Perjantai-illan ratoksi teologinen pähkinä :D
Hehe, olen teologian opiskelija ja sain tällaisen pulman mieleeni: voiko ihminen väittää itse omistavansa sisäelimensä, kuten maksansa, haimansa ja keuhkonsa? Jumala on ihmisen luonut, joten teologisesti oikeaoppisemmalta kuulostaa väite, että Jumala omistaa ihmismaksat, -haimat ja -keuhkot. Jos joku tulee seuraavalla kerralla toteamaan: "minä omistan maksan" tai vastaavaa, hänelle voi korjata hänen erheensä tällaiseen tyyliin leukaillen :D :D.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mun pitäisi korkata jotain, että vitsi avautuisi, mutta siis näin:
Jumala loppupeleissä omistaa ihan kaiken, mutta kuten voimme kutsua puolisomme omaisuutta meidän omaisuudeksi tai esikoinen voi kutsua vaatteitaan (jotka kohta siirtyvät pikkusisarukselle) omikseen, niin voimme kutsua kehoamme omaksemme.
Ei sellainen voi omistaa jota ei ole olemassa. Jumala on täyttä satua. Pikkosisko taas voi olla olemassa. Jumala ei voi koska se on ihmisten toisten ihmisten hallitsemiseksi ja pelotteeksi keksitty SATU.
Jos Jumala on hyvä, miksi hän sallii maailmassa olevan pahaa? Eikö hän halua poistaa sitä - silloin hän ei ole hyvä. Vai eikö hän kykene poistamaan sitä - silloin hän ei ole kaikkivaltias.
Vierailija kirjoitti:
Miten luominen ja omistaminen liittyvät toisiinsa (paitsi jos hakee suojan tekijänoikeuslain kautta... :D )?
Omistatko synnyttämäsi lapsen?
Kukaan ei ole luonut lapsiaan, me olemme vain valmistuksen välikappaleita.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Psalmi 100:
"3 Tietäkää, että Herra on Jumala. Hän on meidät luonut, ja hänen me olemme, hänen kansansa, hänen laitumensa lampaat."
Useinhan sanotaan, ettei ruumistaan pitäisi tuhota esim tupakoimalla, koska ruumis on Pyhän Hengen temppeli.
R
Ruumis on pyhän hengen temppeli?
Hä Sielu lähtee? Maallinen siis ruumis mätänee.
Sielu siis ihmisen ajatukset mieli!
parta hyvä sänki paha kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, olen teologian opiskelija ja sain tällaisen pulman mieleeni: voiko ihminen väittää itse omistavansa sisäelimensä, kuten maksansa, haimansa ja keuhkonsa? Jumala on ihmisen luonut, joten teologisesti oikeaoppisemmalta kuulostaa väite, että Jumala omistaa ihmismaksat, -haimat ja -keuhkot. Jos joku tulee seuraavalla kerralla toteamaan: "minä omistan maksan" tai vastaavaa, hänelle voi korjata hänen erheensä tällaiseen tyyliin leukaillen :D :D.
Minulla on tyypillinen kuonokoppasänkiparta.
Saatan pöristä kieli keskellä kuonokoppasänkiparran keskustaa huulet törröllään. Pöristelen kielelläni ja väitän olevani oikeassa. Olen ns. kuonokoppasänkipartamies. Jumala antaa syntisille maksaan sairauden ja ei salli kuonokoppapartojen kasvaa pahoille.
bongasin sinut vantaalla. Työntelit hirveässä virnistyksessä kieltäsi sulaan jäätelötuuttiin ja karvaiset huulesi olivat ihan valkeat jäätelöstä :/ Todella kuvottava näky.
Ja te saatte uuden muodon. Eikä surua eikä
Murhetta ole oleva. Hän pyyhkii kaikkien kyyneleet.
Tietäjä-looks kirjoitti:
parta hyvä sänki paha kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tyypillinen kuonokoppasänkiparta.
Saatan pöristä kieli keskellä kuonokoppasänkiparran keskustaa huulet törröllään. Pöristelen kielelläni ja väitän olevani oikeassa. Olen ns. kuonokoppasänkipartamies. Jumala antaa syntisille maksaan sairauden ja ei salli kuonokoppapartojen kasvaa pahoille.
Eikö Jeesuksella ollut tuollainen ns. kuonokoppasänkipartamies-tyyli, mutta vain kolme kertaa pidempänä?
Alapeukutin kuten muutkin. Eli joudut helvettiin kitumaan kun pilkkasit Jeesusta. Jumalanpilkkaa Herra Jumala ei kyllä tule suodattamaan. Hänen kiekkunsa on hirveä.
Tulkaa tyköni kaikki raskautetut ja työtätekevät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko jumala luoda niin ison kiven ettei jaksa sitä nostaa?
Suurin mahdollinen kivi täyttäisi koko maailmankaikkeuden. Mihin se nostettaisiin?
Onko raamatun mukaan maailmankaikkeutta? Kuulostaa kuin fyysikon perustelulta. Et voi perustella Marsin sääilmiöitä Venuksella.
Luin väärin, olisin toivonut geologista pähkinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mun pitäisi korkata jotain, että vitsi avautuisi, mutta siis näin:
Jumala loppupeleissä omistaa ihan kaiken, mutta kuten voimme kutsua puolisomme omaisuutta meidän omaisuudeksi tai esikoinen voi kutsua vaatteitaan (jotka kohta siirtyvät pikkusisarukselle) omikseen, niin voimme kutsua kehoamme omaksemme.
Ei sellainen voi omistaa jota ei ole olemassa. Jumala on täyttä satua. Pikkosisko taas voi olla olemassa. Jumala ei voi koska se on ihmisten toisten ihmisten hallitsemiseksi ja pelotteeksi keksitty SATU.
Raamattu ei ole satu vaan myyttikokoelma.
Teologiasta en tiedä, mutta onhan elimille joku hinta, esim elinsiirroissa. Laittomat elinsiirrot on osa ihmiskauppaa. Köyhissä maissa ja myös yksi romanialainen myi toisen munuaisensa, jotta sai perheelle rahaa. Joka ei tietenkään korvaa terveyttä. Myöskin, jos joku kuolee, hänen siirteensä voi pelastaa jonkun toisen elämän.
Jokaisen kannattaa kohdella omaa kehoaan hyvin, jättää päihteet ja ympäriinsäpaneskelut.
Kunnioittakaa kehojanne.
Ei pitäisi olla kaikkivoipalle mikään ongelma.