Miksi naisilla pitäisi olla mitään oikeutta sanoa mielipiteitään siitä, mitä ruokaa varusMIEHILLE tarjoillaan?
Jos asevelvollisuus koskisi myös naisia, ymmärtäisin tämän. Mutta nykytilanteessa en vain kertakaikkiaan ymmärrä, millä oikeudella naiset mylvivät mielipiteitään tästä aiheesta. Fiksu nainen ymmärtäisi olla hiljaa asioista, jotka eivät hänelle kuulu.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Sillä samalla oikeudella, jolla Soini kertoo mielipiteistään abortista.
Kullä poikiakin kuolee aborteissa. Suomessa yli viisi tuhatta joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varuskunnan keittiössä oli muistaakseni kaikki naisia.
Nykyään siellä ainakin on töissä myös miehiä. Ja vaikka olisikin vain naisia miten se liittyy tähän kasvisruoka kriisiin? Ne ihmiset jotka päättävät mitä syödään ja milloin ovat ihan jossain muualla töissä kuin varuskunnan keittiössä. Siellä jossain muualla on myös töissä miehiä sekä naisia.
Minä suoritin asepalvelusta myös keittiön puolella ja koin joka päivä koskettelua ym. nykypäivänä seksuaaliseksi ahdisteluksi nimitettävää toimintaa vanhempien naiskeittäjien taholta.
Esimerkiksi eräs viisikymppinen keittäjä hipaisi aina kättäni kun ohitti minut. Ja sitten niitä vielä vanhempien ”muna”- juttuja...
No ei muuta kuin teet 'me too'-jutun nyt asiasta.
Vanhat syylliset vaan esiin tapauksistasi kaikki.
Tämä on tärkeää jo siksi, että muut miehet välttyisivät moiselta ällöttävältä hyväksikäytöltä.
Toivottavasti Ninistö ottaisi tasa-arvon nimissä tämänkin epäkohdan nuorten miesten kohtelussa esille ensi uudenvuoden puheessaan...
Vierailija kirjoitti:
Kaksi nälkäpäivää viikossa inttipojilla. Näkkäriä vaan ja sitten illalla sotkusta munkkia ja sipsiä 👍
Päivän muilla aterioilla tarjotaan lihaa, joten lihattomuutta kestää vain muutaman tunnin. Sotilaat eivät kuitenkaan ole asiasta valittaneet, ainoastaan C-paperit saannut läskimakkarapersu on asiasta tuohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään siellä ainakin on töissä myös miehiä. Ja vaikka olisikin vain naisia miten se liittyy tähän kasvisruoka kriisiin? Ne ihmiset jotka päättävät mitä syödään ja milloin ovat ihan jossain muualla töissä kuin varuskunnan keittiössä. Siellä jossain muualla on myös töissä miehiä sekä naisia.
Minä suoritin asepalvelusta myös keittiön puolella ja koin joka päivä koskettelua ym. nykypäivänä seksuaaliseksi ahdisteluksi nimitettävää toimintaa vanhempien naiskeittäjien taholta.
Ymmärrän, että olet syvästi traumatisoitunut ja tarvitset ammattilaisen apua ongelmiisi. Mutta miten tämä liittyy tähän käytävään keskusteluun. Miksi naiset eivät saa puolustaa sotilaiden tekemää päätöstä olla tarjoamatta lihaa aivan joka aterialla? Itse kävin intin jo 1980-luvulla, joten puolustusvoimien päätös ei hetkauta minua. Olen kuitenkin suomalaisten sotilaiden puolella persuministeriä vastaan.
En ole traumatisoitunut. Kerroin vain koska täällä nyt niin ollaan ”huolissaan” varusmiesten terveydestä. Joku saattaakin traumatisoitua vastaavasta. Itse olen sen verran komea ja hurmaava että olen tottunut näiden epätoivoisten naisten lähentelyihin.
Lopeta sinä itse tuo trollaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että olet syvästi traumatisoitunut ja tarvitset ammattilaisen apua ongelmiisi. Mutta miten tämä liittyy tähän käytävään keskusteluun. Miksi naiset eivät saa puolustaa sotilaiden tekemää päätöstä olla tarjoamatta lihaa aivan joka aterialla? Itse kävin intin jo 1980-luvulla, joten puolustusvoimien päätös ei hetkauta minua. Olen kuitenkin suomalaisten sotilaiden puolella persuministeriä vastaan.
Kuka persuministeri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä niin rukoilen, ettei nää meidän maampuolustajat koskaan joudu siihen tositilanteeseen. Ajatelkaa nyt, sota käynnissä ja suomipoika itkee kun pöytään ei kanneta neljästi päivässä lihaa! Veikkaan nimittäin, että silloin ei tiukat ruoka-ajat pidä kutiaan eikä pizzataksi tuo mättöä siihen nenän eteen...
Toista olisikin palstamammat jotka imeävät parsaa ja ituja sekä ainoa kontakti maanpuolustukseen on arvostella kuinka väärin miehet SENKIN tekevät. Säälittävät luuserit. Miksi hei ette hoida asiaa kuntoon itse kun kerran olisitte parempia?
Ymmärsitkö lainaamaasi viestiä?
Ei, mei ei ymmärretty. Selitäpä se viestisi.
Sotatilanteessa ruokailu ei luultavasti ole samanlaista kuin varusmiespalveluksen aikana. Kuinka voimme olettaa että nämä samat ihmiset olisivat kykeneviä puolustamaan maataan vaikeissakin olosuhteissa, jos kasvisruokapäivä muodostuu jo ylitsepääsemättömäksi esteeksi?!
He eivät muutu yhtään paremmiksi sotilaiksi sen myötä, että kasvisruokaa lisätään. Tällaista argumenttia ei ole yksikään asiasta mitään ymmärtävä taho edes tohtinut esittää. Joten en ymmärrä yhtään millä perusteella sinä olet kasvisruokaa varusmiehille ajamassa. Voitko selittää ihan omia sanoja käyttäen, että miksi varusmiehille pitäisi pakottaa enemmän kasvisruokaa?
Kasvisruoka on edullisempaa sekä monissa tapauksissa terveellisempää. On hyvä osoittaa näille nuorille myös vaihtoehtoja ja erilaista ruokakulttuuria. Sipsit, munkit, läskisoosi ja suklaapatukat eivät myöskään tee sotilaista parempia sotilaita. Kerropa sinä nyt omin sanoin, miksi lihaa pitäisi tarjota jokaisella aterialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta helkkarissa se verovaroista tarjottava ruoka on veronmaksajien asia. Ja ensisijaisesti pitäisi mennäkin niin, että maksajat näistä päättää, ei käyttäjät. Vai eikö sinusta muutkaan verovaroista menevät kuluerät kuulu meille maksumiehille? Lapsiperheet päättävät lapsiperheiden tuet itse, työttömät työttömyystuet ja opiskelijat omat tukensa? On kyllä äkkiä yhteisestä potista rahat loppu jos tuolle linjalle lähdetään.
Selitäpä ihan omia sanoja käyttäen, että miten tämä muutos vaikuttaa veronmaksajiin?
Säästetään terveysmenoissa kun nuoret miehet syövät terveellisemmin. Myös antibioottiresistenssin riski pienenee, koska possunlihassa on antibiootteja ja kasviksissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Niinistö ei ole persuministeri. Herää tähän päivään.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi nälkäpäivää viikossa inttipojilla. Näkkäriä vaan ja sitten illalla sotkusta munkkia ja sipsiä 👍
Tässä on juuri hyvä syy kasvisruokapäiville. Kun ollaan niin rajoittuneita, niin rajoittuneita... Yäk, en syö, tässon kasviksia!!1!
Ruoka ei sittenkään taida olla se olennaisin epäkohta tuossa laitoksessa. Olennaisinhan on se koko sen laitoksen ja sinne menemisen ja joutumisen pakollisuus sinänsä, eikä sitä millään ruuilla siellä voi korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten varmasti yleistä. Nuoret varusmiespojat keittiöllä vanhempien naisten kynsissä.
Herranen aika nyt valoja päälle. Se, että kasvisruoka on nyt jotenkin työläisten vika, myös nyt he ovat jo kaikki vanhoja/iäkkäitä lähes tulkoot eläkeläisiä ja vielä teinien ahdistelijoita.
Onneksi nykynuoret taitavat olla jo fiksumpia ja ymmärtävät ylenmääräisen lihansyönnin vaikutukset ympäristöön ja terveyteen. Eli kaikki tämä öyhötys tuskin tulevia varusmiehiä kiinnostaa.
Ilmastonmuutoksen perusteella voitaisiin poistaa lihan tarjoaminen mielestäni kokonaan vankiloissa. Eihän siellä alkoholiakaan saa vaikka kuinka tekisi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Jos asevelvollisuus koskisi myös naisia, ymmärtäisin tämän. Mutta nykytilanteessa en vain kertakaikkiaan ymmärrä, millä oikeudella naiset mylvivät mielipiteitään tästä aiheesta. Fiksu nainen ymmärtäisi olla hiljaa asioista, jotka eivät hänelle kuulu.
Koska haluavat päteä joka asiassa. On muitakin asioita johon puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin haluaisin tietää mitä pojalleni syötetään.
Niin, täällä on äitejä.
Joo, mutta oleellisinta on se ettei varusmiehen tarvitse olla mies, myös naisia on armeijassa. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykynuoret taitavat olla jo fiksumpia ja ymmärtävät ylenmääräisen lihansyönnin vaikutukset ympäristöön ja terveyteen. Eli kaikki tämä öyhötys tuskin tulevia varusmiehiä kiinnostaa.
Mites ne nykyakaisen sodankäynnin vaikutukset ilmastoon ja jo sotien harjoittelunkin vaikutukset luontoon ja ilmastoon ?
Kannattasko niistä olla vähän huolissaan kans' ?
Esim. ne Saddamin joukkojen ja Yhdysvaltojen armeijan ja armeijakalustolla aiheutetut tuhot aikanaan siellä Persianlahden ympäristössä aiheuttivat kyllä aika monta laajaa ja pahaa öljykatastrofia alueella...
Tää on ihan hyvä juttu, noin periaatteessa.
Homma ei kuitenkaan varusmiehissä herätä kauhean suurta intoa, joten kasvisruoan tilalle haetaan sitten sotkusta muuta ja ruokahävikki moninkertaistuu...
Näinhän se menee valitettavasti vielä yläkouluissakin, vaikka kasvisruokapäivä on ollut jo iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Sillä samalla oikeudella, jolla Soini kertoo mielipiteistään abortista.
Soiniko on kasvissyöjä?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, mutta kaikille ei ole älyä suotu.