''Miks kaikilla muilla on töissä mukana vaimon tekemää ruokaa paitsi mulla!?''
Mies tuli äsken kotiin ja huusi ovelta ''Vaimoo!!! Miks kaikilla muilla on töissä vaimon tekemää ruokaa paitsi mulla?!'' :D Vitsinähän mies tuon tarkoitti, mutta aloin miettimään kuinka moni oikeasti tekee miehelle ruuat töihin? Teetkö sinä miehellesi eväät?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen tehnyt, kuten myös tyttärelleni ja itselleni. Käytännössä yleensä laitan ruuanjämät erikseen eväsrasiaan, ja/teen voileipiä.
Kun muutenkin vastaan tämän perheen ruokahuollosta, niin ei siitä sen suurempaa vaivaa ole ollut. Mies saa sitten huolehtia autoista.
Tätä perustelua en itse ymmärrä kyllä koskaan. Ns. miesten työt vie hyvin harvoin miehiltä aikaa, kun nämä ns, naisten työt vie aikaa päivittäin. Ei autojen ja vastaavien suhteen tarvitse päivittäin tehä hommia. Mutta silti se jotenkin muka "korvaa" sen että naiset siivoaa ja laittaa ruokaa päivittäin.
Ja silti suurin osa naisista ei halua/ viitsi opetella näitä miesten töitä ja vaihtaa niihin, vaikka ne ovat niiiiin helppoja ja harvoin tehtäviä. Hassu juttu.
Minä ainakin teen mielelläni enemmän kotitöitä ja jätän auton, rempat, pihatyöt miehelle.Ei se vaikeaa oo viedä autoa huoltoon kerran vuodessa. Haettaessa vinguttaa sitä muoviläpyskää lompakosta ja auto on valmis. Mies vie syksyisin ja keväisin renkaiden vaihtoon, mutta ainoastaan siks, koska rengashotelli on hänen työpaikkansa vieressä. Pihatöitä mä teen enemmän, käy liikunnasta ja tykkään tehdä. Mies tekee ruuat ja hänen ruokiaan vien töihin evääksi. Rempatkin ollaan tehtu yhdessä. Jotain remppahommia oon tehnyt naispuolisen ystävän kanssa kahdestaan, kun mies hoiti lasta.
Tervetuloa 2010-luvulle!
Näinhän se useimmilla menee. Huollot ja renkaanvaihdot autoihin tekee liike, ja ruohonleikkuu ja haravointi ovat naisten suosimaa hyötyliikuntaa. Meillä onneksi on mies aikuinen ja järkevä, eikä oleta häntä kohdeltavan kuin lasta eväiden kanssa, ja muutenkin tekee oman osansa. Esim pesee pyykkiä mielellään.
Teen yleensä edellisenä päivänä niin paljon ruokaa että sitä riittää seuraavana päivänä evääksi töihin, toisinaan useammaksikin päiväksi.
Meillä mies on parempi kokki ja tekee yleensä ruuat.