Miehen ex kertoi exän olevan vaarallinen sosiopaatti, mutta uskoako?
On ollut minua kohtaan ihan normaali ja olemme todella rakastuneita. Mies kertoi, että ex ei vaan päästä hänestä irti ja siksi mustamaalaa. Tosin olen kuullut muilta ihmisiltä vähän samaa, että olisi ollut väkivaltainen jne, mutta onko se ex laittanut vaan juttua liikkeelle ja on itse joku hullu narsisti?
Miten voisin varmistaa asioiden todenperäisyyden? Mies on kyllä vähän sellanen "kovis" eli ei tunteile juurikaan eli voisihan se ex olla oikeassakin? Apua, mitä teen?
Ollaan siis seurusteltu nyt 6 kk, jos sillä on merkitystä enkä tosiaan ole huomannut mitään merkkejä mistään tuollaisista mitä exänsä mulle väitti. Valehteleeko?
Kommentit (323)
Olen siis itse aika itsenäinen nainen, enkä mikään romantikko itsekään. Tuo miehen ex kuulemma oli sellainen ylitunteellinen rasittava vollottaja, eikä mies enää jaksanut sitä. Olivat yhdessä 12 vuotta kuitenkin, joten eihän kukaan varmaan olisi minkään sosiopaatin kanssa niin kauaa? ap.
Silloin, jos nainen on ollut se eroa halunnut osapuoli poistuisi melko suurella todennäköisyydellä kateusmotiivi.
Melko 50/50 onko vain mustamaalaamista.
Paras ois löytää joku, jolla ei ole syytä puoltaa kummankaan kantaa, mutta silti tietää heistä ois paras vastaamaan. Ei vaan välttämättä löydy.
Eli ymmärsinkö oikein, että mies on sanonut exäänsä sosiopaatiksi ja oeen jauhajaksi mutta olet kuullut muualta että mies itse on ollut väkivaltainen?
Jos käyttää sanaa "sosiopaatti" en uskoisi, koska kyseessä on epätarkka termi jolla on monia tarkoituksia.
Miten mies kohtelee muita ihmisiä? Esim tarjoilijoita?
Vierailija kirjoitti:
Eli ymmärsinkö oikein, että mies on sanonut exäänsä sosiopaatiksi ja oeen jauhajaksi mutta olet kuullut muualta että mies itse on ollut väkivaltainen?
Ei vaan miehen ex sanoi miestäni sosiopaatiksi. Teki kuulemma elämästään helvettiä kaikki ne vuodet ja varoitti minua, etten joutuisi samaan liemeen. Tarkalleen sanoi että narsistinen sosiopaatti ja että on aivan vakuuttunut asiasta, lukenut kirjoja aiheesta jne. Sanoi että olen ihan mukavan tuntuinen nainen, eikä haluaisi että kukaan joutuisi enää kokemaan samaa. Mutta tulee mieleen vaan, että jos sittenkin on katkera. Mies jätti naisen kuulemma eikä nainen miestä siis. Olivat olleet erossa puoli vuotta ennenkuin meidän suhde alkoi. ap.
Voi olla totta tai sitten ei. Olisin ainakin varuillaan...
Voi olla mustamaalausta. Sosiopaatit ovat onneksi harvinaisia, ja tuskin eks-vaimo edes tietää mitä se tarkoittaa. Mutta jos alkaa ilmetä manipulointia, aiheetonta syyllistämistä, väkivaltaa tms, juokse pois. Silloin on leikki kaukana.
Jos olet kuullut sekä exältä että "muilta ihmisiltä" miehen väkivaltaisuudesta, niin eiköhän sillä nyt jotain perää pakko ole olla? Juoksisin lujaa...
Kyllä minä varuillani olisin. Uskon, että jotain häikkää miehessä on, jos noin tulee sanomaan. Ehkä hän liioittelee, mutta ei savua ilman tulta.
Vierailija kirjoitti:
Miten mies kohtelee muita ihmisiä? Esim tarjoilijoita?
Tarjoilijoita? No on sellainen karismaattinen ja pilke silmäkulmassa naisille aina, mutta varmaan haluaa tehdä vaan minuun vaikutuksen olemalla hyväkäytöksinen? Ihan normaalisti kai kohtelee muita, vaikka ei olla kyllä vielä muiden kanssa oltu kauheasti tekemisissä. ap.
Aidosti vaarallisella sosiopaatillaon tehtyjä rikoksia.
Kysy tietoja käräjäoikeudelta.
Tuskin sua turhaan varoitteli! Anna mennä hitaasti eteenpäin, ei jaksa ikuisesti näytellä jos on tommoisia vinkeitä!
Vierailija kirjoitti:
Kysy tietoja käräjäoikeudelta.
Siis voiko kuka tahansa kysyä käräjäoikeudelta kenen tahansa tietoja vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kuullut sekä exältä että "muilta ihmisiltä" miehen väkivaltaisuudesta, niin eiköhän sillä nyt jotain perää pakko ole olla? Juoksisin lujaa...
Nämä "muut ihmiset" ovat sen naisen puolituttuja, joten voi olla että on laittanut vaan juttua liikenteeseen, kuvitellen että saisi miehen takaisin itselleen jos jättäisin hänet. Tätä olen miettinyt. Mutta olen myös miettinyt, että jos exänsä onkin oikeassa. Mutta jos se nainen onkin ollut oikeasti tosi rasittava ja mä olen ihan erilainen niin eihän se suhde aina samanlainen ole. Ja voihan se nainen valehdella tosiaan?
Miten voisin oikeasti selvittää asian? Voiko miestä testata jotenkin? ap.
Lässyti lässyti. Sait hyvän ohjeen (13) - jos olet tosissasi, noudatat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy tietoja käräjäoikeudelta.Siis voiko kuka tahansa kysyä käräjäoikeudelta kenen tahansa tietoja vai?
Kyllä. Voit tehdä sen s-postitse.
Yhden asian olen kyllä miehessä pistänyt merkille eli sen, jos en heti vastaa hänen viesteihinsä jos paha paikka vaikka töissä niin tulee heti monta viestiä lisää. Onko vaan huolissaan, vai mistä tämä kertoo? ap.
Mun ex on vaarallinen. En koskaan varoita ketään, koska en halua häntä perääni. Olen muutenkin jo neljä vuotta joutunut kärsimään vainoamisesta. Olen vaan tyytyväinen, että hänellä on uusi uhri.
Joten sanoisin että seuraile tilannetta, mutta todennäköisesti tuolla exällä on vaan omat jauhot pussissa ja tunteita miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan miehen ex sanoi miestäni sosiopaatiksi. Teki kuulemma elämästään helvettiä kaikki ne vuodet ja varoitti minua, etten joutuisi samaan liemeen. Tarkalleen sanoi että narsistinen sosiopaatti ja että on aivan vakuuttunut asiasta, lukenut kirjoja aiheesta jne. Sanoi että olen ihan mukavan tuntuinen nainen, eikä haluaisi että kukaan joutuisi enää kokemaan samaa. Mutta tulee mieleen vaan, että jos sittenkin on katkera. Mies jätti naisen kuulemma eikä nainen miestä siis. Olivat olleet erossa puoli vuotta ennenkuin meidän suhde alkoi. ap.
Vaikea sanoa. Se on minusta jo hälyttävää, jos mies haukkuu kovin exäänsä, ei vaikuta fiksulta mieheltä. Jos joku ulkopuolinen puhuu väkivaltaisuudesta, ei hyvä.
Ja mies voi sanoa jättäneensä naisen -tilanne voinut olla, että nainen sanoo, että mun tuli mitta täyteen ja mies lähtee ja hän haluaa olla käsityksessä, että jätti.
Sanoit, että olette kovin rakastuneita. Silloin ei vielä näe totuutta toisesta.
Narsistia ihanampaa miestä ei seurustelusuhteen alussa olekaan. Ja kaikki negatiivinen alkaa hiljalleen, että siihen vain tottuu ja kuvittelee välillä olevansa jo itse sekopää. Minulla meni 19v. ennen kuin lopullisesti pääsin irti, vaikka olimme muuttaneet erilleen vuosia aikaisemmin.
Jos exä oli ihan, fiksu täyspäinen tuntuinen nainen, niin kai pystyt itse vähän jotain hänen jutuistaan päättelemään.
Anteeksi siis epäselvä otsikko eli tarkoitin siis tuon naisen exää eli minun nykyistäni. ap.