Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO<3

03.05.2006 |

SATEISTA JA KOLEETA KESKIVIIKKOA KAIKILLE KESÄKERTTUSILLE! tOIVOTTAVASTI PÄIVÄNNE ON KUITENKIN AURINKOINEN KELISTÄ HUOLIMATTA :)

Lilli81 35+5

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orchid]

Kirjoitin äsken sellaisen älyttömän pitkän paha-pää-jutun.. Onneks kone ei suostunut sitä lähettämään, vaan hukkasi tekstin..

Olisin saanut sillä ehkä muutaman muunkin pahalle tuulelle. Se kuitenkin aika paljon helpotti, kun enää ei tee mieli edes kiroilla.

Muutamat kirosanat siinä olikin..

[color=coral]

Mionalle terveisiä ja jaksuja!! Ihanaa, kun olet hyvissä käsissä!!

[color=blue]

Mua vieläkin sapettaa meidän uus naapuri.. Harmittaa, kun edellisen kanssa meni niin kivasti. Höh, saivat työtä muualta ja muuttivat pois. Inhottavia ihmisiä!!

Iik, taas alkaa se vuodatus, joten taidan mennä haukkaamaan jotain...Vois mennä vi..tus taas ohi..

Auringon paistetta, vaikkei se fyysisesti paikalla olisikaan..

MariAnn rv huomenna 33

Vierailija
22/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tänään pilvisempää, vaikka lämmintä kylläkin.

Joku mainitsi kunnon rapistumisesta... Sama vika täälläkin. En ole pariin kuukauteen nyt tehnyt mitään kovin aktiivista, ja oikein hirvittää kun ajattelee miten kunto tästä edes lähtee nousemaan synnytyksen jälkeen! No, tässä vaiheessa tärkeysjärjestys on ollut selvä. Vaikeaa on ollut hillitä välillä itseään, mutta silti olen koittanut noudattaa lääkärin ohjeita rauhallisemmasta tahdista. Mies on saanut hoitaa imuroinnit ja raskaammat kotityöt, ja itse olen koittanut muistaa välttää kaikkea mitä ei ole PAKKO tehdä. Vaikea on vain välillä ollut katsella kaikkea mitä pitäis tehdä jos vaan vois!

Rintapumpuista oli puhetta. Mulla on ollut Ainun peruskäsikäyttöinen. On toiminut, enkä osaa verrata, kun muuta en ole kokeillut. En ole pumpannut hirveän aktiivisesti. Lähinnä alussa, kun maitoa ollut ylenmäärin, ja myöhemmin tarvittaessa esim. hoitotilanteita varten.

Nyt taidan lähteä hetkeksi levähtämään, kun lapsetkin " lepohetkellä" .

Päivänkukka 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokin meni katsastuksesta läpi (hip hei!) ja kauppareissu tuli tehtyä. Nyt on sitten kauhea väsy, vaikka ajattelin innokkaana puutarhaa mennä ruopsuttamaan. Saa nähdä jaksanko.

Mariadee: Katsoimme myös eilen miehen kanssa 4D dokumentin. Drag-queen-showlta kyllä näytti, ja kuullosti. Ohjelman jälkeen piti totta kai googlettaa kyseinen Joanna, ja eipä ollut kilpaillut enää 2004 vuoden jälkeen (josta dokumentti kertoi). Nettisivut vielä pyörii, ja nähtävästi pikku bikinit olivat kadonneet kokonaan = hankkii rahansa poseeraamalla vähissä vaatteissa tai alasti omilla kotisivuillaan. Tapa tuokin.

Tiesittekö muuten, että Kike Elomaa oli 80 luvun alussa myös Miss Olympia (ja parina vuonna sijoittui parhaimpien joukkoon). Tuolloin ei tainneet ihan olla niin massiivisia ja luonnottomia kuin nykyisin..

Jaksaisikohan pihatöihin..

Vierailija
24/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Hotpink] Sain vihdoin ja viimein ommeltua ne keittiön tekstiilit valmiiksi. Siis verhot ja pöytäliinan. Kyllä se kauan kesti että sain ne alottettua. Mutta sitten kun laittaa oikeen tohinan päälle,niin ei siihen edes kulu aikaa kun vaivaiset puolisen tuntia.Nyt ei sitten ole mitään isompaa projketia kesken. Muuta kun aloin ajattelemaan,että pitäis varmaan vauvalle ommella vielä vaunuihin joka nätti peitto. Sellanen missä olis puuvilla päällinen ja vanu välissä. Aina sitten kun sotkeentuu niin vois vaan nakata sen pesuun.

Jaa joku muukin oli katsonut sen kauheen 4D-dokkarin kehonrakennuksesta. Mun mielestä se ei edes ollut enää nainen. Olen joskus myös törmännyt sellaisiin wanna bee kehonrakentaja naisiin kisoissa ja ei kyllä ole olleet mitenkään naisellisia. Kisoilla tarkoitan lähinnä,että mun miehen ystävä on voimailija ja kisailee silloin tällöin. Ollaan joskus oltu kattomas kisoja. No sielä on sitten ollut eräskin nainen huutojoukoissa joka kuulemma on lähinnä kehonrakennusta harrastanut.

Mies juuri tossa soitteli,että on tulos hakeen mua keskustaan. Joten alan valmistautumaan.

Täälä alkoi paistamaan aurinko ihanaa! Aurinkoista päivän/illan jatkoa kerttusille!

Lilli81 35+5

p.s Piti kyllä muutakin kommentoida,mutta nyt vaan ei millään muistu mieleen! No ihme!

Vierailija
25/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tuolla nukkuu päikkäreitä ja nyt on hetki aikaa kirjotella kuulumisia.

Eilen tuli taas käytyä ä-polilla seurannassa. Mulla on siis lapsivettä vähän ja myös vauva on pienikokoinen. Pari viikkoa sitten painoarvioksi sain 2000 g ja nyt eilen oli sitten uusi arvio 2400 g. Arvio tehtiin ultralla molemmilla kerroilla. Että jos niihin nyt yhtään on luottamista, niin kyllä se vaavi siellä pikkuhiljaa kasvaa. Vaikka se onkin siellä lähellä alakäyrää. Se vain ihmetytti, kun lääkäri tutki sitä lapsiveden määrää ja se sanoi, että 3/4 kohdusta on aika kuivaa ja yhdessä kohdassa on " lätäkkö" . Niin että miten sitä vettä voi olla vain yhdessä kohdassa enemmän ja muualla ei ollenkaan? Olin niin hölmistynyt, etten tajunnut kysyä siltä lääkäriltä. No, mutta nyt siis seuraillaan enemmänkin tota veden määrää, kun vauva kumminkin kasvaa omaa vauhtiansa. Ens keskiviikkona on taas uus käynti.

Sitä mun piti kysyä, että kun mulla oli verenpaine 117/83 että onko se korkea? Yleensä se siis on noin 114/65. Kun itse ajattelin, että toi alapaine vaikutti nousseen aika paljon. Vai paljonko se saa nousta, ennen kuin on aihetta huolestua?

Muuten oonkin suht kunnossa, turvotusta ei ole ollut ja pissa on joka kerta ollut puhdas. Jotenkin vaan toi Mionan tilanne koko ajan on tuolla alitajunnassa ja pelkään että itellekin vois tapahtua niin.

Eilen ne siellä ä-polilla sanoi, että jos nyt alkais syntymään, niin ei mitenkään esteltäisi, että vauva on jo niin hyvillä viikoilla. Saa nähdä kauanko tässä vielä menee, kun ne ä-polilla pari viikkoa sitten niin paasas, että 38 viikolla mahdollisesti käynnistetään, jos vesimäärä on edelleen huolestuttava. Apua, siihen olis enää kaks viikkoa. Jotenkin sitä vaan on huomaamattomasti päässyt tähän loppusuoralle ja nyt meinaa väkisin tulla paniikki.

Nyt on pari päivää ja yötä ollut ihan tolkuton närästys. Oon koittanut ottaa Rennietä, mutta se auttaa vain hetkeksi, kunnes alkaa taas uudelleen. Ja tulee vaikka ei joisi kuin vettä. Aargh! Todella rasittavaa.

T: Canderel rv 35+6

Vierailija
26/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei pitkästä aikaa.

Ihan eka canderel, normaali alapaineen raja on muistaakseni 85mmol. Eli sulla vielä siinä rajoilla. ilmeisesti raskausaikana jos alapaine nousee 15mmol niin sitä ruvetaan seuraamaan tarkemmin mikäli kolmella kerralla on yli tuon 15 mmol korkeampi ku alussa. Tai jotain. Mulla oli eka raskaudessa paineiden kanssa ongelmia (mulla on ei-raskaanakin alapaine ollut ajoittain aika korkea, joten ei ihme jos raskaana tahtoo nousta), ja nyt on sitten aina verrattu ensimmäiseen mittaukseen onko noussut. Tuon 15 rajoissa on toistaiseksi pysynyt, kävipä välillä jopa alempana ku se ihan eka neuvolakerran mittaus ;)

Mekin katottiin se 4d ja olihan " karmea bööna" , niinku mieheni sanoi =) Ja siinä lopussa ne vanhemmat niin odotti että tytär jättää kehonrakennuksen ja perustaa perheen. voi mamma ja pappa raukkoja, mää luulen että se on niin täynnä testosteronia se Joanna, että jos sillä vielä kuukautiset jonain päivänä tulee, niin on hyvä, mutta lapsia se tuskin pystyy saamaan.

Oma napa voi hyvin. Se pullahtaa ihan pian ulos kuopastaan ;)

Ja vauva on virkeä - ilmeisesti alkaa pikkuhiljaa asettua lähtökuoppiinsa, kun niin ikävästi painaa tuonne alas välillä. Tuntuu että se tippuu.

Jaahas, tuo kello on noin paljon, pitää herätellä tuo esikko ja palata asiaan sitten myöhemmin.

Eggis rv 34+6

Vierailija
27/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Mionalle. Onneksi se loppu jo sulla häämöttää.

Kun vain itsellänikin se raskauden loppu häämöttäisi jo vaikka ensi lauantaina, tai perjantaina tuossa kahden jälkeen, kun olen saanut tentit tehtyä. Olo on melko kypsä ja vauvan olotila huolestuttaa, kun itselläni on stressiä sun muuta ei niin mukavaa.

Tänään oli taas tarkastus äitipolilla, jossa kaikki oli kunnossa. Vauveli painaa noin 2.8kg, joten jo ihan mukavan kokoinen. Virtaukset ja kaikki kunnossa. Lapsivettä se lääkäri totesi että onpa vähän, ja minä ajattelin että nyt se on sitten laskenut entisestään. Kätilö kertoi edellisen käynnin AFI mitan joka oli 8 ja lääkäri tuumasi että samoissa ollaan. Eli vielä just nippa nappa normaalisti. Että hyvin osaa pelotella puolihuolimattomilla lausunnoillaan. Viikon päästä uudestaan. Silloin on jo, hui hirveää, päivää vaille 37 viikkoa...

Oma olo on siis kypsä, mutta insuliinihoidosta johtuen en uskalla edes kovin paljon ennen laskettua aikaa virallisesti toivoa vauvan syntymää. Kohdunkaulaakin on edelleen se 3 senttiä, mutta ulkosuu kuulema sormelle auki. Ehkäpä sitten juhannusviikolla on vauva sylissä viisikiloisena... Tai sitten hyvään vauhtiin tentissä päästyäni alkaa lorina kuulumaan tai kellon vahtailu. No, olisihan valvojilla jotain tavallisesta poikkeavaa toimintaa. Josko pyyhkeellä varustautuisi matkaan. Kun siis saan ne halvatun kirjat luettua. Ja gradukaan ei etene. En siis valmistu koskaan.

Pitäisi kai herätellä syntymäpäivä sankaria. Kaksi vuotta sitten oli tänään odotus ohi vähän ennen aamukymmentä. Outoa oli istua samassa sairaalassa samalla kellonlyömällä kun tyttö syntyi.

Jamesiina ja MasuVauveli rv 35+5

P.S. Ei ollut uni enneuni. Ei syntynyt meille eilen poikaa : ) Ja ehkä ihan hyvä niin. Ehtii äidin mussu vielä kasvaa ja vahvistua.

Vierailija
28/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sattuu. koko alaselkä ja häntäluu ja toinen pakara on ihan kipeet... todennäköisesti vauva painaa jotenkin iskiashermoon, mikä aiheuttaa ton pakarakivun. olen yrittänyt selkää venytellä ja jalkoja, mutta eipä tunnu mikään auttavan. pakko vaan sit tässä sohvalla makoilla... ja muutenkin tuntuu vauveli päätään tuolla alapäässä pyörittelevän.

ihan pöljää, mutta tuntuu, että vois jo kohta syntyä tuo pallero. siis että ei jaksais näiden kaikkien vaivojen kanssa... viikkoja kuitenkin vasta aika vähän... 34. viikko siis menossa. saa nähdä pitääkö vielä 2 kk kärvistellä. ja supistelutkin vielä päälle. tässä raskaudessa ei ole kohdunsuulla kipeätkään supistukset aiheuttaneet muutoksia (ainakaan muutama viikko sitten), mutta esikoisen aikaan näillä viikoilla kipeät supparit oli pehmentäneet paikkoja ja vähän kaula lyhentynyt. silti meni 10 päivää yli lasketun. ei jaksais...

sori kun tuli omanapainen valitusviesti... koittakaa kestää...

gabriela

Vierailija
29/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten tietenkään toivo, että vauva vielä syntyis. onhan se niin pieni vielä, että parempi ois sen rauhassa saada kasvaa vielä 3 viikkoa ainakin. on vain välillä niin rasittunut olo, kun aina johonkin sattuu. toivon vaan, ettei sitä kahta kuukautta tarvii enää jaksaa...

gabriela rv 33+5

Vierailija
30/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso KIITOS Anulle! toi sun viesti valaisi mua kiitettävästi. Tuntuu vaan jotenkin niin hullulta et neuvola tuumaa streptokokista, mut kunnon perusteellinen info jätetään sanomatta :( luulis olevan oleellista mainita myös seksiin liittyvistä asioista kun mullakin on kanava jo lyhentynyt sentin ja ennenaikaisuus vaarana streptonkin takia! no, onneksi tiedän mistä kysyä, teiltä!

Mionalle tsemppi haleja!

Tytteli saa myös kiitosta valaisevasta " väliliha infosta" ;D

masukki voi täällä hyvin; napa on kääntynyt ympäri ja apinamainen karvapeite on vallannut koko kumpuni :) toivottavasti karvoitus varisee pois raskauden päätyttyä... muuten tulee vahaliuskoille kovasti työtä! Masukki treenailee ja potkii napakasti, kylkiluut kovilla. supistelut riivaa muakin päivittäin. Heti jos yritän jättää lepohetken väliin niin muistutukseksi saan tiukkaa supistelua. Kateellisena myös olen seurannut jumppa hirmuja, jotka pystyvät vielä liikkumaan aktiivisesti. mun vaan oli uskottava kun nla lääkäri tuumasi et kaikista ei ole siihen ja se on uskottava sikiön hyvinvoinnin vuoksi. eli nyt sitte olen keskittynyt rauhalliseen oleiluun...

vaakataso kutsuu :)

t.Villis

Vierailija
31/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=grey][size=3]huh huh mikä päivä...alkaa pasmat olla ihan sekaisin...meinaan hermot siis tiukilla täälläkin!!!

ei toi ukko tajuu täällä mitään tehä...se on nyt ollut pari viikkoo kotona ja tässä kolmena päivänä käynyt vähän kalastelemassa ja viikonloppuisin poikien kans vähän baarissa...

ja mä sitte kärvistelen täällä P****an keskellä kotona

positiivista ois nyt se että viime yönä sain nukuttua ei siis tarvinnut heräillä närästyksiin/ supistuksiin! KIITOS muuten kaikille neuvoista ja vinkeistä tuohon närästykseen liittyen...huomasimpa tästäkin pinosta että aika moni muukin kärvistelee noitten kans :((

[color=red]MIONA:voi kun oli ihana kuulla susta!!!!! sun viestin alussa nauroin (melkein ääneen) :) ja viestin lopussa olin sitten tippa linssissä (kirjaimellisesti) ://

lepäilehän " kerttunen" :)

RINTAPUMPUISTA: mullakin on vaan tuo ainun käsikäyttöinen...sillä oon pärjäillyt...mutta jos rahaa ois ylimääräistä ja maitoa tulis hirmuisesti niin hommaisin minäkin tuon aventin

LASKETTUUN AIKAAN mulla enään alle 50 päivää...huh...jännältä kuulostaa :))toivoa vaan sopii että saa pidettyä ittensä kasassa eikä ala odottaan liikaa vaavia syntyväksi kun silloin aika tuntuu kuluvan tuplasti hitaammin!!

[color=blue]Joku valitteli että häntäluu on kipeenä ja mietiskeli onko muilla? no mulla on aina silloin tällöin TOSI kipeänä!! enkä oikeen keksi muuta syytä kun että oon varmaankin istunut jotenki huonossa asennossa ja siitä kipeytynyt...kait...

käytiin oikeen kahteen otteeseen tänään tyttöjen kans leikkipuistos...siinä onkin ollut mun reippailut tälle päivälle...ukon kanssa on meneillään pieni puhumattomuus kausi :(( ja sit mua alko ärsyttämään kun se ei auta näissä kotitöissä vaikka lojuukin täällä kotona ja sit päätin että en minäkään sitte siivoo...no tämähän mua ärsyttää sitte vielä enemmän kun joudun oleen täällä hiekan ja villakoirien keskellä ymym...

nyt meen vaikka jäi taas hirmusti kommentoimisia sanomatta...ei vaan enempiä jaksa naputella tällä kertaa

krisse rv33+4

Vierailija
32/32 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla taustalla oon teitä sympatisoinut, tuntuu niin monen vaivat ja ongelmat tutuilta! Tässä meni monta päivää kun en ehtinyt viestejänne lueskella ja silloin viimeksi luulin että Lytte olis lähdössä synnyttämään. Lyten masussa ilmeisesti kaikki hyvin. Juu, tuttuja täälläkin nuo miehen urheilukuviot, mutta taidan minä silti päästä helpommalla. Mionalle hirmuisesti tsemppiä! Kiva kun jaksat välillä kirjoittaa.

Mulla on hirmuisen kiva neuvolatäti ja tuntuu että se jaksaa aina kuunnella eikä ole kiirettä. Mut neuvolalääkäri oli empatiakyvytön tapaus. Seuraava lääkärikäynti oli ja tuleva on terveyskeskuksessa omalääkärillä kun nla-lääkärille ei oo aikoja. Liukuhihnatyötä tältäkin lääkäriltä. Mut tädeissä on eroja varmasti samankin neuvolan sisällä. Siskoni on myös raskaana, mutta toisella puolella Suomea. Hänellä on takana yksi neuvolakäynti ja terkalla oli ollut kova kiire ja sanoi et jätetään osa asioista seuraavalle käynnille, joka laitettiin kahden kuukauden päähän... Edes verenpainetta ei mitattu, tuntuu musta ihan välinpitämättömältä toiminnalta!

Supistuksia satelee täälläkin, olkaa onnellisia te joilla niitä ei ole! Inhottavaa kun ne rajoittaa tekemisiä ja liikkumista. Viime neuvolakäynnillä oli mullekin tullut painoa 1 kg/vk! Olikohan Rouva Marple joka painiskeli saman ihmetyksen parissa. En käsitä miten oon voinut niin syöpötellä, kun närästys jo aiheuttaa sen ettei voi ylenpalttisesti syödä. Enkä ite huomaa että olisi kamalasti kiloja tullut eikä turvotusta näy... Kaipa se sitten vaikuttaa että liikkuminen on pakostakin vähäistä, eipä tää sohvalla pötköttely taida suuremmin kaloreita kuluttaa.

Gabrielalla oli samanlaisia tuntemuksia kun mulla ja päiviä ja viikkojakin meillä samoin! Välillä tuntuu täälläkin kaikkien kivistysten takia ettei se vauva voi enää kauaa masussa pysyä. Ja se tässä stressiä aiheuttaa, meillä kun ei oo paljon mitään laitettu vauvaa varten. Vaatteitakaan en oo viitsinyt suuremmin pestä kun en tiedä mihin ne laittaisin. Ostoksille pitäisi päästä ja kaikkea pientä ja jotain suurempaakin hankkia, mut kun on miehellä noi urheilut ja muut menot...

Joo, eilen illalla oli tosiaan ylimääräistä aikaa kun mekin sitä kehonrakentajaa pällisteltiin. Meilläkin mies heti mietti miten on tuollaisilla " naisilla" lastensaannin laita. Meidän mielestä sen jalkovälissäkin oli sellaine pikkuinen uloke. Mikä lie treenattu lihas...

En tiedä johtuiko tosta karseesta dokkarista, mut nukuin hirmu huonosti viime yön. Vauva elämöi, supisteli, vessassa piti ravata ja kolotti sieltä sun täältä. Myös minä onnistun pitämään miestä hereillä. Oli aika suloista kun se yritti välillä tiedustella eikö voisi olla jotenkin avuksi. Kunpa voisikin!

Riinuska 33+5