Miksi ihmeessä parisuhteessa seksi on niin tärkeää?
Luulisi että enemmän painotettaisiin mukavaa yhdessäoloa, arjen tekemistä, läheisyyttäkin....mutta joka paikassa SEKSI SEKSI SEKSI, paljonko, montako kertaa viikossa jne. Miten se toiseen pissavehkeen hinkutus voi olla suhteen tärkeimpiä asioita???
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa kyllä toisen naama tympiä äärettömästi jos en saa seksiä ja tuntuu jotenkin että se yhdessä pitävä liima alkaa rakoilla. Yhteiset lenkkeilyt ja sylikkäin istuskelu ilman muuta syytä kuin uhkaava hypotermia on kaltaiselleni erakkoluonteelle kauhistus. Pussailu on ihan kivaa ja monenlainen muu hempeily mutta parisuhde on erilaista rakkautta kuin kaveruus tai perhe, eikä sen osoittamiseen mikään kuiva mummopusu riitä. Ja olen nainen joten testosteronipölly tuskin on selitys.
Kai sinä nyt muillakin tavoin osaat sekä osoittaa, että nähdä rakkautta kun seksin kautta? Ei kaikki seksuaaliset teot todellakaan liity rakkauteen tai sen näyttämiseen. Ehkä pikemmin voisi ajatella, että suurempaa rakkautta olisi seksistä luopuminen toisen takia, kuin toisen siihen painostaminen.
Uhkaileminen erolla, painostaminen, vaatiminen jne. ei ole mitään rakkauden ilmentymiä tai no ehkä itserakkauden. Puhumatta nyt jostain kiukuttelusta muutaman seksittömän päivän jälkeen. Se on ihan huonoa käytöstä, ei mitään rakkautta tai sen osoittamista.
Totta kai osaan nähdä ja osoittaa rakkautta muilla tavoin kuin seksin kautta, mainitsinhan kaverit ja perheen joiden kanssa ei ole tapanani harrastaa seksiä. Nyt oli kuitenkin kyse parisuhteesta. En ymmärrä miten se eroaa esim kämppäkaveruudesta jos seksiä ei ole.
En tietääkseni ole missään kohtaa sanonut painostavani tai uhkaavani erolla muutaman seksittömän päivän jälkeen...mistähän tämä ajatus tuli? En todellakaan painostaisi toista mihinkään ja ymmärrän kyllä että kuivia kausia saattaa tulla kenelle tahansa. En kuitenkaan olisi yhteensopiva kumppanin kanssa joka ei seksiä kaipaa, joten sellainen suhde olisi molempien kannalta huono ratkaisu.
Kyllä minun parisuhteeni eroaa paljonkin jostain kämppissuhteesta vaikkei enää koskaan olisi seksiä. Mitä kerromme toisillemme. Miten vietämme lomat. Kuinka juhlimme juhlat. Kuinka jaamme rahat. Kuinka jaamme vastuun. Kuinka ostamme yhdessä asioita. Kuinka kasvatamme lapsenne. Miten pidämme huolta toisesta. Asiat joita teemme yhteiseksi hyväksi. Ei jossain kämppisjutussa tuollaista ole. Vai vietätkö esimerkiksi joulusi jonkun kämppiksen vanhempien luona?
Ei, en viettäisi joulua kämppiksen vanhempien luona, enkä viettäisi sitä myöskään miesystävän vanhempien luona. Totta kai parisuhteessa on muitakin hyviä puolia kuin seksi. Minulle ei kuitenkaan sopisi suhde jossa seksiä ei ole lainkaan tai todella harvoin. Miten tämä on sinulta pois?
Vierailija kirjoitti:
Öö...suhde ei ole suhde ilman seksiä? Miten niin, miksi on PANTAVA ollakseen suhteessa? Ällö miehinen ajatustapa
Ja seksi on parasta läheisyyttä??? Minä taas rakastan pussailua ylikaiken ja kainalossaoloa ILMAN seksiä. Seksiä vain harvoin, kiitos. En tykkää että aina ollaan alapäässä kiinni.
Seksiinhän kuuluu myös pussaiua, halailua, intohimoa ja sitä rakastelua. Ja miten ihanaa on raukeana köllötellä rakkaan kainalossa. Mikä siinä seksissä on niin kamalaa? Et varmaan ikinä ole saanut orgasmia?
Ja kyllä me muutenkin pussaillaan ja ollaan läheikkän.
Mä en ole saanut läheisyyttä eli rakastella ihanaa naista 8 vuoteen :(
T: Kiltti mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa kyllä toisen naama tympiä äärettömästi jos en saa seksiä ja tuntuu jotenkin että se yhdessä pitävä liima alkaa rakoilla. Yhteiset lenkkeilyt ja sylikkäin istuskelu ilman muuta syytä kuin uhkaava hypotermia on kaltaiselleni erakkoluonteelle kauhistus. Pussailu on ihan kivaa ja monenlainen muu hempeily mutta parisuhde on erilaista rakkautta kuin kaveruus tai perhe, eikä sen osoittamiseen mikään kuiva mummopusu riitä. Ja olen nainen joten testosteronipölly tuskin on selitys.
Kai sinä nyt muillakin tavoin osaat sekä osoittaa, että nähdä rakkautta kun seksin kautta? Ei kaikki seksuaaliset teot todellakaan liity rakkauteen tai sen näyttämiseen. Ehkä pikemmin voisi ajatella, että suurempaa rakkautta olisi seksistä luopuminen toisen takia, kuin toisen siihen painostaminen.
Uhkaileminen erolla, painostaminen, vaatiminen jne. ei ole mitään rakkauden ilmentymiä tai no ehkä itserakkauden. Puhumatta nyt jostain kiukuttelusta muutaman seksittömän päivän jälkeen. Se on ihan huonoa käytöstä, ei mitään rakkautta tai sen osoittamista.
Totta kai osaan nähdä ja osoittaa rakkautta muilla tavoin kuin seksin kautta, mainitsinhan kaverit ja perheen joiden kanssa ei ole tapanani harrastaa seksiä. Nyt oli kuitenkin kyse parisuhteesta. En ymmärrä miten se eroaa esim kämppäkaveruudesta jos seksiä ei ole.
En tietääkseni ole missään kohtaa sanonut painostavani tai uhkaavani erolla muutaman seksittömän päivän jälkeen...mistähän tämä ajatus tuli? En todellakaan painostaisi toista mihinkään ja ymmärrän kyllä että kuivia kausia saattaa tulla kenelle tahansa. En kuitenkaan olisi yhteensopiva kumppanin kanssa joka ei seksiä kaipaa, joten sellainen suhde olisi molempien kannalta huono ratkaisu.
Kyllä minun parisuhteeni eroaa paljonkin jostain kämppissuhteesta vaikkei enää koskaan olisi seksiä. Mitä kerromme toisillemme. Miten vietämme lomat. Kuinka juhlimme juhlat. Kuinka jaamme rahat. Kuinka jaamme vastuun. Kuinka ostamme yhdessä asioita. Kuinka kasvatamme lapsenne. Miten pidämme huolta toisesta. Asiat joita teemme yhteiseksi hyväksi. Ei jossain kämppisjutussa tuollaista ole. Vai vietätkö esimerkiksi joulusi jonkun kämppiksen vanhempien luona?
Ei, en viettäisi joulua kämppiksen vanhempien luona, enkä viettäisi sitä myöskään miesystävän vanhempien luona. Totta kai parisuhteessa on muitakin hyviä puolia kuin seksi. Minulle ei kuitenkaan sopisi suhde jossa seksiä ei ole lainkaan tai todella harvoin. Miten tämä on sinulta pois?
Ei se minulta ole pois mitenkään ja puhun nyt näin yleisellä tasolla vaikka jotain kirjoittajaa lainaankin. Paljonhan tätä kämppisvertausta nyt kuitenkin viljellään.
Ei nämä vähän tai ei ollenkaan seksiä pyydä näitä seksihalukkaita muuttamaan itsestään yhtään mitään. Mutta he sen sijaan saavat käskyjä olla menemättä parisuhteisiin. Erota ja muuta vastaavaa. Heille tehdään kyllä selväksi ettei heidän parisuhteensa voi olla hyvä tai täydellinen ja jotain on pielessä pahasti. Usein kehotetaan jopa hakemaan apua. Eihän heidän ajatustapansa ole normaali. Tunnistat varmasti nämä mielipiteet seksiköyhistä suhteista ja seksihaluttomista ihmisistä?
Joten turhaan sinä itseäsi mihinkään uhrin asemaan asetat. Seksikeskeisille naisille löytyy aina ottajia. Varsinkin jos ei ole edes nirso miehen suhteen.
Toisin se on näiden vähää seksiä haluavien. Heille kun ei suhdetta haluttaisi sitten millään suoda. Ei ainakaan parisuhdetta. Kämppikseksi joku voisi ottaa vissiin.
Naimisiin mennessäni mieheni suvusta tuli myös minun sukuni ja minun suvusta myös hänen. Jo ihan se erottaa meidät jostain random kämppiksistä.
Minusta sinun suhteesi on pelkkä panosuhde tai friends with benefits ja joskus teette jotain kivaa yhdessä ja asutte nyt vaan sattumalta samassa kämpässä, kerran jos seksi otettaisiin pois se olisi kämppissuhde.
”— Mutta he sen sijaan saavat käskyjä olla menemättä parisuhteisiin. Erota ja muuta vastaavaa. Heille tehdään kyllä selväksi ettei heidän parisuhteensa voi olla hyvä tai täydellinen ja jotain on pielessä pahasti. Usein kehotetaan jopa hakemaan apua. ”
Erikoinen yleistys. Onhan niitä suhteita, joissa eletään ilman seksiä ja se on molemmille ookoo. Ei täälläkään ole sellaisiin suhteisiin muuta tuumattu kuin että kukin tavallaan, mitäs se muille kuuluu.
Kai olet huomannut, että useimmat ihmiset haluavat kuitenkin parisuhteen jossa tyydyttävää seksiäkin on, ja seksittömyydestä kärsivä kertoo itse että suhde tuntuu tyhjältä, on pettymystä, katkeroitumistakin, mietitään eroa. Näkemys siitä sitä että suhde ei ole hyvä, on siis lähtöisin ihan niiltä ihmisiltä itseltään, jotka eivät halua elää seksittömässä parisuhteessa ja ovat joutuneet siihen tahtomattaan: kumppani on omavaltaisesti päättänyt että suhde on jatkossa platoninen.
Se mitä sinulle on ”seksikeskeisyys”, on toiselle normaali parisuhteeseen kuuluva asia. Suhteeseen kuuluu kaikilla pariskunnilla aimo määrä muitakin tärkeitä asiota, seksi on vain yksi osa. Toivottavasti sinä olet aviossa sellaisen kumppanin kanssa, että olette samanmielisiä siitä mitä hyvä parisuhde kaikkinensa tarkoittaa. Muulla ei ole merkitystä.
Ja hyvänen aika, ei kämppis-termillä tarkoiteta toisilleen tuntemattomien random-ihmisien asumista saman katon alla. Se on metafora sille, että liitto on tunnetasolla ja seksuaalisesti kuollut. Ihan sama kuinka paljon arkiasioita ja sukulaiskyläilyjä yhdessä hoidetaan, ei se tuohon liity.
Antaisit älykkyydestäsi vielä paremman kuvan kysymällä miksi syöminen on niin tärkeää.
-ap
Älkää miettikö joutavia ja unohtakaa kaiken maailman "asiantuntijoiden" ohjeet, kun on kyse ihmissuhteista ja elämästä. Ei sellaisia asioita oikeasti paljon opi lukemalla muutaman vuoden psykologiaa, joka on muutenkin epätiedettä ja jatkuvassa muutoksessa. Putkimiehellä voi olla asiantuntemusta putkiasennuksista, mutta ihmiset ovat niin erilaisia ja elämä niin mutkikasta, että on parempi jokaisen ajatella asioita ennakkoluulottomasti, itse pohtien ja arvioiden, tunteita ja ymmärrystään tunnustellen.
Tosi säälittäviä sellaiset ihmiset, jotka tarvitsevat neuvoja seksiin, parisuhteeseen, rakkauteen, ihmissuhteisiin. Ne ovat niin monisyisiä ja yksilöllisiä juttuja, että ne pitää itse oivaltaa ja niissä kehittyä kokemuksen kautta. Ja mitään valmista kaavaa ei mihinkään ole, kaikki suhteet ovat omanlaisiaan.
Muuten en itsestäni puhuisi, mutta kuitenkin haluatte arvioida, miten tuollainen konsepti toimii. 40 vuotta avioliitossa, edelleen rakastuneita, kaiken maailman avioliittoleirien lastentarhaleikin ja avautuminen omista asioistaan tuntemattomille vain naurattaa.... Hyvin pyyhkii kaikilla rintamilla. Ruvetkaa luottamaan omaan vaistoon, ymmärrykseen ja tunteisiin. Kuunnelkaa sisintänne.