Kehtaanko hakea entiseen työpaikkaani?
Kehtaisitko hakea samaan työpaikkaan, josta olet joutunut pois? Olin samassa paikassa n. 6 vuotta ja sitten sopimustani ei enää jatkettu. En saanut siihen mitään selitystä ja olen miettinyt, jos minussa oli jotain vikaa. Siellä on silloin tällöin avoimia paikkoja ja kysymys kuuluukin, että kehtaanko hakea sinne takaisin. Pidin työstäni ja olisin mielelläni jatkanut siellä alun perinkin. On vaan jäänyt vaivaamaan, että miksi jouduin sieltä pois usean vuoden jälkeen. Kysyessäni en saanut mitään selkeää vastausta ja pelkään, että olen vain huono ihminen ja surkea työntekijä ja minua ei haluta sinne. Nolottaa hakea sen takia sinne, mutta tympäisee työttömänäkin oleminen. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (25)
Olen mäkin hakenut entiseen paikkaan vaan eivät halunneet edes haastatteluun kutsua. En koskaan enää hae ko.paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni hieman samanlainen tilanne aikoinaan, enkä enää koskaan hakenut sinne. En tajua näitä jotka iloisesti hakevat paikkaan josta ovat tulleet syrjäytetyksi ilman kunnon syytä. Ei taida paljoa ylpeyttä ja integriteettiä olla.
Nykypäivän työelämässä kaikki on mahdollista. Työntekijässä itsessään ei tarvitse olla mitään vikaa. Voi olla, että halutaan palkata joku toinen jostain syystä ja siksi aiempi joutuu väistymään.
Kiitos teille kokemusten ja näkemystenne jakamisesta.
Ajattelin nyt, jos sitten haen paikkaa. Siitä huolimatta, että hävettää aivan järkyttävästi. Tulee tunne niin kuin häntä koipien välissä yrittäisin kerjätä työtäni takaisin. Mietin juuri tuota, mistä edellä kirjoitettiin. Ihmettelen, miksi sopimustani ei yhtäkkiä enää jatkettu ja miksi minulle ei ole tarjottu mitään työtä. Hämmästelen tätä muutosta, koska olin siellä kuitenkin niin monta vuotta ja aina ennen sopimuksiani on jatkettu. Tuntuu, että minut on jotenkin syrjäytetty. Mielialani on ollut aika apea työttömäksi jäätyäni. Olen mielestäni ollut tunnollinen ja hyvä työntekijä. Mietin vainoharhaisena, että onko pomolla jotain henkilökohtaista minua vastaan tai olenko tehnyt jonkun virheen, josta minulle ei ole kerrottu. Tällaisia pyörii mielessä, koska kukaan ei ole kertonut mitään kunnon syytä. Vähän niin kuin olisi tullut avioero ja puoliso vaan lähtee sanaakaan sanomatta.
Mutta ehkä laitan sitten hakemuksen menemään. Naurakoot sitten siellä minulle. En edes tiedä, mitä tuollaiseen hakemukseen tavataan kirjoittaa. Jotenkin kiusallista.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen mäkin hakenut entiseen paikkaan vaan eivät halunneet edes haastatteluun kutsua. En koskaan enää hae ko.paikkaan.
Ei siinä enää mitään haastattelua tarvita, tuntevat jo.
Itselläni hieman samanlainen tilanne aikoinaan, enkä enää koskaan hakenut sinne. En tajua näitä jotka iloisesti hakevat paikkaan josta ovat tulleet syrjäytetyksi ilman kunnon syytä. Ei taida paljoa ylpeyttä ja integriteettiä olla.