Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen. Kuinka usein syöt särkylääkkeitä per kuukausi?

Vierailija
24.08.2018 |

Itse miehenä voi mennä vuosia tai vuosiakin etten syö ainuttakaan. Ikinä en ole esim. päänsärkyyn syönyt.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna otin buranaa kuumetta alentamaan. Sitä ennen varmaan viitisen vuotta sitten kuumeen takia. Mulla ei ole koskaan ollut päänsärkyä, menkkakipuja tai muitakaan vaivoja, joihin tarvitsisi kivunlievitystä.

Vierailija
62/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei oikein ole aikaa potea päänsärkyä samalla lailla kuin miehillä.

Tällainen kommentti saa aina yläpeukkuja tällä saitilla. Senhän me jo tiedämme ennestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei oikein ole aikaa potea päänsärkyä samalla lailla kuin miehillä.

Tällainen kommentti saa aina yläpeukkuja tällä saitilla. Senhän me jo tiedämme ennestään.

Se hän me jo tiedämme ennestään että tykkäät kirjoittaa jotain inhottavaa naisista ja perään senhän me jo tiedämme ennestään.

Vierailija
64/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö särkylääkkeitä. Ranteita särkee melkein aina iltaisin, mutta minä pidän ranteissa kudottuja säärystimiä iltaisin ja öisin. Tämä särky alkoi pahasta punkin puremasta, joka hoidettiin kyllä silloin anitbiootilla.

Vierailija
65/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillisiä kommentteja naisilta taas. Kysyn ihan vaan koska itse niitä pyrin välttämään.

Minusta ei ole merkillistä kommentoida tätä asiaa naisnäkökulmasta, koska esitit kysymyksen nimenomaan naisille. 

En tarkoittanut sitä vaan itse kommentteja.

Ja kerrotaan nyt sekin vielä, että itse olin tänään päivystyksessä ihan tajuttoman kivun takia ja tuli mieleen että jos minulla olisi aina tapana ottaa Buranaa joka kipuun niin ei ehkä olisi tarvinnut. Se näköjään toimii.

Luulen siis, että olisin kekannut asian jos olisin nainen.

Vierailija
66/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö edes vuosittain, joskus tosi kovaan hammassärkyyn olen ottanut.

Päänsärkyä on ehkä kerran vuodessa ja se lähtee hengittelemällä, vatsakipuja tai kuukautiskipuja ei ikinä.

N25

Vierailija
67/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan särkylääkkeen ehkä pari kertaa vuodessa ja kova päänsärky on ainoa syy, miksi sitä otan. Mulla on kyllä niska tosi usein kipeä, mutta en mä sen vuoksi ala särkylääkettä syömään, muuten saisin ottaa monta pilleriä viikossa.

Vierailija
68/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee usein, joten joka viikko tulee varmaan pari-kolme pilleriä otettua. Muita lääkkeitä en käytä, mutta buranaa menee runsaasti.

Vierailija
69/82 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamolin vaikutus ei eroa placebosta.

Vierailija
70/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö edes vuosittain, joskus tosi kovaan hammassärkyyn olen ottanut.

Päänsärkyä on ehkä kerran vuodessa ja se lähtee hengittelemällä, vatsakipuja tai kuukautiskipuja ei ikinä.

N25

Ei se kyllä päänsärkyä ole jos lähtee "hengittelemällä"... :D Olisipa ihanaa elää niin ettei tietäisi mitä päänsärky on. Nimimerkillä särkenyt 18 vuotta lähes tauotta.

Vierailija
71/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillisiä kommentteja naisilta taas. Kysyn ihan vaan koska itse niitä pyrin välttämään.

Minusta ei ole merkillistä kommentoida tätä asiaa naisnäkökulmasta, koska esitit kysymyksen nimenomaan naisille. 

En tarkoittanut sitä vaan itse kommentteja.

Ja kerrotaan nyt sekin vielä, että itse olin tänään päivystyksessä ihan tajuttoman kivun takia ja tuli mieleen että jos minulla olisi aina tapana ottaa Buranaa joka kipuun niin ei ehkä olisi tarvinnut. Se näköjään toimii.

Luulen siis, että olisin kekannut asian jos olisin nainen.

Siis hetkinen - sinua särki jossain päin kroppaa mutta et edes kokeillut mitään särkylääkettä? Ei naisillakaan välttämättä ole tapana "joka kipuun ottaa", mutta jos todella särkee, miksi ihmeessä EI ottaisi vaikkapa ibuprofeenia? Minkä diplomin siitä saa että kärsii elämänsä läpi ja sitten käy päivystyksessä, jossa myös niitä samoja lääkkeitä annetaan? En tarkoita tätä ilkeästi vaan todella ihmettelen noin suurta särkylääkekammoa / periaatetta olla ottamatta niitä ikinä mistään syystä.

Vierailija
72/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö, ikinä :D tarkotitko kuukautisia? No joskus on vähän vatsa kipee mut ei sillee et tekis mieli ottaa särkylääke. Söin viimeks ku tulin leikkauksesta eli joku 3 vuotta sitten.

Vierailija
73/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä särkylääkkeitä läheskään joka vuosi.

Vierailija
74/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena olen syönyt viimeisen 30-v (sitä aiempaa en muista) aikana kahteen otteeseen, joista toinen kyllä kesti n. 2 viikkoa. Sen sijaan tunnen miehen, joka valitteli kun ilman reseptiä ei saa riittävän tehokkaita särkylääkkeitä, ja joutuu vetämään monen monta nappia päivässä.

Onko tämä mitenkään liitettävissä sukupuoleen?

Vierailija
75/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin esim. leikkauksen jälkeisen kivun hoitoon.

Vierailija
76/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla useampi (ehkäpä 2-6) burana 400 menee kuukaudessa, joskus tulee kyllä useampi kuukausi peräkkäin ettei tarvitse yhtään. Niskaperäiseen pääsärkyyn, selkäkipuun, kuukautiskipuihin, flunssiin nyt lähinnä. Kotihoidan lapsia niin otan aika helposti särkylääkettä, etten turhaan ole äreä. Jos voisi vaan maata kivuissa sängyssä, niin ehkä ei niin herkästi tulisikaan otettua.

Vierailija
77/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä joudun ottamaan 4-5. Minulla on myös vahvempia kodeiinipitoisia joita otan lisäksi jos käsikaupan lääkkeet ei auta. Eikä ne autakaan, mutta vievät terävintä kärkeä. Vihaan ottaa lääkkeitä!

Minulla on hermovaurion jäljiltä krooninen hermokipu, joten jotain lievitystä pakko saada usein. Nyt kartoitetaan mitä voidaan tehdä. Kipua ei toden näköisesti saa koskaan kokonaan pois, mutta kun edes siedettäväksi!

Kipu on ihossa, rinnassa vasemmalla puolella, vasemmassa kainalossa ja selän puolella lapaluun alla. Nyt vaikuttaa levivän oikeallekin puolelle. Kipu on helvetillinen poltto, kuin olisi tulessa tältä ihoalueelta.

Aiheuttaa väkisinkin masennusta ja toivottomuutta. Elämänhaluun vaikuttaa todella paljon. Välillä itken toivottomuudesta, välillä yritän erilaisia ajatuskuvioita ja rentoutusta. Toivottavasti saan tähän jotain apua.

On kauheaa kun kipupotilasta ei oteta todesta! Kipu ei näy päälle, näytän täysin normaalille toimivalle ihmiselle. Luullaan että haen huomiota ja yritän huijata lääkkeitä. Voisin mielellään antaa tämän jollekin toiselle muutamaksi päiväksi kokeiltavaksi. Muuttuisiko ääni kellossa!

Vierailija
78/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön muutaman kerran vuodessa, voi mennä kuukausiakin ilman särkylääkettä. Päänsärkyyn minulle riittää 200 mg ibuprofeeni, useimmiten yritän hoitaa päänsärynkin pois jumppaamalla ja lepäämällä tms. Muita kipuja kuin päänsärkyä minulla ei ole.

Vierailija
79/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kiloa.

Vierailija
80/82 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä. Joskus lenkkien välipäivänä en ota kipulääkettä. Haluan liikkua, ja selkä- ja kaularankaviat pistää silloin syömään niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme