Mitä vegaanit ajattelevat sekasyöjistä?
Pitävätkö lihansyönnin eettisiltä ongelmilta silmänsä sulkevina ja laiskoina? :D
Kommentit (87)
Osa vegaaneista saattaa ajatella noin, osa taas ei.
Aika rohkea oletus että vegaanit ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Aika rohkea oletus että vegaanit ajattelee.
Näinpä, aivot tarvitsevat ravintoa, silloin se ajatuskin toimii. Vegaaneillahan on ravinnosta puutetta, ei heillä aivot toimi.
Me vegaanit emme tuputa tätä muille ja hyväksymme muiden oman valinnan olla sekasyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Me vegaanit emme tuputa tätä muille ja hyväksymme muiden oman valinnan olla sekasyöjä.
Ai ette vai :D:D:D
Kun rupesin vegaaniksi teni-ikäisenä, olin tuomitseva ja tuputin elämäntapaani. Nykyään ajattelen, että ruokavalio on yksityisasia, eikä kuulu muille.
En ajattele oikeastaan paljoa mitään heistä. Kaikilla on oikeus päättää omasta ruokavaliostaan, eikä muiden syömiset minulle kuulu. Aikalailla koko sukuni ja tuttavapiirini on sekasyöjiä, joten jos ajattelisin heistä pahasti enkä olisi tekemisissä niin olisin aika yksinäinen.
Terveisin vegaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ette vai :D:D:D
No tuon on selkeästi kirjoittanut sekasyöjä, älä yllytä trollia.
Vastauksena otsikon kysymykseen: itse en ajattele mitään sen kummempaa. Keskityn itseeni ja omaan ruokavaliooni, ei ole aikaa alkaa muiden ravintoneuvojaksi.
Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.
Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.
Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän.
Olet siis vegaani, joka luulee ihmisen luontaisen ravinnon aiheuttavan syöpää. Miten ihmeessä pystyt sen edes perustelemaan. Tutkimuksia siitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei useampi ole eettinen lihansyöjä kuten minä.
Syön melkein pelkästään metsästettyä lihaa.
Jos kaikki lihansyöjät metsästäisivät niin viikossa metsät olisi tyhjiä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmän aivopieru.
Sekasyöjä on kerettiläinen, lähes yhtä paha kuin täyspersu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis vegaani, joka luulee ihmisen luontaisen ravinnon aiheuttavan syöpää. Miten ihmeessä pystyt sen edes perustelemaan. Tutkimuksia siitä ei ole.
Eipä tietenkään.
Ymmärrän sekasyöjiä jotka haluaisivat olla kasvissyöjiä mutta tottumuksia on vaikea muuttaa. Meni itselläkin pari vuotta kun yritin tehdä siirtymää kasvissyöjäksi. Sitten menikin 10 vuotta että sain alettua vegaaniksi, juusto oli niin hyvää.
Sellaiset sekaanit jotka julistavat että liha on ainoa sopiva ruoka ihmiselle, ajattelen heistä että he eivät osaa ajatella omilla aivoillaan ja ottaa asioista selvää ja ovat hieman ajasta jälkeenjääneitä. Ehkä pidän heitä myös itsekkäinä ja että he kiertelevät totuutta keksimällä eri tekosyitä "ei kukaan elä porkkanalla", "kasvitkin tuntevat".
Kun on ollut kasvissyöjä 30 vuotta, niin kyllä lihansyönti tuntuu myös aika brutaalille, vähän niin kuin eläisi luola-ajalle jääneiden alkuihmisten kanssa mutta kuitenkin tavallaan eletään myös ihan sivistyksen aikaa, jotenkin ristiriitaista. Olen varma että tulevaisuudessa historian lihansyöntiä( ja muita raakuuksia kuten sotia, luonnon tuhoamista) ihmetellään ja tämä aika jää historiaan pimeänä keskiaikana.
On kuitenkin hienoa ollut huomata näiden 30 vuoden aikana että monia ihmisiä on alkanut kiinnostaa millaisen planeetan jätämme tuleville sukupolville. Vielä 80-luvulla tämä asia ei kiinnostanut muita kuin meitä punkkareita. Ja meitä punkkareita vielä halveksittiin...
Aika monet lihaa syövät sanovat lihansyöntinsä johtuvan nimenomaan laiskuudesta. Haluaisivat syödä vähemmän lihaa ja eläinperäisiä tuotteita, olla kasvissyöjiä tai vegaaneja, mutta eivät saa aikaiseksi. Sitten on erikseen nämä, jotka eivät halua edes ajatella eläintuotantoon liittyviä eettisiä tai ekologisia ongelmia.
Jos antaa yhden sormen perussuomalaisille niin pian menettää koko käden. Se on minun mielipiteeni sekasyöjistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos antaa yhden sormen perussuomalaisille niin pian menettää koko käden. Se on minun mielipiteeni sekasyöjistä.
Jos eläinten oikeudet unohtuvat ja laittaa suuhunsa esim. kananmunan, niin äkkiä sitä ollaan sillä tiellä, että aletaan kyseenalaistamaan mm. ihmisoikeuksia, vähemmistöjen oikeuksia, tuulivoimaa ja joukkoliikennettä.
Mitä järkeä syödä jotain kasveja tai luomulihaa? Ei pidä häpeillä sitä, että olemme ravintoketjun huipulla. Puput syökööt sitä mitä sattuu olemaan tarjolla, me tapamme eläimiä ja syömme niiden lihan! Joskus jopa sisäelimetkin.
Harmi ettei useampi ole eettinen lihansyöjä kuten minä.
Syön melkein pelkästään metsästettyä lihaa.