Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kurkussa olevista propuista eroon?

Vierailija
23.08.2018 |

Mulla tulee niitä paljon, pari kertaa viikossa poistan niitä. Yökkään ja vesi valuu silmistä ja nenästä. Ihan kamalaa tälläinen kurkun tökkiminen!
Olen myös pitänyt taukoa niiden poistamisessa eikä mitään apua, niistä tuli vain niin suuria, et kurkku tuli kipeäksi.
Olen kokeillut eri ruokavalioita, Somacia, harjaan hampaiden lisäksi myös kielen, juon aina syömisen jälkeen, bafusinia, suuvesiä jne. Käynyt nyt parilla lääkärillä, viimeisin korvapolilla eikä kuulemma ole mitään tehtävissä! Alan olemaan epätoivoinen!
Hengitys haisee kamalalle, hampaat tutkittu ja tunnen kuinka lemu tulee kurkusta ja helpottaa aina, kun saan proppuja kunnolla pois.
Onko kenelläkään tietoa miten niistä voisi päästä eroon?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisojen poisto?

Vierailija
2/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja äidilläni ne ovat loppuneet ihan poistamalla. Kun proput poistaa, ne kolot, joihin proput kerääntyvät, pienenevät. Nykyään mulle ei keräänny proppuja enää ollenkaan.

Miten kauan olet noita poistanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nielurisojen poisto?

Ei lääkärit poista nielurisoja proppujen takia. Pitää olla paljon angiinoita tai hengityskatkoksia.

Vierailija
4/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko maitotuotteiden syömisen vähentäminen auttaa? Muistaakseni isälläni se auttoi.

Vierailija
5/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ihan noin railakasta proppuongelmaa, mutta olen huomannut että paljo sokerin syönti provosoi proppujenkin kehitystä (ylläri). Sen aina tietää, että alkaa olla kypsiä proppuja nielussa, kun nousee se tietty pskan maku suuhun ja tietynlainen kurkkukipu alkaa.

En ole itse oikein onnistunut ikinä painelemaan niitä tehokkaasti pois, ovat mokomat monenmoisten nahkalärpäkkeiden alla.

Vierailija
6/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nielurisojen poisto?

Ei lääkärit poista nielurisoja proppujen takia. Pitää olla paljon angiinoita tai hengityskatkoksia.

Mulla poistettiin, mutta se oli vuonna 2003, asiat lienee vaikeutuneet siitä. Tosin valitin, että ne aiheuttaa koko ajan palan tunteen kurkkuun ja se on inhottavaa, ja että kuorsaan kuulemma tosi kovaa.

Yksityisellä onnistuis varmaan helpommin.

Vierailija
7/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee noita aina jos immuniteetti on jostain syystä heikko. Esim. huonot elämäntavat kuten liika alkoholinkäyttö, liian vähät unet tai liika pikaruoalla eläminen aiheuttaa muutamassa kuukaudessa haisevan proppuongelman. Samoin toki päällä olevat sairaudet ,esim. pitkällinen poskiontelontulehdus jo kroonistuneena aiheutti sen että proppuja oli jatkuvasti. Mutta multa kroppa saa itse ongelman kuriin sitten kun saa taas yleiskunnon ja immuniteetin kuntoon. Paljon kasviksia, oliiviöljyä, hedelmiä, ei juurikaan alkoholia, ei maitoa (aiheuttaa mulla limaisuutta) toimii itselläni.

Vierailija
8/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää mihinkään kadonnut, mites näitä on kaksi?

Vierailija
9/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmä kysymys mutta näettekö ne proput ihan peilistä nieluun katsomalla?

Vierailija
10/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito pois, auttanut monella!

Vierailija
11/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmä kysymys mutta näettekö ne proput ihan peilistä nieluun katsomalla?

Kun ne on tarpeeksi isoja, ne näkyy sellaisina vaaleina möllyköinä. Enemmän ja vähemmän sen mukaan, miten isoiksi ovat kerinneet ja missä kohdassa ne ovat.

Vierailija
12/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus näin jopa niinkin, mutta jos painoi nielurisaa, niitä tuli esiin.

Vierailija
13/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen proppuja itselläni ja katselin itseavuksi propunpoistopätkiä YouTubesta. Sitten kun kurkkaan omaan kurkkuun taskulampun kanssa ja pumpulipuikko valmiudessa, niin en siellä näe mitään propun tapaistakaan. Kuitenkin on palan tunne kurkussa ja tunnen, että paha maku ja haju tulevat kurkusta eikä niinkään hampaista. Välillä nuorempana tuli itsekseen pois, kun koitin nielulla liikuttaa palaa kurkusta pois, mutta taitavat olla tiukemmassa nykyisin...

Vierailija
14/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet pois! Ne aiheuttaa limaisuutta. Olen muutaman ihmisen kuullut saavan proppuihinsa tuosta avun.

Itsellä lähti poskiontelovaivat, kun jätin maitotuotteet! Ainoa mitä käytän on levite leivän päällä. (Ja leipiä syön kaksi päivässä.)

Vierailija
15/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten ketjuja on kaksi, nykyään ei kai tuplalähettöminenkään on onnistu, koska on varmennusluku. 🤔

Mä olen ollut maidotta vuosia, jätskiä menee joskus.

Kuulemma risojen poistoa harkittaisiin, jos olis nielutulehduksia, mutta mulla ei ole, ikinä ollut näin terve näin pitkään.

Ainakin vuoden olen proppuja poistellut.

Proput näkyy, jos ne on tarpeeksi isot. Kurkkaavat nielusta. Mulla on myös molemmin puolin nielua pienet reiät mistä niitä pääasiassa poistan. Lääkärien mielestä, mun risat näyttää hyviltä eikä edes ole isot.

Proppujen poistelu ei ole ainakaan mulla vähentänyt niiden määrää. Ennemmin tuntuu, et tulee lisää muhkuroita ja tosi vaikea saada tyhjäksi.

Voisin ottaa kunnon kuntokuurin ja katsoa tosi tarkkaan mitä suuhuni laitan. Olen itseasiassa valmis tekemään melkein mitä vain, että saan proput katoamaan lopullisesti. Haittaa jo mun työ- sekä sosiaalista elämää, koska hengitys haisee tosi pahalle.

Ap

Vierailija
16/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen proppuja itselläni ja katselin itseavuksi propunpoistopätkiä YouTubesta. Sitten kun kurkkaan omaan kurkkuun taskulampun kanssa ja pumpulipuikko valmiudessa, niin en siellä näe mitään propun tapaistakaan. Kuitenkin on palan tunne kurkussa ja tunnen, että paha maku ja haju tulevat kurkusta eikä niinkään hampaista. Välillä nuorempana tuli itsekseen pois, kun koitin nielulla liikuttaa palaa kurkusta pois, mutta taitavat olla tiukemmassa nykyisin...

Minulla on vissiinkin proppuja jotenkin tuolla risojen takapuolella, että milläpä niitä näät tai miten niihin käsiksi pääset, tai miten niitä nyt millään kurlaat...Sieltäpähän ne sitten aikanaan pullahtavat ja siihen saakka henki haisee kuoleelle eläimelle.

Työterveyslääkäri sanoin mulle muutama kesä sitten, että risojen poistoa varten pitäisi saada kolme streptokokki(?)viljelyä otettua kurkkukipujen yhteydessä, kun noita proppujani valitin.

Vierailija
17/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ketjuja on kaksi, nykyään ei kai tuplalähettöminenkään on onnistu, koska on varmennusluku. 🤔

Kuulemma risojen poistoa harkittaisiin, jos olis nielutulehduksia, mutta mulla ei ole, ikinä ollut näin terve näin pitkään.

Proput näkyy, jos ne on tarpeeksi isot. Kurkkaavat nielusta. Mulla on myös molemmin puolin nielua pienet reiät mistä niitä pääasiassa poistan. Lääkärien mielestä, mun risat näyttää hyviltä eikä edes ole isot.

Proppujen poistelu ei ole ainakaan mulla vähentänyt niiden määrää. Ennemmin tuntuu, et tulee lisää muhkuroita ja tosi vaikea saada tyhjäksi.

Voisin ottaa kunnon kuntokuurin ja katsoa tosi tarkkaan mitä suuhuni laitan. Olen itseasiassa valmis tekemään melkein mitä vain, että saan proput katoamaan lopullisesti. Haittaa jo mun työ- sekä sosiaalista elämää, koska hengitys haisee tosi pahalle.

Ap

Tässä oli joku häiriö palstalla, ehkä sen takia tuli kaksi!

Mä poistelin noita proppuja ehkä parin vuoden ajan, kunnes vaiva loppui. Totta kai siis kannattaa kokeilla jotain muutakin konstia (vaikka nyt ruokavaliota), mutta poistele vain säännöllisesti niitä, niin että ne kolot pääsevät pienenemään.

Vierailija
18/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilman muuta teet asialle jotain. Entisellä työkaverillani oli noita proppuja, ja luoja sitä löyhkää. Koko osasto töissä oikeasti lemusi tämän ihmisen karsealle hengitykselle. Onneksi ymmärsi jossain vaiheessa mennä lääkärille poistattaan. Osaston lemuhaittakin helpottui.

Mitä muistan tämän ihmisen syömistavoista, niin hän ei koskaan juonut vettä. Suositushan on se minimi pari litraa päivässä. Ja karkkia hän söi usein.

Vierailija
19/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui proppuvaiva nielurisaleikkaukseen. Risat olivat aikuisiällä muuttuneet kuoppaisiksi ja tulleet noita proppuja täyteen. Lisäksi kolme vuotta puolivointista oloa, johon ei löytynyt lukuisista lääkärikäynneistä ja tutkimuksista huolimatta syytä. Ilmeisesti risoissa muhi jonkin sortin lievä tulehdus, joka ei näkynyt verikokeissa. Mutta kun nielurisat leikattiin, loppui jatkuva sairauden tunne ja pääsin eroon myös propuista.

Vierailija
20/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nielurisojen poisto?

Eivät poista enää ellet kärsi angiinasta 3-4 kertaa vuodessa.

terv. toinen proppuinen jolla tulehtu kurkku 2-3 kertaa vuodessa