Mitä helv? Työpaikka-hakemus; luottotiedot tarkistetaan. Mitenkähän ne liittyy tähän työhön? :
Ohjaaja, Vantaan kaupunki, lähihoitaja, Vantaa
Kuvaus
Tiedot
Kartta
Tehtävän kuvaus: Länsi-Vantaan A-klinikka kuuluu Vantaan Päihdepalveluiden kokonaisuuteen. Vantaalla toimii kaksi A-klinikkaa, jotka tarjoavat avohoitoa vantaalaisille päihdeongelmaisille ja heidän läheisilleen. Länsi-Vantaan A-klinikka sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella Martinlaaksossa.
Haemme nyt Länsi-Vantaan A-klinikan yhteydessä toimivaan Vantaan kotiin annettavien päihdepalveluiden tiimiin päihdetyöstä kiinnostunutta ohjaajaa ( lähihoitaja).
Kotiin annettava asiakastyö toteutetaan asiakkaan kotona ja hänen toimintaympäristössään koko Vantaan alueella. Palvelu sisältää sekä päihdevieroitusta että päihdekuntoutusta ja se toteutetaan pääsääntöisesti päivävuorossa.
Ohjaaja toimii moniammatillisessa tiimissä oman alansa asiantuntijana hoidon ja kuntoutuksen tarpeen arvioinnissa sekä hoidon suunnittelussa ja toteuttamisessa. Palveluun liittyy sekä yksilö- että parityönä hoidettavia tehtäviä. Tiimissä työskentelee ohjaajan lisäksi kaksi sairaanhoitajaa ja sosiaaliohjaaja. Tehtävä sisältää vieroitushoidon toteuttamista, ohjausta, motivointia sekä asiakkaan ohjaamista kuntoutusta ja arjessa selviytymistä edistävien toimintojen piiriin. Lisäksi tehtävään sisältyy yhteistyö asiakkaan läheis- ja viranomaisverkostojen kanssa.
Tehtävän hoitaminen edellyttää hyviä vuorovaikutustaitoja ja kykyä sekä itsenäiseen että pari- ja tiimityöskentelyyn. Lisäksi tehtävän hoitaminen edellyttää riittävän hyvää fyysistä toimintakykyä.
Tarjoamme tehtävään valitulle hyvän perehdytyksen, esimiehen ja työryhmän tuen sekä ryhmätyönohjauksen.
Tehtävä täytetään 17.9.2018 tai sopimuksen mukaan.
Haastattelut pidetään ma 10.9 ja ti 11.9.2018
Tehtävään valitulta henkilöltä tarkistetaan luottotiedot.
Vantaan kaupunki on savuton työpaikka.
Haethan paikkaa vain sähköisesti (www.tyonhaku.vantaa.fi).
Lasten (alle 18 vuotta) kanssa työskentelevien tulee ennen tehtävän vastaanottamista esittää lainmukainen ote rikosrekisteristä.
Tehtävässä edellytetään tartuntatautilain 48§:n mukaista rokotussuojaa
Kelpoisuusehto: Tehtävään soveltuva sosiaali- ja terveysalan perustutkinto tai muu vastaava sosiaali- ja terveysalan tutkinto.
Lisäksi edellytämme:
- hyväksyttyä lääkehoitolupaa (Love LOP) tai sen suorittamista koeajalla
- ajotaitoa, vähintään B-ajokorttia
Luemme eduksi: Aikaisemman kokemuksen päihdetyöstä sekä kehittämismyönteisyyden ja mukautumiskykyä.
Lähde: TE-palvelujen asiakastietojärjestelmä 22.8.2018 17:31:11
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Onpa kyllä erikoista. Töistähän yleensä maksetaan palkkaa, eikä niin päin että sinne joutuu maksamasn saadakseen käydä töissä. Ehkä tuolla on toisin? 😂
Kuka? Mikä? Missä? niin sanottiin että töihin pitäisi jotain maksaa.
Luottotietojen tarkistuksen hoitaa varmaankin firma itse maksusta tai maksutta, eikä hakija. Et taida edes ymmärtää mitä luottotiedot merkitsevät, se ei ole ainoastaan sitä ettet saa lainaa pankista, menetettyäsi luottotiedot.
Eipä tarvi sitten yrittää hakemaan kotisiivojaksi töihin. Tai ylipäätänsä mihinkään muuhunkaan kun on luottotiedot menneet. No onneksi saan rahaa makaamalla kotonakin, kerta ei kunnollinen ja ahkera työntekijä kelpaa vain siksi, että on joskus elämässään tehnyt vääriä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvi sitten yrittää hakemaan kotisiivojaksi töihin. Tai ylipäätänsä mihinkään muuhunkaan kun on luottotiedot menneet. No onneksi saan rahaa makaamalla kotonakin, kerta ei kunnollinen ja ahkera työntekijä kelpaa vain siksi, että on joskus elämässään tehnyt vääriä valintoja.
Minäkin olen istunut linnassa taposta ja raiskauksesta ja törkeistä pahoinpitelyistä.
Niistä johtuen en moneen kelpaa.
Miksi, nehän oli vain vääriä valintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau...mulla meni avoerossa luottotiedot kun narsumies teki kaikki temput mitä vaan keksi ja yhteiselämän velat jäi mulle vaikkei ollut silloin juuri tuloja kun olin kotona taaperon kanssa. Se oliskin ollut reilua, että mua tunnollista ja kilttiä ihmistä olis tuolla tavalla lyöty lisää! Enkä taatusti ole ainoa. Mihin tämä maailma on oikein menossa? Ihmisiä ei voi luokitella noin heppoisin perustein tietämättä tämän elämäntapahtumista enempää!
Sinun tilanteessasi pitääkin ehdottomasti ottaa etukäteen yhteys luottotietojen tarkastajaan ja selittää tilanne.
Ainut vaan, että harva tajuaa asiaa silti eli turha vaiva ja lisänöyryytys. Ihmiset ovat osoittautuneet lähes poikkeuksetta käsittämättömän yksinkertaisiksi kun olen näitä sotkuja yrittänyt selvitellä. Ja syyllistäminen ja ivaaminen tuntuu olevan ainoa mitä osataan tehdä, ajattelu ei sitten yhtä hyvin sujukaan. No, pitäkää tunkkinne.
Ja sori ap nää ohikset, mutta oli vaan niin pöyristyttävä aloitus etten voinut olla komentoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vau...mulla meni avoerossa luottotiedot kun narsumies teki kaikki temput mitä vaan keksi ja yhteiselämän velat jäi mulle vaikkei ollut silloin juuri tuloja kun olin kotona taaperon kanssa. Se oliskin ollut reilua, että mua tunnollista ja kilttiä ihmistä olis tuolla tavalla lyöty lisää! Enkä taatusti ole ainoa. Mihin tämä maailma on oikein menossa? Ihmisiä ei voi luokitella noin heppoisin perustein tietämättä tämän elämäntapahtumista enempää!
Ilmoituksessa ei sanottu että vaaditaan puhtaat luottotiedot, vaan kerrottiin että ne tarkistetaan. Niissä harvinaisissa tapauksissa joissa luottotiedot ovat menneet ilman omaa syytä kannattaa tilanne kertoa haastattelussa jolloin asia tuskin on este työpaikan saannille.
Ap oot ilmeisesti ite ryssiny luottotiedot kun noin vauhkoonnut! Sitä paitsi arvelisin että vähintään 80% luotto häiriöistä on ihan itse aiheutettuja, 15% yllättävä muutos elämässä /työssä ja rahaa ei yksinkertaisesti ole laskuihin ja 5% identiteeti varkauksien tms takia.
En ole ikinä ymmärtänyt miksei asioitaan voi hoitaa kuntoon mutta eipä minun tarvitsekaan pidän vain omasta taloudestani ja varallisuuden kasvattamisesta huolen.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kertoo sinusta paljonkin. Olet helposti höynäytettävä hölmö. En palkkais sinun kaltaistasi, luottotietonsa tyhmyyttään menettänyttä.
Linnakunti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen istunut linnassa taposta ja raiskauksesta ja törkeistä pahoinpitelyistä.
Joo nehän vertautuukin oman taloudenpitoon täysin...päivän voittaja löytykin sitten ylättävän nopeesti...mistä teitä ida reita oikein sikiää, ei voi taas kuin hämmästellä tätä tyh myyttä tässäkin ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kertoo sinusta paljonkin. Olet helposti höynäytettävä hölmö. En palkkais sinun kaltaistasi, luottotietonsa tyhmyyttään menettänyttä.
Noh keltanokka, palataan asiaan kun olet nähnyt elämää vähän enemmän. Vaikka eipä se tyh myyteen kyllä mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha selittää. Kukaan ei voi toisen nimiin hankkia velkoja ja saattaa sen siihen pisteeseen että luottotiedot menee JOS toimit oikein. Toisin sanoen omaa välinpitämättömyyttäsi olet menettänyt ne luottotiedot. Eli olisit asiattomat velta kiistänyt, tehnyt rikosilmoitukset yms niin ei olisi mennyt luottotiedot.
_entinen_humanisti kirjoitti:
Linnakunti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi, nehän oli vain vääriä valintoja?Joo nehän vertautuukin oman taloudenpitoon täysin...päivän voittaja löytykin sitten ylättävän nopeesti...mistä teitä ida reita oikein sikiää, ei voi taas kuin hämmästellä tätä tyh myyttä tässäkin ketjussa...
Siis häh?
Et siis tiedä missä sun äitis on?!
Tätä se on nykynuorison kanssa, ei piitata edes omista vanhemmistaan..
Linnakunti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos osaamista on niin se on minulle ainoa asia mikä ratkaisee. Sitä paitsi tuomiosi on jo lusittu; ei ole mielekästä langetella jotain kansainvallan loppumattomia tuomioita vanhoista jutuista.
Ei kai tässä sitten kannata etsiä duunia, jotta saisin elätettyä itseni ja lapseni ja tietysti vähennettyä velkataakkaa.
Olen ollut siivoamassa eräissä valtion laitoksissa ja siellä tarkistettiin rikosrekisteri, josta ilmoitettiin haastattelussa. Luottotiedoista ei ollut puhetta. Tästä on kyllä aikaa jo 25v, joten voi olla uudempi käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siivoamassa eräissä valtion laitoksissa ja siellä tarkistettiin rikosrekisteri, josta ilmoitettiin haastattelussa. Luottotiedoista ei ollut puhetta. Tästä on kyllä aikaa jo 25v, joten voi olla uudempi käytäntö.
Luottotietojen menetys ja rikosrekisteri ovat täysin eri asioita.
Ja sellainen tarkistetaan millaista ei missään nimessä työpaikalle haluta tai voida ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä sitten kannata etsiä duunia, jotta saisin elätettyä itseni ja lapseni ja tietysti vähennettyä velkataakkaa.
Ei, eipä tietenkään. Joka duunissahan luottotiedot on ykkös juttu. HÖLMÖ!
Vierailija kirjoitti:
Ja mä mietin, millainen ihminen postaa ilmoituksen tänne saatteella mitä helv sen sijaan että ottaisi yhteyttä työn tarjoajaan.
Ihan karmeaa, jos hakijoiden taso kaltaisesi.
Kyllä julkisen asiakirjan saa postata ihan minne huvittaa. Se on postattu tänne, koska halutaan kommentteja ilmoituksesta.
Sinäkö tuon ilmoituksen laadit, kun sitä pitäisi niin helv piilotella :D
Jokin aika sitten haettiin hoitajia lääkärikeskukseen ja siinäkin oli että luottotiedot tarkistetaan vaikka työhön ei liity mitään rahan käsittelyä, vaan potilaiden hoitamista.
Luottotiedot kertovat ihmisestä ja hänen kyvystään hoitaa asioita. Jos luottotietoja ei ole, niin ihmisellä todennäköisesti ongelmia elämässään. Tässäkin työssä on pääsy käsiksi lääkkeisiin, sotuihin yms. salassa pidettäviin tietoihin. Tarkistus on siis perusteltua.
Veikkaan että ap:n luottotiedot ei ole kunnossa kun noin ahdistaa.