The Same Sky - isku sydämeen
Onko joku katsonut? Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Kommentit (67)
Sarjan innoittamana lueskelin vähän Wikipediaa ja muita lähteitä. Itä-Saksassa yleisesti käytetty anabolinen steroidi oli nimeltään Oral-Turinabol, jolla oli erittäin pahoja ja kauaskantoisia sivuvaikutuksia.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Yle. Areenassa. Loppui kuin seinään, toista kautta odotellessa.
Ne on sit sisaruksia niinkun:/ vai?!
Jep - siltä näytti
Ajankuva oli mielenkiintoisinta tässä ohjelmassa.
Reissasin aika paljon nuorena vanhoissa ns. kaalimaissa - onneksi ehdin nähdä ne ennen kaupallistumista. Siksikin on kiva fiilistellä.
Tutkailen huolella näyttelijöiden kauneusleikkausia.
Tuollaiset ylipaisuneet huulet (uimarin äiti) ja Helinin botoxnaama (oli jo Sillassa - piti ehkä olla roolin takia) ja leikatut luomet etc. EIVÄT ole oikeaa ajankuvaa. Menee vähän ohi, mutta ällöttää silti. voisko castingissa mainita: ei tuunattuja naamoja pliis.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että Areena on näyttänyt useamman saksalaisen sarjan lähiaikoina ja nimenomaan lähihistorian ajalta. Tannbach tuli jokin aika sitten, sekin hienoa ajankuvausta.
The same sky kuvasi hienosti jakautunutta Saksaa ja tuli halu taas reissata Berliiniin, vaikkakin sarja on kuvattu Prahassa.
Areena näytti muuten hetki sitten aivan törkeän hyvän HBO:n tuottaman (?) sarjan Ukrainan ja Puolan rajavartioista. Hyvää draamaa sekin. Eikä siinä esiintynyt jenkkinäyttelijöitä, jotka olisivat puhuneet murtaen englantia. Olivat hyviä puolalaisia näyttelijöitä.
Sekin loppui kuin kanan lento.
Eikö nykyään enää tehdä sarjoja, jotka OIKEASTI loppuvat siihen viimeiseen osaan?
Vierailija kirjoitti:
Sarjan innoittamana lueskelin vähän Wikipediaa ja muita lähteitä. Itä-Saksassa yleisesti käytetty anabolinen steroidi oli nimeltään Oral-Turinabol, jolla oli erittäin pahoja ja kauaskantoisia sivuvaikutuksia.
- ap
Minäkin kiinnostuin DDR:n doping-jutuista ja huh huh, siinä olisi aihe elokuvalle tai sarjalle ihan yksinään (en tiedä jos siitä on tehtykin). Esim Andreas (syntyjään Heidi) Kriegerin elämä on kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Minäkin kiinnostuin DDR:n doping-jutuista ja huh huh, siinä olisi aihe elokuvalle tai sarjalle ihan yksinään (en tiedä jos siitä on tehtykin). Esim Andreas (syntyjään Heidi) Kriegerin elämä on kiinnostava.
Ne on surullisa tarinoita.
Muistan nuorena, kun naureskelimme jollekin Jaromilalle (nainen) ja Jarmoksihan hän vääntyi. Oli muistaakseni juoksija ja oli ihan mies.
Urheilijoilla oli Itä-Euroopassa erikoisvapauksia, joten oltiin valmiit tekemään vaikka mitä. Tästä on kyllä tehty dokkareita - elokuvia en tosin muista, ohjelmia kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut 3 ekaa jaksoa ja tykännyt kovasti. Jos nyt viikonloppuna ehtisi loput... Voi että se Lars on komea ja hurmaava!
Tom Schilling on kyllä hyvännäköinen, mutta että noi 70-luvun miesten vaatteet ja tukkatyylit näyttää hävyttömiltä.
Kiitos. Tuskailin juuri kun ei ole mitään katsottavaa.. Alamme siis katsomaan tätä.
Minua jäi kiinnostamaan tai ihmetyttämään se, että Lauren (Sofia Helin), joka oli oletettavasti alun perin britti, saadessaan aivoinfarktin, puhui viime sanoikseen ruotsia. 'Mitt fattiga liv' tai jotain sinnepäin. Puhui oikein hyvin saksaa, mutta englannin kielessä oli selvä ruotsalaiskorostus. Selitykseksi ei kelpaa, että näyttelijä on ruotsalainan.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko selittää ihan siitä lopusta sen, miksi se yksi tyyppi painoi auton torvea?
Ketuix mennyt viettelykeikka. DDR:n vakoojakoulun oppien mukaan miesvakoojan piti jättää nainen haluamaan vielä lisää eli ei saanut saattaa naista liian onnelliseen tai tyydytettyyn tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut 3 ekaa jaksoa ja tykännyt kovasti. Jos nyt viikonloppuna ehtisi loput... Voi että se Lars on komea ja hurmaava!
Tom Schilling on kyllä hyvännäköinen, mutta että noi 70-luvun miesten vaatteet ja tukkatyylit näyttää hävyttömiltä.
Millä lailla hävyttömiltä? Tai siis millä lailla tämän päivän vaatteet tai tyyli on jotenkin parempaa? Olen itse ollut lapsi 70-luvulla, joten en siinä mielessä puolustele.
Tosi hyvä sarja (en yleensä edes pidä saksalaisista sarjoista). Jäi jotenkin kesken kyllä, onkohan tulossa jatkoa?
Se yksi muutaman vuoden takainen saksalaissarja vähän samasta aiheesta oli kyllä myös hyvä.
Larsin näyttelijä näyttelee vähän samoin kuin Tom Cruise mielestäni, jotain samaa tyyliä näyttelemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla hävyttömiltä? Tai siis millä lailla tämän päivän vaatteet tai tyyli on jotenkin parempaa? Olen itse ollut lapsi 70-luvulla, joten en siinä mielessä puolustele.
Minun mieleeni nyt vaan ei ole miehillä liehuvat ja sotkuisen näköiset fledat, mursuviikset, kireät kukkapaidat, rintakehää oikein tiukasti halaavat nahkatakit ja haara-alueeseen oikein tiukasti tarrautuvat housunleikkaukset. Mielestäni en sanonut tämän päivän tyylistä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieleeni nyt vaan ei ole miehillä liehuvat ja sotkuisen näköiset fledat, mursuviikset, kireät kukkapaidat, rintakehää oikein tiukasti halaavat nahkatakit ja haara-alueeseen oikein tiukasti tarrautuvat housunleikkaukset. Mielestäni en sanonut tämän päivän tyylistä yhtään mitään.
Joo, se on jännä että naisilla oli ihan kivaakin muotia 70 -luvulla mutta miehillä se oli vaan outoa/rumaa. Aiankin tossa sarjassa kaikilla miehillä on sellainen " rasvainen rakastaja "-look.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on jännä että naisilla oli ihan kivaakin muotia 70 -luvulla mutta miehillä se oli vaan outoa/rumaa. Aiankin tossa sarjassa kaikilla miehillä on sellainen " rasvainen rakastaja "-look.
No nykyisin on muotia esim. tatuoinnit, kaljut ja sotkuiset parrat. En tiedä onko paljon parempaa.
Nykyiselle muodille tullaan takuulla nauramaan jo joskus 20 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nykyisin on muotia esim. tatuoinnit, kaljut ja sotkuiset parrat. En tiedä onko paljon parempaa.
Nykyiselle muodille tullaan takuulla nauramaan jo joskus 20 vuoden kuluttua.
Ihan varmasti tullaan, niin kuin kaikelle menneelle. Vähän vaikea kyllä nyt ymmärtää mistä kumpuaa sinun tarpeesi rakentaa joku vastakkainasettelu 70-luvun tyylin ja nykyajan tyylin välille. Kukaan muu ei ole puhunut nykyajasta mitään tai väittänyt sen olevan mitään, ainoastaan sinä hyökkäät koko viesteissäsi koko ajan sitä vastaan. Rakasta kaikin mokomin 70-luvun munahousuja ja takkutukkia ja hyväksy eriävät mielipiteet. Ainakaan me emme kilpaile samoista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko selittää ihan siitä lopusta sen, miksi se yksi tyyppi painoi auton torvea?
Ketuix mennyt viettelykeikka. DDR:n vakoojakoulun oppien mukaan miesvakoojan piti jättää nainen haluamaan vielä lisää eli ei saanut saattaa naista liian onnelliseen tai tyydytettyyn tilaan.
Minä tulkitsin että se johtui siitä rakkaudentunnustuksesta. Meni liian tunteelliseksi ja Lars saattoi jopa tarkoittaa sitä. Tunteiden mukaan tuleminen vaarantaisi tehtävän onnistumisen.
Mielenkiintoinen sarja, tuohon tulee varmaan jatkoa. Minua myös vaivasi uimaritytön äidin huulibotoxit. Sellaisia ei ollut 80-luvulla eikä paljon muutakaan DDR:ssä. Sofia Helin oli ihan OK. Kuumin mies oli Steven Brand (s.1969). Häntä oli kyllä tuohon vähän vanhennettu, koska tuo hänen tytärtään näyttelevä on syntynyt 1986. Tosin tytär taitaa olla adoptoitu (ei selvinnyt vielä)...
Hienoa että tarinan lisäksi oli 70-luvun ajankuva toteutettu huolella ja isolla rahalla. Tällaistahan ei Suomi-sarjoissa näe koskaan. Vaatteiden, hiustyylien, huonekalujen ja kodinkoneiden lisäksi oli esim. todella suuri määrä erilaisia 70-luvun automalleja. Ei mikään pikku juttu tehdä tätä käytännössä. Tässä sarjassa oli panostettu tosi paljon tähänkin puoleen. Amerikkalaiset osaavat tämän tehdä kyllä mutta eurooppalainen ajankuva poikkeaa jonkin verran amerikkaisesta. Varsinkin kun mukana on vielä Itä-Euroopan maa.
Tuo on kyllä mahdollista.
- ap