~oOo~HELMInauha keskellä viikkoa~oOo~
Kommentit (8)
Keskiviikkoa mennään eteenpäin, mieli on jo vähän piristynyt enkä enään niin kovasti mieti rakenneultran kuulumisia. Ens viikolla olis tarkoitus mennä yksitykselle, jospa se lääkäri osaisi sanoa jotain rauhoittavaa :)
Huomenna on neuvola ja varmaanki ne kelaan vietävät paperit saa käsiinsä. Mutten oikein tiedä miten sen ä-loman alotan tai siis.. mun hoitovapaa jatkuu tän vuoden loppuun, niin kaikista järkevin on varmaan laittaa ä-loma alkamaan sitten heti ens vuoden alusta eli jotain 34 pvää ennen laskettua aikaa.
Toisesta päästähän se sitten on pois. Esikoinen menee tarhailemaan helmi-maaliskuussa osaksi päivää eli alle 5h alkuun, monelta oon kuullu jo kritisointia mutta minusta on hyvä että se saisi oman ikäisiään leikkitovereita plus että itse saisi hengähtää välillä ja keskittyä vain uuteen tulokkaaseen, mies kun on aina töissä.
Tulipas taas pitkä selostus, pitänee lähteä syömään itsekin tälle aamua jotakin :) Hauskaa keskiviikon jatkoa
H rv 22
Ei kummempaa asiaa ole, mutta pinoudun kuitenkin. Sormet vähän syyhyää, että pitäis alkaa kaivaa jo niitä ihan pikkuruisia poikavauvan vaatteita esiin.. Tosin pitäis neidille ekaks hommata vaatekaappi, koska hänellä on vielä hoitopöydän laatikoissa vaatteitaan.
Sukupuoliasiasta vielä voisin mainita eilistä keskusteluani ultraajalääkärini kanssa. Hänelle kuin kerroin, että minulla on niin vahva poikaolo ollut alusta asti, niin hän sanoi, että tietty aina on 50% mahdollisuus poikaan/tyttöön, mutta kyllä äideillä on " kyky aavistaa" sukupuoli (toiveet on tietty erikseen, kuin SE tuntemus). Näin on mulla ollut kyllä kaikissa raskauksissa, olen kahdesta ekastakin " tiennyt" sukupuolen jo raskausaikana (vaikka ennen ei ultrassa ole lääkäri suostunut kommentoimaan sukupuolta).
No, en nyt enempää jaarittele tällä kertaa. Kivaa keskiviikkoa kaikille (pikkulauantai jo!)! =)
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]20+2
Kirjoittelen muutaman rivin koulusta, kun luento loppui ajoissa ja seuraava alkaa vasta 14:15.
Ensinnäkin ONNITTELUT kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille, mutta ennen kaikkea voimia Menierille vaikean päätöksen edessä. En osaa kuvitella sitä järkytyksen ja surun määrää, jonka moinen uutinen tuo mukanaan. HALAUKSIA! Myös Hennalle tsemppiä ja koita olla murehtimatta liikoja. Toivottavasti sikiö kasvaa hyvin.
Omaan napaan ei ihmeitä. Liikkeitä ei ole tuntunut eikä muitakaan tuntemuksia juurikaan ole. Jatkuva väsymys koulun ja raskauden takia on hellittänyt ja anatomian koe meni hyvin.
Tänään menen hakemaan ostamani pienen vaatepaketin Espoosta. :) Loppuviikko menee kouluprojektien parissa, mutta alussa on kyllä melko paljon turhaakin. Tehtävähän nekin jutut on, mutta en meinaa turhia stressata.
Teillä on ollut puhetta painonnoususta. Minulle on tullut lähtöpainosta varmaan ~3kg. Ruoka maistuu ihan normaalisti, mutta makeaa ei tee niinkään mieli vaan hedelmiä mielummin. Mutta iltaisin tulee syötyä paljon kaikenlaista pientä. :)
Nyt takaisin luennolle.
Jolanda + koukkis rv 20+4
Eli kävin tuolla painonnousu pinossakin kirjaamassa kun taas vaihteeksi saan tänne jotain aikaiseksi. On se vaan niin äiti ja raskaiskohtaista miten tuo paino nousee ja onneksi osa jää sinne synnärille tuosta painosta.
Henna_. älä kuuntele muiden kritisointeja lastesi hoidosta vaan tee tosiaan niinkuin hyvältä tuntuu. Pääasia että itse jaksat sitten kahden pienen kanssa. Lapset ovat niin erilaisia ja kaipaa eri asioita ettei yhtä oikeeta vaihtoehtoa näissä tilanteissa oo. Tsemppiä!
Oma olo ihan hyvä...välillä vähän supistelee ja painaa tonne nivusiin mut ei sen kummempaa. Pikkuinen jumppaa kovasti masussa...se on niin ihanan tuntuista! Neuvolaan on vielä kolmisen viikkoa ja sitten pitäis saada munkin ne Kelan paprut täytettäväksi. Vaikka kai ne netistä löytyis et vois täyttää ja laittaa sitten postiin kun saa todistuksen nla:sta.
Meillä lapset jo odottaa ihan innolla tulevaa vauvaa ja ollaan noita vaatteitakin jo vähän alettu katseleen. Pikkuneiti vaan haluaisi kaikki pienet vaatteet vauvanukelleen;o)
Tälläistä meitin sadepäivään...mukavaa loppuviikkoa helmiksille
calmus & pikkuinen 21+5
Täytyy viä eiliseen pinoon mun palata..
[b]Kaer[/b] oli saanu hyviä ultrauutisia, jäi eilen kokonaa onnittelematta *nolona* Mutt nyt, näin hieman myöhässä ----<--@
Myös [b]Kedelig[/b] ja [b]vauva0207[/b] olivat saaneet hyviä uutisia, onnittelut niistä!! ----<--@ ----<--@
[color=limegreen[b]Frog[/b][/color], anna koirulille nimex [b]Rapsutin[/b]. Hehheh, olipas tosi omaperänen ehdotus.. =D Mutt se mulle tuli mielee.
Omaa [color=deeppink]( . )[/color]: Huomena sit se uusintaultra. Hui jännitys.. :| No, toivottavasti kysta o hävinny ja kaik o muutenki ok. [b][color=coral]bd öö[/color][/b] Mulle yrittää tautia pukata, kurkku o kipee ja päätä jomottelee. Toivottavasti ei just huomisex heitä kauheeta kuumetta..
Jaa, se o mentävä tarkisteleen esikon läxyjä. [color=salmon][b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]
Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv22+5/23+3)
Ultrista on ollut täällä tosi paljon puhetta, moni onkin jo siellä käynyt. me mennään huomenna, olikos joku muukin huomenna menossa ultraan? Hienoa että suurin osa on saanut iloisia uutisia, mutta erityisesti voimia toivotan niille joille ne uutiset eivät niin mieluisia ole olleet. Paljon halauksia erityisesti Menierille. Kyllä nämä asiat aina pysäyttää, ja sitä jää väkisin miettimään mitähän sitä itse huomenna kuulee...
Frog2 - täällä toinen jolla paino nousee hurjasti.. Kiloja tullut jo ihan liikaa lähtöpainoon nähden, about 6 kiloo. Ja kun minä niin aluksi päätin että nyt pysyy paino kurissa... Ja kyllä tämä ihan sitä rehellistä läskiä on mitä kroppaan on alkanut kertyä, naamakin tuntuu paljon pyöreämmältä. Toisaalta kuitenkin nautin kasvavasta vatsasta, se on aivan ihana!!! Vauvamasu on jotain niin ihmeellisen kaunista - ihan oikeasti! Minäkin muuten jatkoin esikon synnyttyä opintoja äippälomalla, vauva oli noin 5kk, ja myös meillä oli mummu tai oikestaan mummut hoitajina. Se olikin ihan toimiva ja upea järjestely. Ai niin ja koiran nimi asiaan en kyllä osaa sanoa mitään, mutta utelen heti että mikä rotu on kyseessä?? Meillä on aina haaveiltu rottweilerista, saa nähdä koska sellainen taloon ilmestyy, ei vielä lähivuosina kuitenkaan.
Tulen sitten huomenna tilittämään ultrakuulumisia, toivottavasti hyviä sellaisia!
Loviisa rv 19+2
Frog: Pari nimiehdotusta narttupennulle. Kennelnimi siis Puhuripeikon Rasputina. Ihana nimi ja todella kivan näköisiä koiria oli kasvattajan sivuilla. Etenkin suklaanruskeat. Mutta siis..
Ranna
Rinna
Puhis
Rianna
Nasta
Rapsu
Raspu
Ronja
Eipä nyt äkkiseltään tule muita mieleen, mutta jonkun tutkimuksen mukaan koirat reagoivat helpoiten kaksitavuiseen ja a loppuiseen nimeen. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Meillä on Oona ja Elmo. :)
Jolanda
Missäs taas kaikki luuraa? ;) Tuonne meidän painonnousupinoon näkyy jo muutama tänäkin päivänä ehtineen, mutta täällä ei ketään? On muuten ihan kiva tietää muidenkin painonnoususta, tosin alkaa kyllä tämä oma huolettamaan kahta kauheammin kun muilla paino noussut puolet vähemmän..
( . ) Meillä on huomen aamulla taas neuvolakäynti edessä. Saa nähdä mitä siellä sanovat taas tuosta painosta. Huomenna pitäisi muuten käydä lävitse niitä Kelan papereitakin. Ajattelin aloittavani tuon äippäloman 50 päivää ennen laskettua aikaa, että tulisi sitä rahaa edes jostain. Kun en kerran työttömyyskorvausta saa.. Onhan se sitten tietysti sieltä toisesta päästä taas pois, mutta sittenhän voi taas hakea kotihoidontukea tai tietysti riippuu hoitaako kotona vai lähteekö itse opiskelemaan taas vaihteeksi. Luulenpa kyllä, että kallistun ehkä sinne opiskelujen puolelle kun nyt ollut niin kauan kotona toimettomana.. Riippuu tietysti myös siitä viitsinkö laittaa pientä hoitoon kuinka varhain. Esikoisen ollessa 9kk aloin itse taas opiskelemaan, mutta silloin toimi lapsen mummo eli oma äitini hoitajana, joten oli helpompaa. Nyt asumme kuitenkin eri kaupungeissa, joten tämä järjestely ei oikein onnistu.. No saa nähdä sitten miltä tuntuu!:)
Pitäisi kohta lähteä viemään taas vaihteeksi koiraa eläinlääkäriin. Saa nähdä onko antibiootit auttaneet anaalirauhastulehdukseen. Hieman kyllä epäilen, sillä heti kun lääkkeet loppuivat niin oireet jatkuivat..:(
No mutta, kohta sekin selviää!
Vieläkään en muuten ole meidän tulevalle narttupennulle sitä nimeä keksinyt, että jos vain jollekin tulee mieleen niin kertokaahan ehdotuksia!:) Niin ja pennun kennelnimi on Puhuripeikon Rasputina. Kutsumanimen soisi olla vähän lyhyempi ja helposti lausuttava! Kiitoksia avusta, jos joku viitsii päätänsä vaivata tälläisella asialla..:)
-frog2 ja rv21+4