Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helv? Työpaikka-hakemus; luottotiedot tarkistetaan. Mitenkähän ne liittyy tähän työhön? :

Vierailija
22.08.2018 |

Ohjaaja, Vantaan kaupunki, lähihoitaja, Vantaa
Kuvaus
Tiedot
Kartta
Tehtävän kuvaus: Länsi-Vantaan A-klinikka kuuluu Vantaan Päihdepalveluiden kokonaisuuteen. Vantaalla toimii kaksi A-klinikkaa, jotka tarjoavat avohoitoa vantaalaisille päihdeongelmaisille ja heidän läheisilleen. Länsi-Vantaan A-klinikka sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella Martinlaaksossa.

Haemme nyt Länsi-Vantaan A-klinikan yhteydessä toimivaan Vantaan kotiin annettavien päihdepalveluiden tiimiin päihdetyöstä kiinnostunutta ohjaajaa ( lähihoitaja).

Kotiin annettava asiakastyö toteutetaan asiakkaan kotona ja hänen toimintaympäristössään koko Vantaan alueella. Palvelu sisältää sekä päihdevieroitusta että päihdekuntoutusta ja se toteutetaan pääsääntöisesti päivävuorossa.

Ohjaaja toimii moniammatillisessa tiimissä oman alansa asiantuntijana hoidon ja kuntoutuksen tarpeen arvioinnissa sekä hoidon suunnittelussa ja toteuttamisessa. Palveluun liittyy sekä yksilö- että parityönä hoidettavia tehtäviä. Tiimissä työskentelee ohjaajan lisäksi kaksi sairaanhoitajaa ja sosiaaliohjaaja. Tehtävä sisältää vieroitushoidon toteuttamista, ohjausta, motivointia sekä asiakkaan ohjaamista kuntoutusta ja arjessa selviytymistä edistävien toimintojen piiriin. Lisäksi tehtävään sisältyy yhteistyö asiakkaan läheis- ja viranomaisverkostojen kanssa.

Tehtävän hoitaminen edellyttää hyviä vuorovaikutustaitoja ja kykyä sekä itsenäiseen että pari- ja tiimityöskentelyyn. Lisäksi tehtävän hoitaminen edellyttää riittävän hyvää fyysistä toimintakykyä.
Tarjoamme tehtävään valitulle hyvän perehdytyksen, esimiehen ja työryhmän tuen sekä ryhmätyönohjauksen.

Tehtävä täytetään 17.9.2018 tai sopimuksen mukaan.

Haastattelut pidetään ma 10.9 ja ti 11.9.2018

Tehtävään valitulta henkilöltä tarkistetaan luottotiedot.

Vantaan kaupunki on savuton työpaikka.

Haethan paikkaa vain sähköisesti (www.tyonhaku.vantaa.fi).

Lasten (alle 18 vuotta) kanssa työskentelevien tulee ennen tehtävän vastaanottamista esittää lainmukainen ote rikosrekisteristä.

Tehtävässä edellytetään tartuntatautilain 48§:n mukaista rokotussuojaa

Kelpoisuusehto: Tehtävään soveltuva sosiaali- ja terveysalan perustutkinto tai muu vastaava sosiaali- ja terveysalan tutkinto.

Lisäksi edellytämme:
- hyväksyttyä lääkehoitolupaa (Love LOP) tai sen suorittamista koeajalla
- ajotaitoa, vähintään B-ajokorttia

Luemme eduksi: Aikaisemman kokemuksen päihdetyöstä sekä kehittämismyönteisyyden ja mukautumiskykyä.
Lähde: TE-palvelujen asiakastietojärjestelmä 22.8.2018 17:31:11

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokelpoisuus tai se puute kertoo jo paljon henkilän luotettavuudesta ja kyvystä/halusta hoitaa asiat kunnolla.

Vierailija
62/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulosottovelallisista noin 40 prosentilla on velkaa alle 1000 euroa, 75 prosentilla alle 10 000 euroa. Vain noin kuudella prosentilla asiakkaista on velkaa ulosotossa yli 50 000 euroa.

– Monet ulosottovelalliset maksavat velkansa suoraan maksukehotuksella. Jopa 60 prosenttia ulosottovelallisista selviää kolmen kuukauden aikana ulosottoveloistaan"

Ulosotossa on vuosittain puoli miljoonaa suomalaista. 

Aika omituista jos kaikki heti leimataan varkaiksi ettei voi palkata johonkin työhön missä ei edes käsitellä isoja summia toisten rahoja joita voisi varastaa.

Itselläni on ulosotossa entisen firman velkoja, koska en päässyt firman lopettamisen jälkeen töihin oli mahdoton niitä velkoja maksaa. Yksi hyvä työpaikka meni sen takia kun olisi pitänyt olla luottotiedot kunnossa vaikka se ei liittynyt työhön mitenkään, oli vuosia jo aikaa siitä kun jouduin lopettamaan oman firmani. Mitään henkilökohtaisia velkoja siellä ole, kaikki laskuni olen aina hoitanut vaikka olen ollut aina köyhä, eikä kunnollista työpaikkaa ole ollut kuin kerran kolmen vuoden pätkä. Koskaan en ole saanut vakituista työtä joten milläs maksat kymmenien tuhansien velat kun ne on vielä moninkertaistuneet perimismaksujen, käräjämaksujen ja korkojen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokelpoisuus tai se puute kertoo jo paljon henkilän luotettavuudesta ja kyvystä/halusta hoitaa asiat kunnolla.

Tai siitä että kyseisellä henkilöllä ei ole juurikaan isompia vastoinkäymisiä ollut, vaan on ollut elämässä hyvä tuuri. Ei ole ottanut esim. yrittäjän riskiä harteilleen...

Vierailija
64/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on koko ketju täynnä luottotiedottomia yh-eukkoja, jotka kilvan haukkuvat toisiaan. Esittävät täällä netissä ihan jotain muuta parempaa ihmistä kuin ovatkaan.

Ala-arvoisia sossupummeja koko ketjun sakki.

Vierailija
65/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau...mulla meni avoerossa luottotiedot kun narsumies teki kaikki temput mitä vaan keksi ja yhteiselämän velat jäi mulle vaikkei ollut silloin juuri tuloja kun olin kotona taaperon kanssa. Se oliskin ollut reilua, että mua tunnollista ja kilttiä ihmistä olis tuolla tavalla lyöty lisää! Enkä taatusti ole ainoa. Mihin tämä maailma on oikein menossa? Ihmisiä ei voi luokitella noin heppoisin perustein tietämättä tämän elämäntapahtumista enempää!

Ihan turha selittää. Kukaan ei voi toisen nimiin hankkia velkoja ja saattaa sen siihen pisteeseen että luottotiedot menee JOS toimit oikein. Toisin sanoen omaa välinpitämättömyyttäsi olet menettänyt ne luottotiedot. Eli olisit asiattomat velta kiistänyt, tehnyt rikosilmoitukset yms niin ei olisi mennyt luottotiedot.

Olis voinut mennä, jos toista henkilöä ei tuomita syylliseksi. Ja miksi ei tuomittaisi? No jos puolisot ovat jaelleet keskenään pankkitunnuksia, joita ei saa luovuttaa kellekään kolmannelle osapuolelle (pankin ja sinun itsesi lisäksi), niin silloin rikosta ei ole tapahtunut, vaan se jonka nimiin velat on tehty, ei ole noudattanut riittävää huolellisuutta, mitä tulee pankkitunnusten säilyttämiseen. Ja on faktaa, niin monta syyttämättäjättämispäätöstä olen näihin asioihin liittyen lukenut, että tiedän mistä puhun. 

Vierailija
66/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä sitten kannata etsiä duunia, jotta saisin elätettyä itseni ja lapseni ja tietysti vähennettyä velkataakkaa.

Ja tuo asiakkaan kotona työskentelevän lähihoitajan homma on ainut missä kykenet työskentelemään? Mikään muu lähärin pesti ei tietenkään käy, sellainen missä ei tarkisteta luottiksia? Kätevä tekosyy tietysti tuokin jatkaa makoilua ja voivottelua.

Vierailija
67/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau...mulla meni avoerossa luottotiedot kun narsumies teki kaikki temput mitä vaan keksi ja yhteiselämän velat jäi mulle vaikkei ollut silloin juuri tuloja kun olin kotona taaperon kanssa. Se oliskin ollut reilua, että mua tunnollista ja kilttiä ihmistä olis tuolla tavalla lyöty lisää! Enkä taatusti ole ainoa. Mihin tämä maailma on oikein menossa? Ihmisiä ei voi luokitella noin heppoisin perustein tietämättä tämän elämäntapahtumista enempää!

Ja kun oiskin vain yhteiset velat, mitä oikein mulkulta ”kumppanilta” voi eron lähetessä pamahtaa maksettavaksi. Eikä mitään voi lähteä käräjöimään takaisin, sillä kosto olisi hirveä ja kohdistuisi lapseen.

Mun onneni on, että työelämään palattuani olen hyvätuloinen. Mut mitään asuntolainaa siitä huolimatta en voi ajatella, hyvä vuokra-asunto tutulta on ollut ratkaisu.

Eikä onneksi vaikuta omaan työhön. Se tästä vielä puuttuisi.

Vierailija
68/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSV kirjoitti:

Laki yksityisyyden suojasta työelämässä 5 a §:

Työnantajalla on oikeus saada ja käyttää tehtävään valittua työnhakijaa koskevia luottotietolain 4 luvussa tarkoitettuja henkilöluottotietoja työnhakijan luotettavuuden arvioimiseksi, kun työnhakijan on tarkoitus toimia työtehtävissä, jotka edellyttävät erityistä luotettavuutta ja [--] joiden luonteeseen pääsääntöisesti kuuluu valvomaton työskentely yksityiskodissa.

Eli myös eduskuntamme on käsittämättömässä viisaudessaan lakia laatiessaan ollut sitä mieltä että luottotiedot menettänyt on epäluotettavampi kuin muut ja siksi valvomatta yksityiskotiin pääsevän työntekijän luottotiedot saa (pitää?) tarkistaa. Case closed.

Vierailija
69/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti on tullut kommenteja ja arvosteluja luottotiedottomia kohtaan. Onko teitä koskaan elämä heitellyt? Tullut vastaan asioita, joista ei vain voi selvitä rahallisesti, menettämättä luottotietojaan? Sairastuminen? Nuoruuden hölmöily, josta joutuu "maksamaan" kovan hinnan? Ulosotossa valtavan korkea korko ja tse pääoma lyhenee jos ollenkaan.

Tunnen monia luottotiedottomia ihmisiä, eivät ole epäluotettavia saati varkaita. Kyllä näitä löytyy ihan puhtaat paperit omaavista porukoistakin, sekin on varastamista jos viet työnantajalta vaikka wc-papera, moni v i e paljon muutakin perustarviketta. Ei sitä aina työnantajalta viedä rahaa tai huumeita.

Itsellänikin on ollut nuorempana luttotiedot poissa ja työskentelin hoitoalalla, eikä tullut mieleenkään pölliä mitään. Velkani maksoin ihan omalla rahalla.

Luottotiedottomat tsemppiä, onneksi on olemassa monia, jotka ymmärtävät elämän haurauden ja sen, ettei tänne synnytä samanarvoisina. Suomessa on paljon köyhyyttä, vaikka keskituloiset ja sitä paremmassa asemassa olevat eivät tunnusta.

Ja vielä se, ettei työkkäri tai toimeentulotuki ole saman suuruinen kuin palkka, ehei sinne päinkään.

Mainittakoon, että nyt olen sairaanhoitaja ja töitä riittää, pohjalta voi nousta!

Ulosoton hirvittävä korko on ihan sama viivästyskorko kuin muissakin laskuissa, eli 7% vuotuinen viivästyskorko. Sama korko on perinnässä 180 päivää luoton erääntymisen jälkeen, joskus aiemminkin jo putoaa pienelle korolle.

Vierailija
70/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnakunti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvi sitten yrittää hakemaan kotisiivojaksi töihin. Tai ylipäätänsä mihinkään muuhunkaan kun on luottotiedot menneet. No onneksi saan rahaa makaamalla kotonakin, kerta ei kunnollinen ja ahkera työntekijä kelpaa vain siksi, että on joskus elämässään tehnyt vääriä valintoja.

Minäkin olen istunut linnassa taposta ja raiskauksesta ja törkeistä pahoinpitelyistä.

Niistä johtuen en moneen kelpaa.

Miksi, nehän oli vain vääriä valintoja?

Minun kaverinikin jäi opiskeluaikana kiinni kovista huumeista ja siitä, että antoi huumeita myös tuolloin alaikäiselle siskolleen ja sai potkut koulusta. Ei ymmärrä miksi, aika jännä kun ei luokanopettajakoulutukseen haluta ihmistä joka kärähti kokaiinista ja diilaa kannabista alaikäiselle. Nekin oli kuulemma nuoruuden typeryyttä.

Vierailija
71/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä minusta on perusteet olemassa. a) toimitaan asiakkaiden kanssa. b) todennäköisesti on pääsy huumausainesiin luokiteltaviin lääkkeisiin. Luottokelvoton ihminen ei osaa hoitaa edes omia asioitaan saati toisten ja mahdollisuus "lisätienesteihin" on suurempi kuin tunnollisella ihmisellä.

Voi luoja. Joku voi menettää luottotietonsa esim.18-vuotiaana nuoruuden hölmöilyjen seurauksena,opiskella monta vuotta ja maksaa velkansa pois mutta luottotietojen palautumisessa kestää silti useampi vuosi.

Ihan tiedoksi, että hoitoalalla ja esim.päihdetyöntekijöinä voi olla myös entisiä,raitistuneita päihteidenkäyttäjiä joilla elämä on nykyään kunnossa ja täysin erilaista kuin silloin kun luottotiedot on menetetty. Luottotiedot eivät palaudu heti,vaikka asiat olisivat olleet kunnossa monta vuotta.

Vierailija
72/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä minusta on perusteet olemassa. a) toimitaan asiakkaiden kanssa. b) todennäköisesti on pääsy huumausainesiin luokiteltaviin lääkkeisiin. Luottokelvoton ihminen ei osaa hoitaa edes omia asioitaan saati toisten ja mahdollisuus "lisätienesteihin" on suurempi kuin tunnollisella ihmisellä.

Voi luoja. Joku voi menettää luottotietonsa esim.18-vuotiaana nuoruuden hölmöilyjen seurauksena,opiskella monta vuotta ja maksaa velkansa pois mutta luottotietojen palautumisessa kestää silti useampi vuosi.

Ihan tiedoksi, että hoitoalalla ja esim.päihdetyöntekijöinä voi olla myös entisiä,raitistuneita päihteidenkäyttäjiä joilla elämä on nykyään kunnossa ja täysin erilaista kuin silloin kun luottotiedot on menetetty. Luottotiedot eivät palaudu heti,vaikka asiat olisivat olleet kunnossa monta vuotta.

Luottotietomerkintä pysyy enintään 4v siitä päivästä kun se on asetettu. Uusin merkintä vain 3v, jos sen rekisteröintiaikana ei ole tullut uusia merkintöjä enää. 5-vuotisen velkajärjestelyn merkintä pysyy sen 5v ja poistuu sinä päivänä, kun vj loppuu. Useimmitenhan velkajärjestely on kuitenkin kolmivuotinen.

Vierailija
73/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijakkaa.

terveisin luottotiedoton sh, joka työkseen käsittelee huumelääkkeitä ja potilaiden omaisuutta ilman väärinkäytöksiä, eikä töille näy loppua.

Vierailija
74/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotietomerkintä pysyy enintään 4v siitä päivästä kun se on asetettu. Uusin merkintä vain 3v, jos sen rekisteröintiaikana ei ole tullut uusia merkintöjä enää. 5-vuotisen velkajärjestelyn merkintä pysyy sen 5v ja poistuu sinä päivänä, kun vj loppuu. Useimmitenhan velkajärjestely on kuitenkin kolmivuotinen.

Juu ja ne merkinnät tulevat säännöllisesti aina uudestaan,jos ei velkaa pysty maksamaan. Eli olet saanut esim.10v.sitten merkinnän joka on tullut uudestaan perittäväksi tänä aikana ja koska et voinut maksaa,merkintä on uusiutunut ja taas tullut lisää uudet 4v.

Tuo 4 vuottakin on pitkä aika. Voi olla että ihminen on ryhdistäytynyt,laittanut asiat kuntoon ja esim.opiskellut itselleen uuden ammatin 3 vuodessa ja tekee kovasti töitä valmistuttuaan,mutta silti menee se 4 vuotta että luottotiedot palautuvat. Kun on 7 vuotta elänyt kunnollisesti ja tehnyt töitä saadakseen elämänsä kuntoon, niin onhan se turhauttavaa olla silti jonkun silmissä hyödytön,epäluotettava roska joka ei osaa edes itsestään huolehtia. Kova hinta menneistä.

Vierailija
75/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lähihoitajista voi työskennellä tehtävissä, joissa ei tarvitse luottotietoja tarkistella. Samoin luulen, että aika harva esim. kotisiivouksia tekevistä firmoista noita tarkistelee. Harmi, minusta luottotietonsa säilyttänyt ihminen on lähtökohtaisesti luotettavampi.

Kyllähän monessa työssä jo aukot cv:ssä asettavat työntekijät eriarvoiseen asemaan, vaikka syyt monesti ovat hakijasta itsestään riippumattomia.

”Työnantaja saa pyytää työnhakijan tai työntekijän luottotietoja vain, jos työtehtäviin liittyy mahdollisuus laittoman taloudellisen hyödyn tavoitteluun. Työnantaja saa pyytää työntekijän luottotiedot vain tehtävissä, joihin sisältyy

päätäntävaltaa tai itsenäistä harkintavaltaa tehdä merkittäviä taloudellisia sitoumuksia

taloudellisesti merkittävien luottojen myöntämistä ja valvontaa

oikeus saada tietoa työnantajan tai tämän asiakkaan suojatuista liike- ja ammattisalaisuuksista

oikeus käyttää tietojärjestelmää, jonka avulla voidaan käsitellä työnantajan tai tämän asiakkaan varoja

olennaisena osana ja ilman välitöntä valvontaa tehtäviä, joissa käsitellään arvoltaan merkittävää määrää rahaa, arvopapereita tai arvoesineitä

työnantajan tai tämän asiakkaan omaisuuden vartiointia

pääsääntöisesti valvomatonta työskentelyä yksityiskodissa.”

Vierailija
76/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha selittää. Kukaan ei voi toisen nimiin hankkia velkoja ja saattaa sen siihen pisteeseen että luottotiedot menee JOS toimit oikein. Toisin sanoen omaa välinpitämättömyyttäsi olet menettänyt ne luottotiedot. Eli olisit asiattomat velta kiistänyt, tehnyt rikosilmoitukset yms niin ei olisi mennyt luottotiedot.

Olis voinut mennä, jos toista henkilöä ei tuomita syylliseksi. Ja miksi ei tuomittaisi? No jos puolisot ovat jaelleet keskenään pankkitunnuksia, joita ei saa luovuttaa kellekään kolmannelle osapuolelle (pankin ja sinun itsesi lisäksi), niin silloin rikosta ei ole tapahtunut, vaan se jonka nimiin velat on tehty, ei ole noudattanut riittävää huolellisuutta, mitä tulee pankkitunnusten säilyttämiseen. Ja on faktaa, niin monta syyttämättäjättämispäätöstä olen näihin asioihin liittyen lukenut, että tiedän mistä puhun. 

Ja kenenkä vika se on, että joku jakaa henkilökohtaisia tunnuksia puolison kanssa?

Tietenkin pankin, suomen valtion tai vähintäänkin EU:n.

Syyllinen ei koskaan näy sieltä peilistä.

Vierailija
77/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun oiskin vain yhteiset velat, mitä oikein mulkulta ”kumppanilta” voi eron lähetessä pamahtaa maksettavaksi. Eikä mitään voi lähteä käräjöimään takaisin, sillä kosto olisi hirveä ja kohdistuisi lapseen.

Mun onneni on, että työelämään palattuani olen hyvätuloinen. Mut mitään asuntolainaa siitä huolimatta en voi ajatella, hyvä vuokra-asunto tutulta on ollut ratkaisu.

Eikä onneksi vaikuta omaan työhön. Se tästä vielä puuttuisi.

Ilmeisesti huono kumppanin valinta ja sellaisen kanssa lisääntyminen, sekään ei ole oma vika.

Vierailija
78/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siitä että kyseisellä henkilöllä ei ole juurikaan isompia vastoinkäymisiä ollut, vaan on ollut elämässä hyvä tuuri. Ei ole ottanut esim. yrittäjän riskiä harteilleen...

Kuule, minulla on ollut isojakin vastoinkäymisiä, mutta laskuni ja velkani olen aina hoitanut ajallaan. Välillä olen ollut syömättä, että sain laskut maksettua. Luottotiedot aina puhtaat.

Vierailija
79/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, minulla on ollut isojakin vastoinkäymisiä, mutta laskuni ja velkani olen aina hoitanut ajallaan. Välillä olen ollut syömättä, että sain laskut maksettua. Luottotiedot aina puhtaat.

No kylläpä vain oletkin hieno ihminen. Harmi vaan että vastoinkäymiset hävittivät näköjään empatiakykysi ja kyvyn ymmärtää erilaisia elämäntarinoita,jos sellaista on koskaan ollutkaan.

Vierailija
80/117 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, ehkä ne pitäisi tarkastaa useammassa duunissa. Tunnen kaksi henkilöä, joista molemmilla vaikeuksia rahan kanssa, toisella luottotiedot menneet. Molemmat varastaneet työpaikalta. Toinen sen verran suuria summia, että siitä tuli poliisitutkinta. Kumpaakaan en itse palkkaisi kun tiedän taustat, silti molemmat tällä hetkellä töissä ja rahan kanssa tekemisissä.