytävän ja toinen on jo kiivennyt jallittamaan ostoksesi. ap
Kyllä
Parhaassa tapauksessa nää klähmii toisten ostoksia tai ainakin tuijottaa monttu auki
Vierailija kirjoitti:
En anna lapseni mennä sinne ronkkimaan ja jos joku antaa niin luulisi aikuisen ihmisen osaavan köskeä lapsi pois omalle puolelleen
Niin LUULISI että OMAT VANHEMMAT osaisivat sanoa.
En tule kauppaan kouluttamaan muiden mukuloita.
Vierailija kirjoitti:
Tässä sulle ilmainen neuvo tähän arjen ongelmaan. Sano reippaalla äänellä näin: "Menetkö vähän pois edestä, että saan nämä tavarani pakattua". Voin luvata että toimii 98% tapauksista.
Ei oo kyllä kohdalle osunut koskaan. Tai sitten en vaan ole kiinnittänyt huomiota jos lapsi on poistunut siitä kun itse tulen pakkaamaan.
Välillä ihmettelen missä nää tyypit käy kaupassa kun joka ikinen kerta siellä on a)irtokarkkeja nuolevia lapsia b)huutoraivarit saavia, käytävällä makaavia lapsia c) lapsia jotka ajavat kärryillä näiden jalkoja päin d) juoksevia ja riehuvia lapsia e)"väärällä laarilla" notkuvia lapsia
Kun huutoraivareita lukuunottamatta en koskaan törmää tuollaisiin ja huutoraivareihinkin aika harvoin ja 100 % vanhemmat ovat silloin yrittäneet saada ostokset nopsaan kasaan ja rauhoitelleet sitä lasta samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sulle ilmainen neuvo tähän arjen ongelmaan. Sano reippaalla äänellä näin: "Menetkö vähän pois edestä, että saan nämä tavarani pakattua". Voin luvata että toimii 98% tapauksista.
Veikkaan ettei toimi jos alunperinkään ei tajua pyörivänsä tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei toimi jos alunperinkään ei tajua pyörivänsä tiellä.
Mitä...? Siis jos lapsi ei ymmärrä olevansa tiellä, hänelle ei kannata sanoa siitä, koska... Lopeta sä tää lause. Mä en nimittäin ymmärrä, mitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En anna lapseni mennä sinne ronkkimaan ja jos joku antaa niin luulisi aikuisen ihmisen osaavan köskeä lapsi pois omalle puolelleen
Ehkäpä se vanhempi ei huomaa tilannetta, jos nostelee ostoksia kärrystä hihnalle tai maksaa juuri sillä hetkellä.
Onkä tää siis sinulle jotenkin usein tapahtuva asia? Kun itse törmään tähän hyvin harvoin ja käyn sentään kaupassa lähes joka päivä. Hankalimmassa tapauksessa asia on hoitunut sanomalla sille lapselle että menetkö vähän sivuun niin mahdun tähän pakkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mitenkään kouluttaa, mutta jotenkin olettaisi, että aikuinen ihminen saa suunsa auki, jos joku asia vaivaa.
Minä kysyn niiltä vierailta lapsilta, että aiotko varastaa minun ostokseni. Siinä vaiheessa sen ipanan vanhempi herää ja ryhtyy syyttämään minua siitä, että nimittelen lastaan. Vastaan aina yhtä tyhmänä, että "jos ei aio varastaa, niin miksi et sitten kiellä koskemasta".
Kerran teki mieli nostaa yksi apina korvasta pihalle, kun meni ottamaan ostoksistani hedelmäpussin ja pureskeli sen kulmaa. PRKL!!