Miksi vain "rumat" miehet tulee yleensä iskemään?!
En nyt haluaisi ajatella että olen ihan karsean rumakaan, mutta kertokaa miksi oi miksi on ihan muutamissa kerroissa kun joku oikeasti fiksu ja hyvännäköinen mies on tullut jutustelemaan?!
Nimittäin jonkin verran miehet kumminkin lähestyvät, yleensä ovat vaan vanhempia miehiä tai jotain muita hieman oudompia/kännissä jne. jotka sitten tulevat kehumaan ulkonäköä, pyytävät kahville tai muuta vastaavaa. Tai sitten moikkailevat tai huutelevat vähän kauempaa. Nämä siis ihan kaupassa , kadulla jne. kun en missään baareissa tai yössä käy. Mutta eikö Ihan tavalliset fiksut vähän päälle/alle kolmekymppiset miehet lähesty naisia ollenkaan? VAi pitääkö olla jotenkin todella täydellisen näköinen että näin voisi toivoa käyvän vai mitä?!
Kommentit (177)
Älkää käyttäkö sanaa "moi", ei se ole edes Suomenkieltä. Vaan ryhdikkäästi "TERVE!"
Eniten voitettavaa, vähiten hävittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskin juttu on muutaman vuoden takaa Hotelli Nurmeshovista. Yökerhosta siis. Meitä oli n 5 naista alkuillasta. Yksi sellainen arviolta n kolmekymppinen. Me muut 40-50. Kaljuuntunut herra, varmasti kuusissakymmenissä, iski silmänsä siihen n kolmekymppiseen. Nainen ei tuntunut pääsevän eroon koko äijästä.
Ja vihamielisille kommenteille: en, en ole katkera tästä. Tällaista miestä en itsekään ole haarukoimassa 😊 Mieluummin vaikka ihan yksin.
Hopeakettu harhaisena saalistamassa!
Alkoholi harvoin nautittuna kohottaa mielialaa ja itsetuntoa ainakin nousuhumalassa. Pitemmän päälle alkoholinkäyttö syö älyä ja ymmärrystä.
Tiedä sitten kummasta tässä Nurmeshovin tapauksessa oli kyse. Vai olikohan ihan vesilinjalla pokailemassa.... tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa ap:n väittämää siitä että miehet lähestyisivät kaupassa, kadulla jne.
En vain jaksa. Miksi? Siksi koska en ole ikinä tähän kypsään ikään mennessä todistanut moista tapahtuvaksi, ja harrastuksenani on ihmisten tarkkailu julkisilla paikoilla. En siis koskaan ole todistanut spontaania lähestymistä. Olen oikein vakoillut ja odotellut että näkisin tässä maassa sellaisen ihmeen, mutta ei.
Jos laittaisin kuvani tänne, minut teilattaisiin rumaksi. Olen 43 v. ja täysin ikäiseni näköinen vähän hapanilmeinen nainen. Minua on lähestytty tänä vuonnakin pari kertaa. Ei se siis mitään jokapäiväistä ole, mutta kolmekymppinen mies pyyteli kahville kanssaan, kun kävelin kadulla ja ikäiseni mies alkoi vihannesosastolla kysellä yhdestä kasviksesta, kertoi olevansa sinkku ja kysyi, haluaisinko tavata joskus. Sinkkumiehet käy muuten kaupassa aika myöhään, ei prisma-perheiden suosikkiaikoina. Olen monesti nähnyt muillekin tehtäviä aloitteita.
Ulkoisesti miehet olisivat kelvanneet, mutta kieltämättä tulee hiukan outo olo tuollaisesta. Olen aika ujo, enkä ole edes nettitreffaillut. En ole koskaan aloittanut mitään juttua vain siksi, että joku tuntematon tekisi aloitteen tai tulisi vonkaamaan baarissa. Tapailut, pari- ja seksisuhteet ovat saaneet alkunsa niin, että olen itsekin ollut aika aloitteellinen tai edes ilmaissut kiinnostusta, ennen kuin mies on tehnyt aloitteen.
Tietenkin netissä kaikille käy noin.
Vihannesosastolla kysytään treffeille ;))) Uskon. Not.
Ihmettelinkin, miksi tämä sai alapeukkuja, mutta näköjään tämän takia. En tiedä itsekään syytä tähän, mutta tiedän kyllä, ettei se ole ihan tavallista. Kaikki tapaamani ihmiset olettavat aina, että olen sinkku, silloinkin kun en ole ollut. Ilmeisesti minulla on joku vanhanpiian habitus. Ehkä viehättävämpää naista ei lähestytä kaupassa, kun uskotaan hänen olevan jo varattu? Minulta kysytään usein tietä ja apua. En ole ulospäinsuuntautunut tai iloisen näköinen. Ehkä minua pidetään niin vaatimattomannäköisenä, että ilahdun tällaisesta huomiosta tai että en ainakaan nolaa ketään tai ole ilkeä. Enkä olekaan.
Baareissa en saanut nuorenakaan paljon huomiota. Vaikutan aika tylsältä ryypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa varmasti kuvittelee saavansa epätoivoisen/säälittävän/häiriintyneen leiman jos yrittää keskustella/iskeä jotain kaupassa/kadulla tai muulla julkisella paikalla.
Itsellä ainakin rohkeutta puuttuu avata keskustelua seuranhakumielessä, vaikka tuntemattomien kanssa keskustelu ei sinänsä ujostuta. Joku siinä torjunnassa häiritsee, ehkä "nolouden"-leiman takia jos sattuu näkemään naisen uudestaan kavereidensa kanssa "että tossa menee toi joka yritti iskeä kaupassa, hihhih. Säälittävä jätkä ihhihhii".
Netissä naisia lähestyminen on ollut paljon helpompaa kun torjunta on vain vastaamatta jättäminen jos ei naama tai jutut miellytä.
Ja lopuksi vielä se sama vanha miksi miesten se aloite pitää aina tehdä? Netissäkin sen huomaa etteivät naiset ikinä laita aloitetta keskusteluun kuin korkeintaan "moi". Monesti keskusteluakin pitää itse pitää yllä jos haluaa tutustua, olen ounastellut että on niin paljon valinnanvaraa, että voi hyvin 'pelailla' pois tylsimmät. Tämähän on tietenkin vain oma huomioni, en ole tylsä enkä mikään huonokuntoinen rumiluskaan, elämäntapatyötön kylläkin. En myöskään ymmärrä että keskustellaan 10 miehen kanssa samaan aikaan, itse keskityn naiseen kerrallaan, katson onko mitään kipinää ja kiinnostavaa seuraa, jos ei niin ei se siitä mihinkään muutu jolloin voi aloittaa toisen naisen kanssa tutustumisen. Jotkut naiset kysyvät samoja asioita moneen kertaan, joten miehiä on pyörityksessä enemmänkin eikä jakseta edes lukea aiempia viestejä tarkistaakseen.
Ongelmia ei seuranhakemisessa netistä ole ollut, mutta nämä asiat on jääneet käteen tinderin naisista lähinnä. Oma nainen löytyi netistä, tyttöystävää en ole oikeasta elämästä löytänyt, lähinnä kun en ole kehdannut lähestyä kiinnostuneen oloista naista selvinpäin, panoseuraa kyllä kännissä, niiden naisten kanssa en kyllä ole muutakaan halunnut. ny riitti
Vinkki: älä aloita juttua vieraan kanssa näissä arkisissa paikoissa "seuranhakumielessä". Small talkia voi heittää missä tahansa ja idea on se, että se on kevyt tarjous pieneen sanailuun. Kuulostelee tunnustelee vähän toisen ihmisen reaktioita, vetäytyy jos tulee nihkeä vastaanotto. Harjoitus tekee mestarin, sitten kun saat sitä vihreää valoa voit kysyä "tahtoisitko jatkaa juttua myöhemmin?". Voit kysyä, ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa varmasti kuvittelee saavansa epätoivoisen/säälittävän/häiriintyneen leiman jos yrittää keskustella/iskeä jotain kaupassa/kadulla tai muulla julkisella paikalla.
Itsellä ainakin rohkeutta puuttuu avata keskustelua seuranhakumielessä, vaikka tuntemattomien kanssa keskustelu ei sinänsä ujostuta. Joku siinä torjunnassa häiritsee, ehkä "nolouden"-leiman takia jos sattuu näkemään naisen uudestaan kavereidensa kanssa "että tossa menee toi joka yritti iskeä kaupassa, hihhih. Säälittävä jätkä ihhihhii".
Netissä naisia lähestyminen on ollut paljon helpompaa kun torjunta on vain vastaamatta jättäminen jos ei naama tai jutut miellytä.
Ja lopuksi vielä se sama vanha miksi miesten se aloite pitää aina tehdä? Netissäkin sen huomaa etteivät naiset ikinä laita aloitetta keskusteluun kuin korkeintaan "moi". Monesti keskusteluakin pitää itse pitää yllä jos haluaa tutustua, olen ounastellut että on niin paljon valinnanvaraa, että voi hyvin 'pelailla' pois tylsimmät. Tämähän on tietenkin vain oma huomioni, en ole tylsä enkä mikään huonokuntoinen rumiluskaan, elämäntapatyötön kylläkin. En myöskään ymmärrä että keskustellaan 10 miehen kanssa samaan aikaan, itse keskityn naiseen kerrallaan, katson onko mitään kipinää ja kiinnostavaa seuraa, jos ei niin ei se siitä mihinkään muutu jolloin voi aloittaa toisen naisen kanssa tutustumisen. Jotkut naiset kysyvät samoja asioita moneen kertaan, joten miehiä on pyörityksessä enemmänkin eikä jakseta edes lukea aiempia viestejä tarkistaakseen.
Ongelmia ei seuranhakemisessa netistä ole ollut, mutta nämä asiat on jääneet käteen tinderin naisista lähinnä. Oma nainen löytyi netistä, tyttöystävää en ole oikeasta elämästä löytänyt, lähinnä kun en ole kehdannut lähestyä kiinnostuneen oloista naista selvinpäin, panoseuraa kyllä kännissä, niiden naisten kanssa en kyllä ole muutakaan halunnut. ny riitti
Vinkki: älä aloita juttua vieraan kanssa näissä arkisissa paikoissa "seuranhakumielessä". Small talkia voi heittää missä tahansa ja idea on se, että se on kevyt tarjous pieneen sanailuun. Kuulostelee tunnustelee vähän toisen ihmisen reaktioita, vetäytyy jos tulee nihkeä vastaanotto. Harjoitus tekee mestarin, sitten kun saat sitä vihreää valoa voit kysyä "tahtoisitko jatkaa juttua myöhemmin?". Voit kysyä, ei ole pakko.
Seuranhakumielessähän sitä jutustelun aloittaa joka tapauksessa jos mielessä on kokeilla kepillä jäätä eikä vain aloittaa jutustelua :) en ole kuvitellutkaan meneväni machona iskemään naista kuluneella iskurepliikillä vaikka seuranhaku olisikin mielessä, jos sitä luulit. On vain vaikea aloittaa keskustelua ihmisen kanssa tyhjästä kadulla tai puistossa, ja väkisinkin toinen ihminen tietää että että seura on haussa jos menet puiston penkillä istuvalle heittämään "small talkkia" vaikka kuinka muina miehinö olisi. Tämä tietty oma henkinen lukko :)
Kolmekymppiset m iehet ovat parisuhdehierarkian huipulla, ne voi valkata.
Miehet yleensäkin tietävät tasonsa hyvin tarkkaan eikä rumat viitsi edes yrittää tasonsa yläpuolella olevia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Naisethan vakuuttavat tällä palstalla että mitään markkinateoria-tasoja ei ole olemassa.
Eivät valuuta. Naiset päinvastoin ovat keryoneet palstan vakkarivalittajamiehille, että he arvioivat oman tasonsa liian korkeiksi. Että alempitasoinen mies ei vain ansaitse missiä, vaikka itse niin kuvitteleekin.
Juuri näin. Se, että nelosen mies joutuu joko tyytymään nelosen naiseen tai jäämään kokonaan ilman ei johdu siitä, ketä kasin naiset panevat.
(Selitys niille, jotka eivät ymmärtäneet: miehet palstalla valittavat usein, että naisten käsitys omasta markkina-arvostaan on väärä, koska naisten on niin helppo saada seksiä omaa tasoaan ylemmiltä miehiltä. Todellisuudessa nämä nelosen miehet tähtäävät kuitenkin niihin kasin naisiin, joiden seksin saamisella tai saamattomuudella ei joka tapauksessa ole yhtään mitään merkitystä nelosen miehen kannalta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannu, että rumat miehet ja naiset luulevat olevansa niitä korkeatasosia ja nimenomaan hyvännäköset on niitä epävarmoja, koska niitä kohdellaan katkerasti jne.
Tuosta on ihan akateemisia tutkimuksiakin. Rumat miehet luulevat olevansa komeita. Mitä komeampi joku mies on, sitä epävarmempi hän on omasta ulkonäöstään
No laita linkkejä niihin "ihan akateemisiin" tutkimuksiin. Ei kukaan muuten sinua usko.
Vierailija kirjoitti:
Olet luultavasti niin kiltin ja iloisen näköinen, että he uskaltavat tulla sinulle juttelemaan ilman pelkoa kielteisestä vastauksesta. Siinä voi tulla vastaan niin rumaa kuin komeaakin miestä. Oikeasti fiksut miehet eivät yritä iskeä naista kadulla.
Muuten samaa mieltä mutta - Oikeasti fiksut miehet eivät yritä iskeä naista kadulla.
Kapakassako sitten? Sieltäkö niitä fiksuja miehiä löytyy? Vai mitä tarkoitat?
Itse olen aina seurani löytänyt kaikkialta muualta kuin kapakasta tai netistä. Kapakoissa en käy, ja nettitouhuun en usko. Kyllä heihin olen törmännyt muuta kautta, mm. siellä kadulla! Sekin suhde kesti toista vuotta ja itsestä riippumattomista syistä päättyi. Kolmas osapuoli sekaantui niin pahasti että rikkoi kaiken. (Ei toinen mies eikä nainen "siinä" mielessä")
Vierailija kirjoitti:
Koskamiehet arvioivat oman tasonsa reippaasti yläkanttiin, jokaisen rähjä-pekan mukaankin heidän mielestään pitäisi lähteä nätti ja hoikka nainen.
Eli vain ja ainoastaan hoikkia ja nättejä naisia lähestytään? No mitä ihmettä palstanaiset sitten lähestymisistä muka valittavat? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsovat sinut samantasoiseksi, sori vaan.
Miesten suuri ego, Vanhat miehet, ja rumat miehet yrittää iskeä nuoria ja kauniita kun ei tajua omaa tasoaan
Itsevarmuus nostaa miehen tasoa, joten koska mies uskaltaa iskeä, hänen tasonsa voi hyvinkin olla perusnätin naisen kanssa samoissa. Kyllä muitakin kuin kauniita naisia lähestytään, tässäkin ketjussa on jo moni nainen sen todistanut.
Mä nuorena ihastuin komeisiin miehiin ja jäin ihastelemaan kauempaa, kaksoissisko tuli takavasemmalta ja iski ne ja vei sänkyynsä. Semmosta. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Hauskin juttu on muutaman vuoden takaa Hotelli Nurmeshovista. Yökerhosta siis. Meitä oli n 5 naista alkuillasta. Yksi sellainen arviolta n kolmekymppinen. Me muut 40-50. Kaljuuntunut herra, varmasti kuusissakymmenissä, iski silmänsä siihen n kolmekymppiseen. Nainen ei tuntunut pääsevän eroon koko äijästä.
Ja vihamielisille kommenteille: en, en ole katkera tästä. Tällaista miestä en itsekään ole haarukoimassa 😊 Mieluummin vaikka ihan yksin.
Tutkitusti kaikkein rumimmat miehet arvioivat mahdollisuutensa naisrintamalla eniten yläkanttiin, ilmiö korostuu, kun heidät laitetaan miettimään, kuinka kiinnostuneita erityisesti kauneinmat naiset voisivat heistä olla. Tutkijat pistivät psykologisen puolustuskeinon piikkiin, onhan se nyt kurjaa olla ruma.
Kiitos tosielämän havainnollisesta esimerkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti kaikkein rumimmat miehet arvioivat mahdollisuutensa naisrintamalla eniten yläkanttiin, ilmiö korostuu, kun heidät laitetaan miettimään, kuinka kiinnostuneita erityisesti kauneinmat naiset voisivat heistä olla. Tutkijat pistivät psykologisen puolustuskeinon piikkiin, onhan se nyt kurjaa olla ruma.
Kiitos tosielämän havainnollisesta esimerkistä.
Jos vetoat joihinkin tutkimuksiin, niin laitapa linkkiä niihin.
Rumilla miehillä ei ole yhtään kokemusta miten kiinnostunut nainen käyttäytyy. Siksi he erehtyvät luulemaan hymyilyä, ystävällisyyttä ja katsekontaktia kiinnostukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet yliarvioivat AINA oman tasonsa! Iskevät aina kauniimpia ja tasokkaampia naisia kuin itse ovat.
Näinhän naisetkin tekevät, yliarvioivat oman tasonsa ja sitten ihmettelevät, miksi vain rumat yrittävät iskeä.
Vierailija kirjoitti:
Rumilla miehillä ei ole yhtään kokemusta miten kiinnostunut nainen käyttäytyy. Siksi he erehtyvät luulemaan hymyilyä, ystävällisyyttä ja katsekontaktia kiinnostukseksi.
Ehkä näin, tai sitten ne hymyilevät ja ystävälliset vain vaikuttavat kaikkein eniten kiinnostuneilta. Jos ei halua täysin yksin jäädä, niin rumana miehenä on vähän pakko jotakuta lähestyä. Mieluummin sitä kai lähestyy hymyilevää ja iloista naista kuin sellaista katseen nanosekunnissa pois kääntävää hapannaamaa.
Syynä on epärealistinen kuva maailmasta, se on nykyään in. Erivärisillä laseilla vain saa kaiken näkymään erivärisinä, kun toisilla on tietenkin omanvärisensä. Kuuntele, jos se ei osaa suomia niin sitten se on kelvollinen.
Mulle on käynyt noin kun olin lentokentällä, en ole mikään superkaunis mallimainen mutten nyt rumakaan, sellainen perusnätti. Häkellyin aika lailla kun joku tuntematon kehui kauniiksi. Se ei tosin johtanut mihinkään mutta rupattelimme hetken (minä varmaan aika punaisena. :D)