Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen. Kuinka usein syöt särkylääkkeitä per kuukausi?

Vierailija
24.08.2018 |

Itse miehenä voi mennä vuosia tai vuosiakin etten syö ainuttakaan. Ikinä en ole esim. päänsärkyyn syönyt.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 0 - 4 kertaa kuussa. Sitten on ehkä kerran-kaksi vuodessa ibuprofeiinia kuurina 3x/vrk viikon verran.

Vierailija
22/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen kahtena ensimmäisenä päivänä. Miksi tämä kysymys on vain naisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä useita, reumaan. Eikä silti kipu ole poissa, vie vain sen terävimmän kärjen pois.

Vierailija
24/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kipuun kannattaa ottaa lääkettä. Itsekin aikoinani koin, etten ole mies, enkä mitään, jos en kipua kestä.

Mutta eräiden leikkausten jälkeen tuli hyvin nopeasti toisiin aatoksiin. Ottakaa vaan naiset lääkettä kipuihinne. Ymmärrän sen hyvin!

Vierailija
25/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran-pari vuodessa syön särkylääkkeitä. En muista milloin viimeksi. Kaiken kaikkiaan pyrin välttämään lääkkeitä niin pitkään kuin mahdollista.

Miksi kysyt ja miksi ajattelet, että nimenomaan naiset söisivät enemmän lääkkeitä? Oma puolisoni syö useita reseptilääkkeitä päivässä, itselläni ei ole mitään lääkitystä.

Kysyn siksi, että käsitykseni mukaan naiset kokevat kipua miestä helpommin ja mm. kuukautisten takia jotkut voivat ottaa joka kuukausi.

Itse otin viimeksi kun poistettiin 3 viisaudenhammasta kerralla ja sekin ihan varoiksi kun lääkäri kirjoitti reseptin. Mitään varsinaista kipua en tuntenut lopulta.

tutkimusten mukaan naisilla on korkeampi kipukynnys, eikä tuosta taida muutenkaan normaalit ihmiset kilvoitella että kuka ei syö ja kuka syö.

Vierailija
26/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa kun selkä jumittaa. Päänsärkyä minulla ei koskaan ole, onneksi. 

Vierailija
27/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin, viimeksi melkein kaksi vuotta sitten kuumetta laskemaan.

Vierailija
28/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran vuodessa. Yleensä silloin niska jumissa ja siitä päänsärky. Pientä jomotusta en lääkitse.

Onko verenpaineesi ok?

Itsellä särkypillerien tahti nykyään 0 pilleriä/ vuosi.

Johtuu aloittamastani verenpainelääkityksestä: niskahartiamigreenit juonsivatkin minulla sieltä.

Vierailija
29/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibuprofeeni. Ei ibuprofeiini. Tähän mennessä 0/2 tässä ketjussa mennyt oikein.

Vierailija
30/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen varma, että naiset syövät niitä huomattavastikin enemmän kuin miehet. Se on ihan no brainer jota en viitsi edes googlata.

Vierailija
31/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta kuin äärimmäisessä hädässä, en edes kuukausittain.

Vierailija
32/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran-pari vuodessa syön särkylääkkeitä. En muista milloin viimeksi. Kaiken kaikkiaan pyrin välttämään lääkkeitä niin pitkään kuin mahdollista.

Miksi kysyt ja miksi ajattelet, että nimenomaan naiset söisivät enemmän lääkkeitä? Oma puolisoni syö useita reseptilääkkeitä päivässä, itselläni ei ole mitään lääkitystä.

Kysyn siksi, että käsitykseni mukaan naiset kokevat kipua miestä helpommin ja mm. kuukautisten takia jotkut voivat ottaa joka kuukausi.

Itse otin viimeksi kun poistettiin 3 viisaudenhammasta kerralla ja sekin ihan varoiksi kun lääkäri kirjoitti reseptin. Mitään varsinaista kipua en tuntenut lopulta.

Kipukynnys on yksilöllinen, ei niinkään sukupuoleen sidonnainen. Miehetkin varmasti napsisivat lääkkeitä enemmän, jos heillä olisi menkat (ja niihin monilla liittyvät kivut)

Vierailija
33/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ku mulla oli menkat, niin niihin kipuihin 1-3 krt kuukaudessa. Oikeaan aikaan otettuna se myös pienensi vuodon määrää. Nyt ilman menkkoja elämä on helppoa. Taidan olla henkisesti mies.

Vierailija
34/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen varma, että naiset syövät niitä huomattavastikin enemmän kuin miehet. Se on ihan no brainer jota en viitsi edes googlata.

Todennäköisesti joo koska (joillakin) naisilla on menkkakipuja. Mitä sitten? Kysytkö myös että milloin viimeksi ostit tamponeja, lällällää minäpä en ole ostanut moneen vuoteen? Oletko ihan viisas?

Vierailija
35/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuisimenkkoihin tasin syödä pahimmillaa 10 x 800 mg Buranaa, mutta onneksi en olw enää vuosiin tarvinnut.

Vierailija
36/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon ku mulla oli menkat, niin niihin kipuihin 1-3 krt kuukaudessa. Oikeaan aikaan otettuna se myös pienensi vuodon määrää. Nyt ilman menkkoja elämä on helppoa. Taidan olla henkisesti mies.

Milloin särkylääke pitää ottaa että pienentää vuodon määrää?

Vierailija
37/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen "pikku"seikka kuin kuukautiskivut saattavat vaikuttaa tähän asiaan... Ihan vain veikkauksena

Vierailija
38/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tutkimusten mukaan naisilla on korkeampi kipukynnys, eikä tuosta taida muutenkaan normaalit ihmiset kilvoitella että kuka ei syö ja kuka syö.

Eikun juuri toisinpäin eikä miehillä ole kuukautisiakaan.

Vierailija
39/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex syö usein kuureina reseptikipulääkkeitä, vaikka on mies. Krooninen nivelvaiva, joka tuottaa kipua. Hassu ajatus että kipulääkkeiden käyttö olisi vain naisten juttu. Toki menkkakipuja ei miehillä ole, mutta muut kivut kaiketi tavallisia.

Oikein käytettynä kipulääkkeet parantavat kipuilevan elämänlaatua huomattavasti.

Vierailija
40/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella kovia hermosärkyjä joka päivä. Kipukynnys on korkea, joten yritän pitää lääkkeettömiä päiviä useamman viikossa. Aina se ei onnistu.

Mutta töissä on käytävä, ja haluan käydä, joten käsikauppalääkkeillä yritän mennä, silloin hermosärkyjen aihettamaan lihas- ja nivelsärkyyn saa jotain apua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi