Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex kertoi exän olevan vaarallinen sosiopaatti, mutta uskoako?

Vierailija
23.08.2018 |

On ollut minua kohtaan ihan normaali ja olemme todella rakastuneita. Mies kertoi, että ex ei vaan päästä hänestä irti ja siksi mustamaalaa. Tosin olen kuullut muilta ihmisiltä vähän samaa, että olisi ollut väkivaltainen jne, mutta onko se ex laittanut vaan juttua liikkeelle ja on itse joku hullu narsisti?
Miten voisin varmistaa asioiden todenperäisyyden? Mies on kyllä vähän sellanen "kovis" eli ei tunteile juurikaan eli voisihan se ex olla oikeassakin? Apua, mitä teen?
Ollaan siis seurusteltu nyt 6 kk, jos sillä on merkitystä enkä tosiaan ole huomannut mitään merkkejä mistään tuollaisista mitä exänsä mulle väitti. Valehteleeko?

Kommentit (323)

Vierailija
41/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta mies saattaa jaksaa teeskennellä ihanaa jopa monta vuotta. Näin kävi kaverille. Pari vuotta auvoa, muutto omakotitaloon (=vahva sitoutuminen) ja bang, helvetti irti.

Vierailija
42/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tämän miehen muut ihmissuhteet ovat? Onko riidoissa monen ihmisen kanssa? Onko kärkäs syyttelemään muita? Kestääkö hän erimielisyyksiä ja ristiriitoja vai vaatiiko muita joustamaan?

Tässä hyviä kysymyksiä. Lisäön vielä: ketkä ovat miehen kavereita? Onko hänellä pitkäaikaisia kavereita?

Miehellä ei tunnu kyllä olevan mitään varsinaisia ystäviä. Sitä enemmänkin on sitten kavereita. Mutta ei mitään sydänystävää vai onko miehillä edes sellaisia? Pomoaan haukkuu toisinaan ja exäänsä. En ole muuten kiinnittänyt huomiota. Tosin ei kyllä kehukaan ikinä ketään paitsi minua. Huonoja merkkejäkö? ap.

Se on huono merkki, jos on polttanut kaikki sillat takanaan. Mutta sitä on vaikea saada selville. Minäkin opin exästäni (jossa oli narsistisia piirteitä ilman että koskaan saisi diagnoosia) tämän vasta joskus 15 vuoden jälkeen. Itse hän kuvasi nuoruuden kavereitaan ”ei vain olla oltu yhteydessä/ei jaksa”. Vasta eron jälkeen kaverit avautuivat minulle siitä, miten mies oli heitä kohdellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskot kun joudut käyttämään pitkähihaisia vaatteita kesähelteellä ja joudut äkkiä "munuaisleikkaukseen".

Miten mies suhtautuu itseensä kohdistuvaan arvosteluun? Sosiopaatti ei kestä yhtään arvostelua. Käy kireäksi ja hymy hyytyy.

Siis sitä pomoaan haukkuu, jos on saanut negatiivista palautetta. Ei ole kokemusta muusta negatiivisesta. Aika voimakkaasti tuntuu kuitenkin reagoivan pomonsa palautteisiin kun menee koko päivä sitten pilalle?

Mitä sulle on tapahtunut? Toi eka lause? ap.

Vierailija
44/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe: ala nauraa miehelle päin naamaa. Vedä jokin asia leikiksi niin, että naurat hänen hölmöydelleen. Älä pahantahtoisesti.

Jos hän ei kestä sitä, niin sitten juokse. Jos hän kestää nolostumisen, eikä ala häpäisemään sinua, niin jatka tarkkailua.

Vierailija
45/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on se aika monesti, että nuo jaksavat olla täydellisiä. Sen jälkeen sitten alkaa helvetti pikkuhiljaa olla irti! 

Rakastumisvaihe menee ohi tai onko se noilla nimeltään jotain muuta? Kun saadaan toinen täysin sitoutettua itseensä?

Vierailija
46/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ymmärsinkö oikein, että mies on sanonut exäänsä sosiopaatiksi ja oeen jauhajaksi mutta olet kuullut muualta että mies itse on ollut väkivaltainen?

Ei vaan miehen ex sanoi miestäni sosiopaatiksi. Teki kuulemma elämästään helvettiä kaikki ne vuodet ja varoitti minua, etten joutuisi samaan liemeen. Tarkalleen sanoi että narsistinen sosiopaatti ja että on aivan vakuuttunut asiasta, lukenut kirjoja aiheesta jne. Sanoi että olen ihan mukavan tuntuinen nainen, eikä haluaisi että kukaan joutuisi enää kokemaan samaa. Mutta tulee mieleen vaan, että jos sittenkin on katkera. Mies jätti naisen kuulemma eikä nainen miestä siis. Olivat olleet erossa puoli vuotta ennenkuin meidän suhde alkoi. ap.

Kuulosta ihan samalta kuin kaverini mies. Ja kaverini ei ollut katkera vaan ihan älyttömän onnellinen, kun pääsi miehestä lopulta eroon. Kunnon narsistista on todella vaikea päästä eroon. Voin hyvin ymmärtää, että haluaa varoittaa ettei kukaan muu joudu kokemaan samaa helvettiä. 

Vierailija
47/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutkin ovat samaa mieltä niin juokse jo, pelkkään ex.n sanaan en vielä lähtisi täysin luottamaan.

Vierailija
48/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertomasi kauhean hyvältä kuulosta. Toki niitä mustasukkaisia exiäkin on. Esim. oman mieheni entinen soitteli jatkuvasti mustamaalatakseen miestä. Mutta hänestä kyllä huokui se, miten havitteli miestä takaisin. Teki mieli kysyäkin, että miksi niin paskan huolisit takaisin.

Vierailija
49/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden asian olen kyllä miehessä pistänyt merkille eli sen, jos en heti vastaa hänen viesteihinsä jos paha paikka vaikka töissä niin tulee heti monta viestiä lisää. Onko vaan huolissaan, vai mistä tämä kertoo? ap.

Oma eksäni teki juuri tätä. Osoittautui sairaalloisen mustasukkaiseksi ja manipuloivaksi. Epäili minua pettämisestä mutta pettikin itse. Niin ja minulla taustalla myös väkivaltainen suhde. Kun sen päätyttyä avauduin asiasta tuttavalleni, alkoi väkivaltainen eksäni selittää ympäriinsä, että olen hullu ja kiinni hänessä ja että yritän vain mustamaalata.. oikeasti minä jätin hänet eikä hän minua ja hän oli se joka ennen uuden löytymistä roikkui minussa. Sinulle haluan sanoa, että pidä kiinni rajoistasi, älä mukaudu toisen miellyttäjäksi ja ennenkaikkea ole varovainen!

Vierailija
50/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni exä on vaikea manipuloija ja väkivaltainenkin. Ei riitä, että haukkuu ja syyllistää miestä, vaan on vetänyt minut samaan liemeen. Ja ei, en vienyt miestä tuolta naiselta, olivat eronneet aiemmin.

En siis tarvinnut ainoatakaan kuulopuhetta, vaan valitettavasti oman kokemuksen kautta tuli kohdalle.

Ap, kyllä mies olisi jo elkeensä näyttänyt.

Vierailija
51/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nyt toinenkin juttu mieleen. Eli olin sopinut pari kk sitten meneväni kaverini kanssa laivalle. Mies sitten keksikin, että lähdetäänkin erääseen Euroopan kaupunkiin pitkää viikonloppua viettämään ihan kahdestaan. Maksoi matkat ja jouduin sitten kaverilleni sanomaan, etten pääsekään. Onko tämä normaalia? ap.

Vierailija
52/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopaatteja on hyvin pieni osa väestöstä, eikä entiset seurustelukumppanit muutenkaan ole oikeita ihmisiä tekemään diagnooseja, koska heidän näkökulmansa on tunteiden sokaisema. 

Vierailija
53/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni exä on vaikea manipuloija ja väkivaltainenkin. Ei riitä, että haukkuu ja syyllistää miestä, vaan on vetänyt minut samaan liemeen. Ja ei, en vienyt miestä tuolta naiselta, olivat eronneet aiemmin.

En siis tarvinnut ainoatakaan kuulopuhetta, vaan valitettavasti oman kokemuksen kautta tuli kohdalle.

Olet väärässä. Siihen elkeiden näyttämiseen  menee enemmän kuin tuo ap:n 6 kk.

Vierailija
54/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiopaatteja on hyvin pieni osa väestöstä, eikä entiset seurustelukumppanit muutenkaan ole oikeita ihmisiä tekemään diagnooseja, koska heidän näkökulmansa on tunteiden sokaisema. 

Vakavasta perheväkivallasta kertominenko on tunteista kiinni? No tuskinpa  vaan.

Vierailija
55/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut minua kohtaan ihan normaali ja olemme todella rakastuneita. Mies kertoi, että ex ei vaan päästä hänestä irti ja siksi mustamaalaa. Tosin olen kuullut muilta ihmisiltä vähän samaa, että olisi ollut väkivaltainen jne, mutta onko se ex laittanut vaan juttua liikkeelle ja on itse joku hullu narsisti?

Miten voisin varmistaa asioiden todenperäisyyden? Mies on kyllä vähän sellanen "kovis" eli ei tunteile juurikaan eli voisihan se ex olla oikeassakin? Apua, mitä teen?

Ollaan siis seurusteltu nyt 6 kk, jos sillä on merkitystä enkä tosiaan ole huomannut mitään merkkejä mistään tuollaisista mitä exänsä mulle väitti. Valehteleeko?

Sua ei ole älyllä pilattu. Jos useampi  ihminen kertoo sulle että hemmo on väkivaltaan taipuvainen pitäis pääkopassa kilistä.

Kunhan muutatte yhteen tai joudut jollain lailla miehen armoille niin se todellinen luonne paljastuu. Eli älä  muuta yhteen, älä  lainaa rahaa, älä  joudu työttömäksi  tai  tule raskaaksi tai muuten saata itseäsi  tilaan jossa mies kuvittelee sinun olevan hänestä riippuvainen. Lähde ekasta lyönnistä, älä  jää odottamaan anteeksipyyntöä tai kuuntele  selitystä jonka mukaan syy on sussa.

Luultavasti  kuitenkin tulet kuitenkin tekemään kaikki ne virheet jotka yllä kuvailin. Kuherruskausi kestää 6-18kk jotta naisen saa koukkuun. Sitten alkaa se nyrkkeilysäkkinä pitäminen, rajoittaminen ja mitätöinti.

Vierailija
56/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden asian olen kyllä miehessä pistänyt merkille eli sen, jos en heti vastaa hänen viesteihinsä jos paha paikka vaikka töissä niin tulee heti monta viestiä lisää. Onko vaan huolissaan, vai mistä tämä kertoo? ap.

Kontrollointia. Ei ole normaalia käytöstä moinen pommittaminen.

Vierailija
57/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kysy mieheltäsi, miksi erosivat eksänsä kanssa. Oliko kenties kaikki syy eksässä? Kestääkö miehesi arvostelua tai kritiikkiä itseensä kohdistuen? Pystyykö pyytämään anteeksi?

T. Narsistin kanssa 15v yhdessä ollut

Vierailija
58/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee nyt toinenkin juttu mieleen. Eli olin sopinut pari kk sitten meneväni kaverini kanssa laivalle. Mies sitten keksikin, että lähdetäänkin erääseen Euroopan kaupunkiin pitkää viikonloppua viettämään ihan kahdestaan. Maksoi matkat ja jouduin sitten kaverilleni sanomaan, etten pääsekään. Onko tämä normaalia? ap.

No mitäpä mieltä itse olet, onko mielestäsi normaalia? Mies haluaa viedä sinut ihanalle yllärimatkalle juuri sinä viikonloppuna, kun sinulla on jo menoa? Suuttuiko mies, kun ehdotit, että mennään joku toinen viikonloppu, vai miten keskustelu meni? Käytä päätäsi, ap.

Vierailija
59/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontrollointia ja eristämistä. Aina pitää pitää omista suunnitelmista kiinni sen sijaan että antaa miehen manipuloida tuolla tavalla. Olet jo koukussa. Tuosta se vaan pahenee. Eli sua jo eristetään kavereista ja pakotetaan perumaan menot kavereiden kanssa.

NYT JUOKSE

Vierailija
60/323 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Siihen elkeiden näyttämiseen  menee enemmän kuin tuo ap:n 6 kk.

Noilla se aika lyhenee suhde suhteelta. Jossain vaiheessa 6kk on maksimi mitä jaksavat käyttäytyä. Suhteessa no N aikaa menee enää 2kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän