Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä parisuhteessa seksi on niin tärkeää?

Vierailija
24.08.2018 |

Luulisi että enemmän painotettaisiin mukavaa yhdessäoloa, arjen tekemistä, läheisyyttäkin....mutta joka paikassa SEKSI SEKSI SEKSI, paljonko, montako kertaa viikossa jne. Miten se toiseen pissavehkeen hinkutus voi olla suhteen tärkeimpiä asioita???

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaa kyllä toisen naama tympiä äärettömästi jos en saa seksiä ja tuntuu jotenkin että se yhdessä pitävä liima alkaa rakoilla. Yhteiset lenkkeilyt ja sylikkäin istuskelu ilman muuta syytä kuin uhkaava hypotermia on kaltaiselleni erakkoluonteelle kauhistus. Pussailu on ihan kivaa ja monenlainen muu hempeily mutta parisuhde on erilaista rakkautta kuin kaveruus tai perhe, eikä sen osoittamiseen mikään kuiva mummopusu riitä. Ja olen nainen joten testosteronipölly tuskin on selitys.

Kai sinä nyt muillakin tavoin osaat sekä osoittaa, että nähdä rakkautta kun seksin kautta? Ei kaikki seksuaaliset teot todellakaan liity rakkauteen tai sen näyttämiseen. Ehkä pikemmin voisi ajatella, että suurempaa rakkautta olisi seksistä luopuminen toisen takia, kuin toisen siihen painostaminen.

Uhkaileminen erolla, painostaminen, vaatiminen jne. ei ole mitään rakkauden ilmentymiä tai no ehkä itserakkauden. Puhumatta nyt jostain kiukuttelusta muutaman seksittömän päivän jälkeen. Se on ihan huonoa käytöstä, ei mitään rakkautta tai sen osoittamista.

Vierailija
42/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa miehistä on noin ylipäätään parisuhteessa kätevän seksin ja läheisyyden vuoksi ok-naisen kanssa - sellaisen johon on omilla resursseilla ”tyytyminen”. He mieltävät tämän kombon ”rakkaudeksi”.

Rakkaus on suureksi osaksi fantasiaa. Rakkaus on sitä suhteen alkuvaiheen aivokemiaa, joka laittaa ihmiset lisääntymään keskenään. Se ei kestä loputtomiin, ei vaikka miten hieno ja sopiva ihminen on kumppanina. Jossain vaiheessa suhteessa ollaan tottumuksesta ja juuri sen kätevän seksin ja läheisyyden vuoksi. Kun "tyytyy" niin tuota alkuvaiheen "rakkautta" ei välttämättä ole tai se on lyhyempi ja siirrytään nopeammin tavalliseen parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Ap:n kanssa sinänsä samoilla linjoilla. Aina vaan seksi seksi seksi ja kaikki pyörii vain sen ympärillä. Itse kaipaisin parisuhteelta enemmän henkistä yhteyttä ja emotionaalista puolta. Oikeaa kumppanuutta. Fyysinen puoli tulee sitten siinä sivussa. Pussailut ja läheisyys ja se seksikin. Sääli vaan, että nykyinen treffikulttuuri on juuri sitä, että hypätään sänkyyn ja "katotaan soitanko uudestaan"-pintaliitoa. Ihmiset ovat vähemmän kosketuksissa omiin tunteisiinsa, kun ne hukutetaan ruutujen tuijotukseen.

Siksipä olenkin sinkku syntymästä asti ja ei hirveästi ole intressejä muuttaa asiaa mihinkään suuntaan. Haluan, että parisuhteella on jokin syvempikin merkitys.

N21

Minä kerron salaisuuden. Olen 43-v nainen.

Älä_anna! _Pihtaa!!!

Karsiutuu pillun perässä vonkaajat. Karsiutuu tunnekylmä aines.

Parisuhteeseen ryhdy vain miehen kanssa, joka jaksaa pihtaamisesi. Kun karsinta on käyty, voit sekstailla vaikka päivittäin, nauttien siitä miesten parhaimmistosta. Nauti. Salaisuus on, että haluat sitä miestä joka on päässyt maaliin saakka. Karsinnan järjestät sinä.

Näin se menee luonnossakin. Samat lainalaisuudet.

Tällä tavalla karsitaan nimenomaan ne parhaat miehet. Odottamaan jäävät vain miehet, joilla on alhainen testosteroni eikä halut piinaa, ja ne joilla ei ole muuta vaihtoehtoa.

Samaa mieltä

Vierailija
44/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa miehistä on noin ylipäätään parisuhteessa kätevän seksin ja läheisyyden vuoksi ok-naisen kanssa - sellaisen johon on omilla resursseilla ”tyytyminen”. He mieltävät tämän kombon ”rakkaudeksi”.

Rakkaus on suureksi osaksi fantasiaa. Rakkaus on sitä suhteen alkuvaiheen aivokemiaa, joka laittaa ihmiset lisääntymään keskenään. Se ei kestä loputtomiin, ei vaikka miten hieno ja sopiva ihminen on kumppanina. Jossain vaiheessa suhteessa ollaan tottumuksesta ja juuri sen kätevän seksin ja läheisyyden vuoksi. Kun "tyytyy" niin tuota alkuvaiheen "rakkautta" ei välttämättä ole tai se on lyhyempi ja siirrytään nopeammin tavalliseen parisuhteeseen.

Täyttä paskaa.

Vierailija
45/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että enemmän painotettaisiin mukavaa yhdessäoloa, arjen tekemistä, läheisyyttäkin....mutta joka paikassa SEKSI SEKSI SEKSI, paljonko, montako kertaa viikossa jne. Miten se toiseen pissavehkeen hinkutus voi olla suhteen tärkeimpiä asioita???

Siitä puhe, mistä puute. Puutetta näkyy olevan paljon.

Ei sitä aseksuaali (ennen sanottiin frigidi) tietenkään voikaan ymmärtää. Meille muille se on henki ja elämä. Me nautimme siitä, me saamme siitä voimaa, sen tuottama endorfiini sitoo ihmiset yhteen ja tekee maailman hienoksi paikaksi elää. Lähtökohtaisesti terve ihminen haluaa seksiä koko ajan, biologiansa pakottamana.

Haluton saa olla seksittä, kunhan ei pakota siihen halukasta kumppania. Eli sanot suoraan ettet halua seksiä ja annat toiselle luvan hakea sitä muualta.

Vierailija
46/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö...suhde ei ole suhde ilman seksiä? Miten niin, miksi on PANTAVA ollakseen suhteessa? Ällö miehinen ajatustapa

Ja seksi on parasta läheisyyttä??? Minä taas rakastan pussailua ylikaiken ja kainalossaoloa ILMAN seksiä. Seksiä vain harvoin, kiitos. En tykkää että aina ollaan alapäässä kiinni.

Ai. Mä taas arvostan sitä et mieheni on niin halukas, et mä saan aina kun haluan. Lisäks mies on tosi ihana sängyssä, joten haluankin usein. Kyllähän seksi nostaa energiatasoja, on herkkävireistä vuorovaikutusta, yhteistyötä, antautumista toiselle ihan eri tavalla kuin mikään muu. Olen elänyt myös vähäseksisessä suhteessa, eikä siinä läheisyydestä kauheasti voinut puhua. Masentava semmoinen kaverisuhde, missä ei oo intohimoa, kiimaa, eroottista, sensuellia tasoa. Ja seksihän ei oo pelkkää panemista. Mit kyllä ne yhteiset kemiat on ihan eri taajuudella kun on yhteiset orgasmit. Aiheuttaa ihan hormonitasolla sitoutumista. Mun mielestä jotain on suhteessa tai omassa elämässä pahasti pielessä jos ei seksi maistu. On tietysti muutakin, ja stressaavia, kiireisiä aikoja.

Harmillista jos sinun kaikki muut suhteet ovat masentavia. Nuo sinun tyyppiset suhteet päättyvät helposti eroon, jos se latautuneisuus jostain syystä katoaa. Millään muulla ei ole merkitystä ja arvoa kuin seksillä. Ei ihme, että monet ovat onnettomia liitoissaan kun ainoastaan seksiarvomaailmalla on lopulta merkitystä.

Vierailija
47/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Ap:n kanssa sinänsä samoilla linjoilla. Aina vaan seksi seksi seksi ja kaikki pyörii vain sen ympärillä. Itse kaipaisin parisuhteelta enemmän henkistä yhteyttä ja emotionaalista puolta. Oikeaa kumppanuutta. Fyysinen puoli tulee sitten siinä sivussa. Pussailut ja läheisyys ja se seksikin. Sääli vaan, että nykyinen treffikulttuuri on juuri sitä, että hypätään sänkyyn ja "katotaan soitanko uudestaan"-pintaliitoa. Ihmiset ovat vähemmän kosketuksissa omiin tunteisiinsa, kun ne hukutetaan ruutujen tuijotukseen.

Siksipä olenkin sinkku syntymästä asti ja ei hirveästi ole intressejä muuttaa asiaa mihinkään suuntaan. Haluan, että parisuhteella on jokin syvempikin merkitys.

N21

Älä_anna! _Pihtaa!!!

Parisuhteeseen ryhdy vain miehen kanssa, joka jaksaa pihtaamisesi. Kun karsinta on käyty, voit sekstailla vaikka päivittäin, nauttien siitä miesten parhaimmistosta. Nauti. Salaisuus on, että haluat sitä miestä joka on päässyt maaliin saakka. Karsinnan järjestät sinä.

Kuulostat siltä että nautit enemmän pihtaamisesta kuin toiminnasta. Juuri sellainen nainen jota en halua kohdata.

Vierailija
48/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on erittäin paljon muutakin kuin "pissavehkeiden hinkutusta", aloittajalle tiedoksi. Se on läheisyyttä, käsillä, suulla ja vartalolla hyväilyä, juttelua, yhdessä tekemistä, kokeilemista, nauttimista kaikilla aisteilla ja koko sielulla ja ruumiilla. Sielun ja ruumiin sulautumista yhteen.

Eihän toki kukaan huonoa seksiä halua, ja huonoksi se jää, jos nuo muut mainitsemani jäävät kokonaan pois.

Vierailija
49/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Surullista.

Vierailija
50/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista pitää panna kunnolla ja usein. Vähentää kitinää, narinaa ja turhasta valitusta. Huomattavasti mukavampaa kotona, kun nainen on saanut päivittäisen orgasmiannoksensa.

Vierailija
51/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö...suhde ei ole suhde ilman seksiä? Miten niin, miksi on PANTAVA ollakseen suhteessa? Ällö miehinen ajatustapa

Ja seksi on parasta läheisyyttä??? Minä taas rakastan pussailua ylikaiken ja kainalossaoloa ILMAN seksiä. Seksiä vain harvoin, kiitos. En tykkää että aina ollaan alapäässä kiinni.

Klassinen pihtari: antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa. Olen ollut muutaman vuoden avoliitossa pihtarin kanssa ja never again. Ennemmin alan vaikka ilotytöksi. Tosin pihtaus johtui siitä etä mies alkoholisoitui ja oli vähän mt-ongelmainen. Onneksi ei tullut lapsia ja ei niin vähällä seksillä ole ihmekään. Jokaisella on omat mieltymyksensä mutta pääasia on että pariskunta on samoilla linjoilla. Muuten tulee ongelmia. Jos seksi ei toimi niin kohta suhteessa ei toimi mikään.

No mikset ole vain seksisuhteessa. Miksi juuri siellä omassa kodissa pitää harrastaa koko ajan seksiä? Miksi ei saa levätä, touhuta arjen juttuja, käydä rauhassa saunassa, nukkua rauhassa, ilman että aina joku hinkkaa jalkoväliä?

Mikset hommaa koiraa? Tosin kyllä sekin voi hinkata.

Vierailija
52/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä puhe, mistä puute. Puutetta näkyy olevan paljon.

Ei sitä aseksuaali (ennen sanottiin frigidi) tietenkään voikaan ymmärtää. Meille muille se on henki ja elämä. Me nautimme siitä, me saamme siitä voimaa, sen tuottama endorfiini sitoo ihmiset yhteen ja tekee maailman hienoksi paikaksi elää. Lähtökohtaisesti terve ihminen haluaa seksiä koko ajan, biologiansa pakottamana.

Haluton saa olla seksittä, kunhan ei pakota siihen halukasta kumppania. Eli sanot suoraan ettet halua seksiä ja annat toiselle luvan hakea sitä muualta.

Ei todellakaan meille muille mitenkään välttämättä. . Kyllä ihmiset osaavat arvostaa moni muitakin asioita kuin seksiä. Se ei ole henki eikä elämä todellakaan monelle. Maailma on hieno paikka elää monelle vaikka sitä seksiä olisi harvoin tai ei ollenkaan. Siksi monessa pitkässä suhteessa voidaan olla oikein onnellisia vaikkei kauheasti peitto heilukaan. Seksittömyys ei tapa toisin kun esimerkiksi yksinäisyys. Ei jotkut 50 vuotta naimissa olleet seksinpuutetta itke. Vaan sitä rakasta läheistään, jos hän kuolee. Ei sitä puolisoa, joku seksityöläinen voisi koskaan korvata, vaikka kuinka olisi taitava sängyssä.

Jossain nuorten lyhyissä suhteissa ehkä kaikki ovat korvattavissa, kunhan seksi sujuu.

Vierailija
53/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa.

Jos tuo on täyttä paskaa, niin sinulla on sitten varmaan hyvä määritelmä rakkaudelle, jonka voit tässä jakaa?

Vierailija
54/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaa kyllä toisen naama tympiä äärettömästi jos en saa seksiä ja tuntuu jotenkin että se yhdessä pitävä liima alkaa rakoilla. Yhteiset lenkkeilyt ja sylikkäin istuskelu ilman muuta syytä kuin uhkaava hypotermia on kaltaiselleni erakkoluonteelle kauhistus. Pussailu on ihan kivaa ja monenlainen muu hempeily mutta parisuhde on erilaista rakkautta kuin kaveruus tai perhe, eikä sen osoittamiseen mikään kuiva mummopusu riitä. Ja olen nainen joten testosteronipölly tuskin on selitys.

Kai sinä nyt muillakin tavoin osaat sekä osoittaa, että nähdä rakkautta kun seksin kautta? Ei kaikki seksuaaliset teot todellakaan liity rakkauteen tai sen näyttämiseen. Ehkä pikemmin voisi ajatella, että suurempaa rakkautta olisi seksistä luopuminen toisen takia, kuin toisen siihen painostaminen.

Uhkaileminen erolla, painostaminen, vaatiminen jne. ei ole mitään rakkauden ilmentymiä tai no ehkä itserakkauden. Puhumatta nyt jostain kiukuttelusta muutaman seksittömän päivän jälkeen. Se on ihan huonoa käytöstä, ei mitään rakkautta tai sen osoittamista.

Totta kai osaan nähdä ja osoittaa rakkautta muilla tavoin kuin seksin kautta, mainitsinhan kaverit ja perheen joiden kanssa ei ole tapanani harrastaa seksiä. Nyt oli kuitenkin kyse parisuhteesta. En ymmärrä miten se eroaa esim kämppäkaveruudesta jos seksiä ei ole.

En tietääkseni ole missään kohtaa sanonut painostavani tai uhkaavani erolla muutaman seksittömän päivän jälkeen...mistähän tämä ajatus tuli? En todellakaan painostaisi toista mihinkään ja ymmärrän kyllä että kuivia kausia saattaa tulla kenelle tahansa. En kuitenkaan olisi yhteensopiva kumppanin kanssa joka ei seksiä kaipaa, joten sellainen suhde olisi molempien kannalta huono ratkaisu.

Vierailija
55/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdetta ei voi olla ilman seksiä. Seksi on osa elämää.

Tottakai voi. Ei se parisuhde siihen seksielämän päättymiseen lopu. Toki toinen voi lähteä suhteesta seksittömyyden takia, mutta ei se suhde lopu ennekuin sen lopettaa. Vanhemmat ihmiset elävät melko useinkin seksittömässä tai vähäseksisessä parisuhteessa, ja joskus siihen voi olla pakottavia terveydellisiä syitäkin. Tai kaksi aseksuaalia voi olla alunperinkin seksittömässä parisuhteessa. Ei se tee heidän suhteestaan mitenkään vähäisempää.

Itse en siis missään tapauksessa haluaisi olla seksittömässä suhteessa, mutta tuo mustavalkoisuus tuntuu typerältä. Minun käy jopa vähän sääliksi niitä, joiden mukaan ainoastaan seksi erottaa parisuhteen kaverisuhteesta. Meillä ainakin on seksin lisäksi paljon muutakin sellaista, joka ei platoniseen tunneskaalaan ja kanssakäymiseen kuulu. Jos teillä on vaan kämppis jota pannaan niin on jäänyt aika arvokkaita asioita elämässä kokematta.

Vierailija
56/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on erittäin paljon muutakin kuin "pissavehkeiden hinkutusta", aloittajalle tiedoksi. Se on läheisyyttä, käsillä, suulla ja vartalolla hyväilyä, juttelua, yhdessä tekemistä, kokeilemista, nauttimista kaikilla aisteilla ja koko sielulla ja ruumiilla. Sielun ja ruumiin sulautumista yhteen.

Eihän toki kukaan huonoa seksiä halua, ja huonoksi se jää, jos nuo muut mainitsemani jäävät kokonaan pois.

Aika hyvin sanottu. Näin ihan miehen mielestä.

Vierailija
57/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen pihtari: antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa. Olen ollut muutaman vuoden avoliitossa pihtarin kanssa ja never again. Ennemmin alan vaikka ilotytöksi. Tosin pihtaus johtui siitä etä mies alkoholisoitui ja oli vähän mt-ongelmainen. Onneksi ei tullut lapsia ja ei niin vähällä seksillä ole ihmekään. Jokaisella on omat mieltymyksensä mutta pääasia on että pariskunta on samoilla linjoilla. Muuten tulee ongelmia. Jos seksi ei toimi niin kohta suhteessa ei toimi mikään.

No mikset ole vain seksisuhteessa. Miksi juuri siellä omassa kodissa pitää harrastaa koko ajan seksiä? Miksi ei saa levätä, touhuta arjen juttuja, käydä rauhassa saunassa, nukkua rauhassa, ilman että aina joku hinkkaa jalkoväliä?

Oikeampi kysymys olisi, että miksi te (ainakin lähes) aseksuaaliset, seksikielteiset ihmiset ryhdytte "parisuhteisiin"? Oletuksena kun useimmilla silloin on, että tunnetaan myös seksuaalista vetoa toisiinsa ja halutaan harrastaa seksiä. Jääkää perheenjäsentenne kanssa asumaan tai muuttakaa ystävien kanssa kimppaan, jos ette parisuhteeseen kaipaa juurikaan näistä poikkeavaa yhdessäoloa.

Vierailija
58/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N21

Useimmat meistä ovat sinkkuja syntymästä asti...

Vierailija
59/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mä taas arvostan sitä et mieheni on niin halukas, et mä saan aina kun haluan. Lisäks mies on tosi ihana sängyssä, joten haluankin usein. Kyllähän seksi nostaa energiatasoja, on herkkävireistä vuorovaikutusta, yhteistyötä, antautumista toiselle ihan eri tavalla kuin mikään muu. Olen elänyt myös vähäseksisessä suhteessa, eikä siinä läheisyydestä kauheasti voinut puhua. Masentava semmoinen kaverisuhde, missä ei oo intohimoa, kiimaa, eroottista, sensuellia tasoa. Ja seksihän ei oo pelkkää panemista. Mit kyllä ne yhteiset kemiat on ihan eri taajuudella kun on yhteiset orgasmit. Aiheuttaa ihan hormonitasolla sitoutumista. Mun mielestä jotain on suhteessa tai omassa elämässä pahasti pielessä jos ei seksi maistu. On tietysti muutakin, ja stressaavia, kiireisiä aikoja.

Joo. Yllättävän paljon on näitä seksikielteisiä (naisia?) ketjussa. Mietin että onkohan heillä ollut vain huonoja kokemuksia. En minäkään kauheasti välittänyt seksista kun se oli huonoa - epätyydyttävää ja tylsää - yhden miehen kanssa. Toisen kanssa taas taivaallisen ihanaa ja halusimme molemmat tosi usein.

Ja ei kai kukaan tosissaan kuvittele että me joille hyvä seksi on tarkeää emme panosta muuhun yhdessäoloon ja hellyyteen? Parisuhteessa kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, ainakin oman kokemukseni perusteella. Jokapäiväinen läheisyys ja hellyys on kaiken a ja o, yhdessä tekeminen, sielujen sympatia jne. mutta siihen kuuluu tärkeänä osana myös seksuaalisuus. N45

Vierailija
60/87 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N21

Älä_anna! _Pihtaa!!!

Älä ylläty sitten, kun lopulta päätät lopettaa sen pihtaamisen. Voi olla, että myös seksuaalisesti aktiivisin "aines" on karsiutunut, eikä siitä päivittäisestä sekstailusta voi kuin haaveilla. Eiköhän kannata antaa mennä heti, kun molemmista siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä