Miten kurkussa olevista propuista eroon?
Mulla tulee niitä paljon, pari kertaa viikossa poistan niitä. Yökkään ja vesi valuu silmistä ja nenästä. Ihan kamalaa tälläinen kurkun tökkiminen!
Olen myös pitänyt taukoa niiden poistamisessa eikä mitään apua, niistä tuli vain niin suuria, et kurkku tuli kipeäksi.
Olen kokeillut eri ruokavalioita, Somacia, harjaan hampaiden lisäksi myös kielen, juon aina syömisen jälkeen, bafusinia, suuvesiä jne. Käynyt nyt parilla lääkärillä, viimeisin korvapolilla eikä kuulemma ole mitään tehtävissä! Alan olemaan epätoivoinen!
Hengitys haisee kamalalle, hampaat tutkittu ja tunnen kuinka lemu tulee kurkusta ja helpottaa aina, kun saan proppuja kunnolla pois.
Onko kenelläkään tietoa miten niistä voisi päästä eroon?
Kommentit (11)
Mä yritin tuota myös pidemmän aikaa, nyt välttelen niitä, mutta syön pienissä määrissä ja silti proppuja tulee! Mulla sokerin ja vehnän vähentäminen auttaa vatsavaivoihin.
Hienoa, että se sulla on auttanut proppuihin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin se edellinen ketju katosi? Siinä oli ainakin 5 vastausta.
Oikeasti? En mä ainakaan uutta ketjua ole tehnyt ja itse näin vain tuon yhden vastauksen ja vastasin siihen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se edellinen ketju katosi? Siinä oli ainakin 5 vastausta.
Oikeasti? En mä ainakaan uutta ketjua ole tehnyt ja itse näin vain tuon yhden vastauksen ja vastasin siihen.
Ap
Näitä ketjuja on kaksi. Nostin sen äsken, joten ei se kaukana ole, jos ei etusivulla, niin toisella. Siinä on enemmän vastauksia.
Kutsu sähkömies apuun, ja ole varovaisempi proppujen kanssa seuraavalla kerralla.
Minulla loppui proppuvaiva nielurisaleikkaukseen. Risat olivat aikuisiällä muuttuneet kuoppaisiksi ja tulleet noita proppuja täyteen. Lisäksi kolme vuotta puolivointista oloa, johon ei löytynyt lukuisista lääkärikäynneistä ja tutkimuksista huolimatta syytä. Ilmeisesti risoissa muhi jonkin sortin lievä tulehdus, joka ei näkynyt verikokeissa. Mutta kun nielurisat leikattiin, loppui jatkuva sairauden tunne ja pääsin eroon myös propuista.
Violetti Listeriini (Ei zero) auttaa. Aamuin illoin purskuttelen sillä. Jos jää parina päivänä välistä, heti on proppu kurkussa.
Minulla vähenivät/loppuivat, kun jätin vehnäjauhot ja sokerin. Samalla jäivät tosin pois monet muutkin tärkkelyspitoiset ruoka-aineet. Radikaali muutos, vaikken voikaan sanoa, mikä nimenomaan auttoi.
Eikä tarvitse kenenkään alapeukutella ja väitellä tästä, näin tapahtui minulla. Mot.