Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mammografiako sattuu ihan sikana? Kääk!

Vierailija
22.08.2018 |

Olen menossa ja kuulin vasta nyt että kipu jos ei valtava niin kova ainakin. Auttaako jos ottaa särkylääkeet ennen sitä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla edessä niin mammografia kuin ruokatorventähystys ja se takapuoleen työnnettävä kamerajuttu. Jee! Ihana syksy mulla. Ja kaikki ekaa kertaa.

Ap

Vierailija
22/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lyhyen hetken kestää vaikka aidan vitsaksena koska toimenpiteellä saadaan paljon tietoa. Rinnat eivät jää lopullisesti littiin mammografian jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne on lähinnä hetkellinen epämukavuus.  Hammaslääkäri ja verikokeen ottokin ovat epämiellyttävämpiä.

Vierailija
24/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hyi hyi. En haluu kuulla.

Vierailija
25/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla edessä niin mammografia kuin ruokatorventähystys ja se takapuoleen työnnettävä kamerajuttu. Jee! Ihana syksy mulla. Ja kaikki ekaa kertaa.

Ap

Mammografia ei satu mutta älä kisko kun olet kiinni.

Vierailija
26/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia ei satu, eikä kestä kuin muutaman sekunnin. Olen todella pienitissinen mutta hyvin sai kuitenkin kuvan otettua ilman kiskomista tai kipua.

Gastroskopia on inhottavampi toimenpide, mutta kipua siihenkään ei liity ja tarvittaessa saa rauhoittavan lääkityksen, ja onneksi sekään ei kestä kuin ihan muutaman minuutin.

Peräpään tähystyksestä ei ole kokemusta mutta enemmän itse pelkäsin tuota suun kautta tehtävää..

Vierailija
27/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystys ensin peräreikään ja

heti perään ruokatorvi Eikö siinä ole joku bakteeri vaara esim salmonella

Vierailija
28/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu yhtään! Tuo on jotain niin käsittämätöntä ja vaarallista puppua, että ei mitään määrää! Kuka ihme noita juttuja oikein levittää?? Minä kävin keväällä mammografiassa, eikä se sattunut yhtään. Se hoitaja, joka otti sen, kertoi, että on surullista, että jotkut jättävät käymättä siellä sen pelottelun takia, ja syöpä voi jäädä havaitsematta ennen kuin on myöhäistä. Se ei satu, se ei ole edes inhottavaa! 

Vierailija
29/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pakottaako joku sut noihin?  Eiköhän ne ole täysin vapaaehtoisia tutkimuksia. Turhaa vingut.

Vierailija
30/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tapauksesta jossa naisella oli silikoni-implantti poksahtanut mammografiassa eli on se aika raju.

Vierailija
31/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minua ole ikinä sattunut. Joku vaan haluaa pelotella.

Eikö siinä rinta aika tiukasti litteäksi puristeta? Voin kuvitella sen sattuvan paljon.

Ei ap

Jotain hyötyä siitä, että rinnat on jo valmiiksi littanat ja riippuvat :) ensi viikolla menossa, ei pelota.

Vierailija
32/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sattui ihan stnasti ekalla kerralla. Toisella kertaa jätin menemättä sen takia. Nyt keväällä kävin, mutta soitin hoitajalle ensin ja sanoin että olen kahden vaiheilla. Hän kehotti ottamaan ibuprofeenia ja panadolia ennen kuvaan tuloa, ja lupasi merkitä tietoihin että minulla on kivulias kokemus. Uskalsin mennä ja hoitaja oli helläkätinen ja ymmärtäväinen. Oli silti inhottavaa, mutta selvisin.

Vierailija
33/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt mammossa enkä  ole vielä joukkoseulontaikäinen.

Mieluummin maksan itse ultasta joka on tarkempi kuin menen röntgeniin litistettäväksi.

Vierailija
34/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui niin että huusin. Tosin en omista rintoja, vain nännit, joten vaikutti varmaan asiaan. Nahkaa revittiin sinne levyn alle kainalosta saakka, kun mitään muuta ei ole. En mene enää uudestaan. Tulkoon saatana syöpä jos on tullakseen.

Vierailija
35/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei satu yhtään! Tuo on jotain niin käsittämätöntä ja vaarallista puppua, että ei mitään määrää! Kuka ihme noita juttuja oikein levittää?? Minä kävin keväällä mammografiassa, eikä se sattunut yhtään. Se hoitaja, joka otti sen, kertoi, että on surullista, että jotkut jättävät käymättä siellä sen pelottelun takia, ja syöpä voi jäädä havaitsematta ennen kuin on myöhäistä. Se ei satu, se ei ole edes inhottavaa! 

Siis ihan oikeastiko et usko että nämä muiden kirjoittamat kokemukset ovat tosia? Kiva että teet yleistyksiä oman pienen kokemuksesi perusteella...

Vierailija
36/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini inhosi mammografiaa, se sattui kuulemma paljon. Hänellä oli pienet ja roikkumattomat rinnat, ei niistä saanut repien litistettyä kuvaa ilman sietätöntä kipua.

:S

Vierailija
37/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sattui niin että huusin. Tosin en omista rintoja, vain nännit, joten vaikutti varmaan asiaan. Nahkaa revittiin sinne levyn alle kainalosta saakka, kun mitään muuta ei ole. En mene enää uudestaan. Tulkoon saatana syöpä jos on tullakseen.

Ihan kaikilta kiskotaan kainalokudosta siinä sivukuvassa mahdollisimman paljon mukaan. Se ei riipu tissien koosta.

Vierailija
38/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kommentit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, jos vastaaja ei kerro ikäänsä tai mitään rinnoistaan. Kuukautiskierron vaihekin vaikuttaa. Uskon hyvin, että implantti voisi hajota, oikeastaan yllättävää, että niin ei ilmeisesti yleensä käy. Jos on pehmeät roikkuvat utareet tai ns. kansallispuvun taskut, ei varmaan tunnukaan missään.

Vierailija
39/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, mutta voin kuvitella että tulee olemaan kivulias kokemus. Omat rinnat on aina olleet aran puoleiset, tiettyyn aikaan kierrosta hyvin kivuliaat. Helpoimmillaan ovat siis kosketukselle arat ja pahimmillaan niin kipeät, ettei liikkua viitsisi ja tällöin pidän urheilurintsikoita joiden riisuminen suihkuun mennessä sattuu älyttömästi. 

On normaalia, sanoi gyne... 

Vierailija
40/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa käynyt, joka kerta eri paikka ja eri kuvaaja. Ei tuntunut juuri miltään. Minulla on B-kuppi ja olen imettänyt kahta lasta vajaan vuoden, jos asialla on merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän