Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen. Kuinka usein syöt särkylääkkeitä per kuukausi?

Vierailija
24.08.2018 |

Itse miehenä voi mennä vuosia tai vuosiakin etten syö ainuttakaan. Ikinä en ole esim. päänsärkyyn syönyt.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenilääkkeen otan silloin kun tarvitsee, kohtaus tulee yleensä neljänä päivänä peräkkäin n. kerran kuussa tai parissa.

Menkkojen aikaan käytän tavallista särkylääkettä 3 x 400 tai harvoin 800 mg vuorokaudessa. Pakko, jos haluaa esim. kävellä, seistä tai istua.

Vierailija
42/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miehet on tunnettuja tästä että kaikki vaivat kärsitään eikä omasta terveydestä piitata kunnes kuolo korjaa vuosia aiemmin kuin naiset. Kannattaisiko ap sun yrittää hankkia elämään jotain joka lähtee aidosti itsestä ja josta voi olla ylpeä, eikä niin että yrität paineluelvyttää itsetuntoa naisia lyttäämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika usein särkee päätä eli voin joutua ottamaan useamman kerran kuukaudessa. Välillä toki selviää vähemmällä.

Vierailija
44/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillon ku mulla oli menkat, niin niihin kipuihin 1-3 krt kuukaudessa. Oikeaan aikaan otettuna se myös pienensi vuodon määrää. Nyt ilman menkkoja elämä on helppoa. Taidan olla henkisesti mies.

Milloin särkylääke pitää ottaa että pienentää vuodon määrää?

En ole tuo jota lainasit, mutta vastaan silti. Minulle lääkäri neuvoi, että tulehduskipulääke ensimmäisenä vuotopäivänä voi vähentää vuotoa. Kokeilin ja niin myös kävi. Olennaista oli ilmeisesti se, että lääke oli nimenomaan tulehduskipulääke. Aiemmin olin ottanut vain panadolia ilman tuloksia.

Vierailija
45/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3-4 kodeiini-parasetamoli tablettia per vuosi jumittuneeseen niskaan. Jos on korkea kuume kun olen flunssassa, niin sitten voin ottaa kofeiinilla terästettyjä fenyyliefriini/parasetamoli -tabletteja, mutta flunssaakaan ei ole ollut yli kolmeen vuoteen... (koputan puuta)

N43

Vierailija
46/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuisimenkkoihin tasin syödä pahimmillaa 10 x 800 mg Buranaa, mutta onneksi en olw enää vuosiin tarvinnut.

Mikä kohta kropasta sinulla oli noin kipeä?

Vierailija
47/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkkojen kahtena ensimmäisenä päivänä. Miksi tämä kysymys on vain naisille?

Koska olen varma, että naiset syövät niitä huomattavastikin enemmän kuin miehet. Se on ihan no brainer jota en viitsi edes googlata.

Todennäköisesti joo koska (joillakin) naisilla on menkkakipuja. Mitä sitten? Kysytkö myös että milloin viimeksi ostit tamponeja, lällällää minäpä en ole ostanut moneen vuoteen? Oletko ihan viisas?

Eikun kysyn vain tietääkseni kuinka usein naiset niitä syövät. Ne eivät välttämättä ole kovin terveellisiä.

Vierailija
48/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 päivänä kuukaudessa. Ihanat kuukautiset. Ilman särkylääkettä olen pahimmillaan täysin toimintakyvytön, makaan lattialla sikiöasennossa ja vedet vain valuu silmistä.

Tai tuo oli ennen raskautta. Nykyään tuo kipu tulee pms-oireena, noin viikkoa ennen kuukautisia. Ja mä olen sentään ihan terve ihminen.

Vierailija
49/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan järkyttäviä migreenikohtauksia, joten niihin on pakko ottaa lääkettä että pysyisi tajuissaan. Eikä mitään pikkumäärä riitä, vähintää gramman särkylääke pitää olla, joskus parikin. Riippuu ihan, 1-5 kertaa kuussa.

Vierailija
50/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkkojen kahtena ensimmäisenä päivänä. Miksi tämä kysymys on vain naisille?

Koska olen varma, että naiset syövät niitä huomattavastikin enemmän kuin miehet. Se on ihan no brainer jota en viitsi edes googlata.

Todennäköisesti joo koska (joillakin) naisilla on menkkakipuja. Mitä sitten? Kysytkö myös että milloin viimeksi ostit tamponeja, lällällää minäpä en ole ostanut moneen vuoteen? Oletko ihan viisas?

Eikun kysyn vain tietääkseni kuinka usein naiset niitä syövät. Ne eivät välttämättä ole kovin terveellisiä.

Siinä vaiheessa kun alavatsa on lamauttavan kivun vallassa kerran kuukaudessa ei ole mitään väliä onko lääke terveellinen vai ei. Pääasia että se vie kivun pois. Ja olen 110% varma, että miehetkin ajattelisivat näin jos heillä olisi kuukautiskivut.

Vierailija
51/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa miehilläkin olisi kuukautiset (kipuineen) niin eivät inisisi turhaan naisten särkylääkkeiden käytöstä. 

Vierailija
52/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö niitä koskaan. Viisaudenhampaan poiston jälkeen lääkäri aika lailla vannotti ottamaan yhden ja silloin tottelin. En kyllä kokenut sille mitään tarvetta, mutta olinpahan kuuliainen. Eli yksi kipulääke, ikää 42, 2 synnytystä joiden jälkeen ei myöskään mitään lääkkeitä - tikkejä kyllä riitti molempien jälkeen joka sormelle ja enemmänkin.

Vierailija
53/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuisimenkkoihin tasin syödä pahimmillaa 10 x 800 mg Buranaa, mutta onneksi en olw enää vuosiin tarvinnut.

Mikä kohta kropasta sinulla oli noin kipeä?

Kaksi alapeukkua miksi? Minulla on vaihdevuodet alkamassa eikä menkkakivuista tietoakaan, mutta tissit oli ekaa kertaa elämässäni niin kipeät ja tukalat että mietin särkylääkkeenä ottoa. Todella inhottavaa. Pitäiskö tästä huolestua. Mistä sitä tietää mitä kaikkia uusia kipuja tässä tulee eteen.

Vierailija
54/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillisiä kommentteja naisilta taas. Kysyn ihan vaan koska itse niitä pyrin välttämään.

Vierailija
55/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillisiä kommentteja naisilta taas. Kysyn ihan vaan koska itse niitä pyrin välttämään.

No miksi sitten just naisilta pitää erikseen kysyä? Eikö voi kysyä ihmisiltä.

Vierailija
56/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmintä on se, että naiset syövät eniten särkylääkkeitä, mutta särkylääkkeitä ei ole testattu naisilla. Naisia vältellään lääketesteissä hormonaalisista syistä ja raskauteen liittyvistä asioista johtuen.

Vierailija
57/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkakipuihin 2-4 parasetamolia/kk. Eipä kukaan tule mulle mitalia antamaan, jos kivuissa kärvistelen ilman lääkettä.

Vierailija
58/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vàhint 2 krt pr',k,p

Vierailija
59/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole merkillistä kommentoida tätä asiaa naisnäkökulmasta, koska esitit kysymyksen nimenomaan naisille. 

Vierailija
60/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein koskaan. En itse asiassa muista milloin olisin syönyt särkylääkkeitä. Tai no, erään leikkauksen jälkeen joo. Aina parempi mitä vähemmän lääkkeitä, jotka eivät ole ihan välttämättömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi