Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ja mies vaatii täydellisyyttä

Vierailija
24.08.2018 |

En tiedä miksi ketjun poistettiin, mutta pelkään siis että anopin ja miehen takia minulle puhkeaa uudelleen syömishäiriö. Mies ei siis halua lapsia kanssani, ja vaatii minulta paljon. Anoppi on samantapainen. Mies mm. Arvostelee jotain tapojani ja haukkuu ulkonäköäni, vaikka se on hänen mukaan vitsiä. Olen sanonut usein etten tykkää tuommoisista vitseistä mutta mies jatkaa vaan ja sanoo että suutun tai pahoitan mielen turhasta.

Se mikä on pahinta on silti että olen joutunut luopumaan omasta tyylistäni ja arvoistani anopin ja miehen takia. Mm. Mies pakottaa joka vuosi ulkomaille vaikka en haluaisi tuhlata rahaa sellaiseen. Mies kohtelee minua huonosti mikä on jo vaikuttanut itsetuntoon, mies mm. Arvostelee jotain tapojani. Tiedän että kannattaa erota mutta miten oman itsetunnon ja luottamuksen saa sen jälkeen takaisin? Onko kohtalontovereita.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan minun olisi pitänyt huomata jo aiemmin miten tämä suhde vaikuttaa itsetuntooni mutta en tajunnut.

Ap

Vierailija
2/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, alat voida paremmin sen jälkeen ihan takuulla 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oman itsetunnon ja luottamuksen saa takaisin eron jälkeen? Luulenpa, että ero on ainoa tapa millä ne ylipäätään voit saada takaisin.

Vierailija
4/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa silti ero... Koska opiskelen vielä ja joudun käymään vielä parin tunnin matkan päässä koulua elämäntilanne on muutenkin vähän raskas nyt. :( yritän vaan säästää rahaa sille ajalle kun eroan. Että on varalla.

Ap

Vierailija
5/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on myös pilannut ammatillista itsetuntoani, mitä silloin tehdä? Onko muilla kokemuksia?

Ap

Vierailija
6/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Minulla on nyt siis myös niin että en edes luota ammatilliseen osaamiseen täysin. Yksin jäädessä kaikki kulutkin jäisivät itselle ja opiskelu myös kesken. Mitä tällaisessa tilanteessa kannattaa tehdä? Opiskelen siis vielä ja mies ei ymmärrä sitä yhtään vaan esim. Harjoitteluiden aikana herättää minut aamuyöllä vaikka menisin iltavuoroon. :(

Ap

Vierailija
7/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena samanlainen mies.

Onneksi ymmärsin erota jo silloin kun opinnot olivat vielä kesken.

Sain paremmin keskityttyä opintoihin ja pystyin lähtemään vuodeksi opiskelijavaihtoon. Se oli ihan paras vuosi.

Mies ei olisi ikimaailmassa päästänyt minua lähtemään. Hyvä että kavereiden luokse päästi kylään.

Vierailija
8/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surullinen aloitus.

Nyt, siis ihan välittömästi, alat kasvattamaan itsellesi selkärankaa. Miten pystyt säilyttämään tuollaisessa suhteessa edes rippeet itsetunnostasi? Mä en näe muuta vaihtoehtoa kuin ero.

Taidat olla aika nuori?

Vierailija
9/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irti. Saat paremman.

Vierailija
10/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut kasvattaa selkärankaa. En suostu kaikkeen mitä mies vaatii. Mies ei päästäisi minua mielellään läheisteni tai ystävien luokaan mutta nyt olen päättänyt että menen silti.

Opiskelen siis hoitoalaa ja opiskelu aika lopussa. Nyt olen tajunnut etten aina luota itseeni edes töissä. En tiedä mitä minun kannattaisi tehdä.

Ap

Vierailija
11/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap. Hyvä, että olet tajunnut, että kytkintä on nostettava. Onko sinulla ystäviä tai perhettä, joka auttaisi sinut pahimman yli ja käytännön järjestelyissä?

Vierailija
12/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä ihminen, eroa nyt niin pääset aloittamaan omaa elämääsi. Ja hankkiudu terapiaan, missä voit purkaa ja työstää ongelmiasi syömishäiriöstä läheisriippuvuuteen ja huonoon omanarvontuntoon.

Vierailija
13/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa silti ero... Koska opiskelen vielä ja joudun käymään vielä parin tunnin matkan päässä koulua elämäntilanne on muutenkin vähän raskas nyt. :( yritän vaan säästää rahaa sille ajalle kun eroan. Että on varalla.

Ap

Eroat ja muutat vaikka opiskelija-asuntolaan. Niitä on yleensä opiskelupaikkakunnilla.

Soluasunnot ovat halpoja ja niihin on helppo päästä.

Vierailija
14/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut kasvattaa selkärankaa. En suostu kaikkeen mitä mies vaatii. Mies ei päästäisi minua mielellään läheisteni tai ystävien luokaan mutta nyt olen päättänyt että menen silti.

Opiskelen siis hoitoalaa ja opiskelu aika lopussa. Nyt olen tajunnut etten aina luota itseeni edes töissä. En tiedä mitä minun kannattaisi tehdä.

Ap

sinun kannattaisi hankkitua eroon haitallisesta ihmissuhteesta ja hankkia itsellesi apua.

Vierailija
15/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä läheisiä ja äiti (isää ei ole) mutta tunnen äitini ja hän ei kauan minua pitäisi luonaan. On kyllä empaattinen ja ihana ihminen mutta en pystyisi asumaan hänen kanssaan. Kaikista eniten minua huolettaa se pärjäänkö tulevaisuudessa töissä. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi mutta en aina luota osaamiseeni. Olen kyllä empaattinen ihminen. Myös se pelottaa hyväksyisikö kukaan mies minua kun minulla on huono itsetunto. Tai siis ei se ollut huono ennen tätä suhdetta.

Ap

Vierailija
16/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Minulla on nyt siis myös niin että en edes luota ammatilliseen osaamiseen täysin. Yksin jäädessä kaikki kulutkin jäisivät itselle ja opiskelu myös kesken. Mitä tällaisessa tilanteessa kannattaa tehdä? Opiskelen siis vielä ja mies ei ymmärrä sitä yhtään vaan esim. Harjoitteluiden aikana herättää minut aamuyöllä vaikka menisin iltavuoroon. :(

Ap

Yksin asuessa sinä päätät itse mihin rahasi käytät. Koska teillä ei ole lapsia, sinun on helppo lähteä. Opiskelijana pääset soluasuntoon helposti. Jos nyt on täyttä, niin pian niissä on taas tilaa, joten laita heti hakemus menemään.

Vierailija
17/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myös kysyy aina mitä kirjoitan esim. Kännykällä ja haluaa katsoa viestejäni yms. Tiedän ettei se ole normaalia. Jos en halua näyttää mies suuttuu.

Ap

Vierailija
18/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä läheisiä ja äiti (isää ei ole) mutta tunnen äitini ja hän ei kauan minua pitäisi luonaan. On kyllä empaattinen ja ihana ihminen mutta en pystyisi asumaan hänen kanssaan. Kaikista eniten minua huolettaa se pärjäänkö tulevaisuudessa töissä. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi mutta en aina luota osaamiseeni. Olen kyllä empaattinen ihminen. Myös se pelottaa hyväksyisikö kukaan mies minua kun minulla on huono itsetunto. Tai siis ei se ollut huono ennen tätä suhdetta.

Ap

Sinun itsetunto alkaa parantua heti, kun pääset tuosta lyttäävästä ilmapiiristä eroon ja vihdoin tajuat, millaista elämä on sen ulkopuolella.

Vierailija
19/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies myös kysyy aina mitä kirjoitan esim. Kännykällä ja haluaa katsoa viestejäni yms. Tiedän ettei se ole normaalia. Jos en halua näyttää mies suuttuu.

Ap

Lähde nyt heti ihan minne vaan. Ihan oikeasti.

Vierailija
20/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Myös raha pelottaa. Yritän koko ajan säästää rahaa pahan päivän varalle opiskeluani varten.

Lisäksi kerran kun riideltiin miehen kanssa mies sanoi ettei minulle jäisi mitään jos erottaisiin (ei mitään huonekaluja vaikka esim. Sängyn olen minä ostanut ja maksanut osan miehen televisiosta ja pelikoneesta). Vaikka ei huonekalut tärkeimpiä ole. Haluaisin vaan löytää tavallisen empaattinen miehen jonka kanssa olisi samat haaveet ja hyvä olla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi