Kaverin kommentti isosta vauvastani "ihan jäätävä pallero"
Ei tuota oikein voi ottaa muuta kuin loukkauksena? Vauva on isokokoinen muttei nyt sentään mikään luonnon oikku.
Kommentit (31)
Eikö vauvoja sanota palleroiksi riippumatta koosta?
En kyllä suuttuisi, mun kaveri sanoi mun pulleaa vauvaa pikku-Buddhaksi :D
Asian vierestä: mä en taas ymmärrä ollenkaan, miksi jäätävä sanaa käytetään synonyymina SUURELLE?!?!
Aiemmin sanottin vaikka että jollain on jäätävä luonne ja se tarkoitti että henkilö oli kylmä, kylmäkiskoinen tai jotenkin viileän kolkko.
Mun jäätävä pallero (51 cm, 4200 g) osaa 17-vuotiaana nauraa omalle palleroudelleen. Ei se niin vakavaa ole.
No minä ainakin olin 3kk vauvana ihan hirveä läski ja se on fakta. Mummo juotti minulle salaa kermaa ja tuloksena oli todellinen pallero. Mitä pahaa on sanoa suoraan että läski mikä läski jos on läski.
Ei se asia muutu vaikka kuinka sitä kiertelisi ja kaartelisi.
Laihduin normaaliksi kun äitini tietysti kielsi kermat. Tosin en enää koskaan tykännyt maidosta ja en ole maitoa juonut 1v jälkeen vaan vettä. Kermasta pidän yhä ;) mutta en sentään sitä juo.
Mun turkkilaisen kaverin turkkilainen äiti kertoi kerran että joku oli tullut sanomaan hänelle siellä kotiseuduilla Ankarassa kun kaverini oli syntynyt, että "Onpa äitinsä näköinen tyttövauva, samanlaiset viiksetkin!"
Minusta tuo nyt on aika härskisti sanottu, ei Suomessa sentään noin rumasti kellekään lapsen saaneelle sanota! :D
Oliko se joku suomalainen bloggaaja vai kuka joka kirjoitteli ja räksytteli tänne hormoonihurmoksissaan että hänen hoikka ja pitkä vauvansa ei sentään ole mikään ruma selluliittivauva, kuten kaikkien muiden vauvat ja siksi sitä kehtaa esitellä kuvissa?
Olisiko ollut parempi tai jotenkin hienompi asia, jos se kaveri olisi sanonut että onpas karmea anoreksiapenikka? :o
Omat lapset oli syntyessään yli viisikiloisia ja 55 cm pitkiä. Monenmoista kommenttia lasten koosta tuli ja osa oli ihan tarkoituksella loukkaavia.
Yhdelle typerästi sanoneelle kommentoin myöhemmin hänen koiransa ulkonäköä. Hauska lohkaisu olikin nyt hyvin loukkaavaa, ei ole puhunut minulle sen koommin.
Jäätävä pallero = Järkyttävä plösö
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä: mä en taas ymmärrä ollenkaan, miksi jäätävä sanaa käytetään synonyymina SUURELLE?!?!
Aiemmin sanottin vaikka että jollain on jäätävä luonne ja se tarkoitti että henkilö oli kylmä, kylmäkiskoinen tai jotenkin viileän kolkko.
Eikö se pallero-sana viittaa tässä siihen suureen. Jäätävä on vain ”todella” tai ”järkyttävän”. Voi olla myös siis jäätävän pieni.
Ottaisin itse sen kyllä kehuna