Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kanssa kantarellikastike sopii?

Vierailija
24.08.2018 |

Poikaystävä on pois kotoa ja tulee sunnuntaina. Kävin keräämässä kantarelleja jotka ovat hänen herkkuaan ja ajattelin ennen hänen paluutaan tehdä valmiiksi ruokaa. Joten mikä sopisi kantarellikastikkeen kanssa hyvin? Hinta tietysti kohtuuden rajoissa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullota sipulit, lisää kanttarellit, paista kunnes neste häviää. Mausta suolalla ja mustapippurilla. Lisää purkki creme fraichea ja 2 rkl soijakastiketta.

Tämä.

Soijakastike on se juju.

Kokki

Soijaa ja suolaa? Liian suolaista tulee. - Toinen kokki

Vierailija
42/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti ärsyttävää kokkien ja "kokkien" päteminen. Mitä ihmeellistä ne luulee olevansa? Jokainen perheenäiti laittaa ruokaa, useimmat jopa tosi hyvää! Ihan ku se että sattuu olemaan kokki ammatiltaan tekisi ihmisestä pätevän arvioimaan muiden makuaistimuksia. Jokainen tykkää mistä tykkää. Ei sitä voi määrätä mikä kenenkin mielestä on hyvää. Mua ei ainakaan yhtään lohduta vaikka mikä huippu kokki sanoisi että jokin on tosi hyvää jos omassa suussa maistuu p:lta. Kai nyt jokainen itse parhaiten tietää mistä pitää!

Mitä ihmeen pätemistä? Ap nimenomaan pyysi ohjeita ja kyllä usein kokit tietää erilaisia kikkoja joita on mukava kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin sienistä kermaisen keiton ja tarjoaisin hyvää ruisleipää sivuun.

Yksinkertainen on parasta.

Vierailija
44/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikko sitten tällä ohjeella. Lisäksi keitettyä perunaa ja lohimedaljonkeja. Ja salaattia. Oli hyvää!

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/kantarellikastike

Vierailija
45/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ov vähän ongelmia tuon pannulla kuivaamisen kanssa. Pestessä sienet imee pesuvettä itseensä ja pannulla pyöräyttäessä mä lähinnä keitän ne voisessa keitinvedessä.

En usko, että niin oikeasti kuuluu tehdä.

Vierailija
46/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kuulu pestä!

Vierailija
47/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti ärsyttävää kokkien ja "kokkien" päteminen. Mitä ihmeellistä ne luulee olevansa? Jokainen perheenäiti laittaa ruokaa, useimmat jopa tosi hyvää! Ihan ku se että sattuu olemaan kokki ammatiltaan tekisi ihmisestä pätevän arvioimaan muiden makuaistimuksia. Jokainen tykkää mistä tykkää. Ei sitä voi määrätä mikä kenenkin mielestä on hyvää. Mua ei ainakaan yhtään lohduta vaikka mikä huippu kokki sanoisi että jokin on tosi hyvää jos omassa suussa maistuu p:lta. Kai nyt jokainen itse parhaiten tietää mistä pitää!

Oon ihan livenä joutunut kuuntelemaan kokkien kaikkitietävää keskustelua omaa taitoaan ja tietoaan ylistäen. Olen hävennyt kokki tuttavan puolesta kun hän antoi juhlissa (erittäin hyvistä tarjoiluista) omia näkemyksiään miten olisi ruoat pitäny valmistaa ja miten olisi voinut parannella. Joistakin ruoista mietteliäästi ja teatraalisen suuri eleisesti kommentoi suureen ääneen että "tää toimii", ihan kun joku olisi hänen hyväksyntäänsä kaivannut. Ja jos luet tän ketjun läpi niin kyllä täälläkin pidetään toisten tottumuksia väärinä ja mainitaan että itse ollaan kokkeja.

Vierailija
48/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tuohon pätemisasiaan kommentoi, mutta keskivertoravintolassa saa niin mitätöntä ruokaa, että hyvä kotikokki todellakin pystyy parempaan. Joka alalla on monen tasoisia ammattilaisia, eikä kokit ole poikkeus.

Vierailija
49/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka paistettujen perunoiden ja sipulin kanssa sellaisenaan.

Murekkeen ja lihapullien kanssa. Porsaanlihan kanssa.

Mutta tuossa soosissa pitää olla tarpeeksi kermaa ja voita!

Vierailija
50/50 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan livenä joutunut kuuntelemaan kokkien kaikkitietävää keskustelua omaa taitoaan ja tietoaan ylistäen. Olen hävennyt kokki tuttavan puolesta kun hän antoi juhlissa (erittäin hyvistä tarjoiluista) omia näkemyksiään miten olisi ruoat pitäny valmistaa ja miten olisi voinut parannella. Joistakin ruoista mietteliäästi ja teatraalisen suuri eleisesti kommentoi suureen ääneen että "tää toimii", ihan kun joku olisi hänen hyväksyntäänsä kaivannut. Ja jos luet tän ketjun läpi niin kyllä täälläkin pidetään toisten tottumuksia väärinä ja mainitaan että itse ollaan kokkeja.

Hah, mulla on yksi samanlainen kokki kaverina. Se suurieleisen keskittynyt maistelu ja haudanvakavalla äänellä lausuttu "tää toimii" tms muu puolittain hyväksyntä varsinkin jaksaa naurattaa joka kerta.