Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä yleistäkin nykyisin että työntekijä yritetään saada aloittamaan työsuhde työkokeiluna, jotta perehdytyksestä ei tarvitsisi maksaa palkkaa?

Vierailija
24.08.2018 |

Mulle ihan pokkana ehdotettu pariinkiin kertaan että aloittaisin ensin työkokeilijana (vaikkei ole edes pitkää työttömyyttä takana ja työkokemusta yht. yli 10 v). Ja perusteltu sillä kun alussa pitää neuvoa eikä heti osaa kaikkea (no ei kai missään kukaan ole valmis heti uuteen paikkaan tullessaan?)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilun tarkoitus ei ole että työllistyisi.

Vierailija
2/7 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan. Kukaan järkevä ei tähän suostu, joten näin firma vain kaivaa omaa ojaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan. Kukaan järkevä ei tähän suostu, joten näin firma vain kaivaa omaa ojaansa.

Kyllä suostuu jos te-toimiston virkailija painostaa ja puhuu omaa muunneltua totuutta.

Vierailija
4/7 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan pokkana ehdotettu pariinkiin kertaan että aloittaisin ensin työkokeilijana (vaikkei ole edes pitkää työttömyyttä takana ja työkokemusta yht. yli 10 v). Ja perusteltu sillä kun alussa pitää neuvoa eikä heti osaa kaikkea (no ei kai missään kukaan ole valmis heti uuteen paikkaan tullessaan?)

LAITONTA

Vierailija
5/7 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole työkokeilun idean mukaista vaan työnantajan pitää tuossa tapauksessa järjestää rekrytointikokeilu.

Vierailija
6/7 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole työkokeilun idean mukaista vaan työnantajan pitää tuossa tapauksessa järjestää rekrytointikokeilu.

Miten pihalla olet TE-toimiston nykyisistä käytännöistä?

Vierailija
7/7 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän firman intressin ymmärrän, mielellään otetaan ilmainen ammattitaitoinen työntekijä, mutta kun yritän kysyä mitä MINÄ siitä hyötyisin niin ollaan vaivautuneita ja yritetään mumista jotain ympäripyöreitä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan