Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mammografiako sattuu ihan sikana? Kääk!

Vierailija
22.08.2018 |

Olen menossa ja kuulin vasta nyt että kipu jos ei valtava niin kova ainakin. Auttaako jos ottaa särkylääkeet ennen sitä?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minua ole ikinä sattunut. Joku vaan haluaa pelotella.

Vierailija
2/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajasta kiinni. Ensimmäisellä kerralla ei sattunut, toisella tuntui viheliäiseltä. Onneksi vain hetken.

Pahinta oli, että hoitaja haisi kuvottavalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut yhtään ja kesti pari sekuntia. Puristi inhottavasti, mutta ei sattunut.

Vierailija
4/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minua ole ikinä sattunut. Joku vaan haluaa pelotella.

Eikö siinä rinta aika tiukasti litteäksi puristeta? Voin kuvitella sen sattuvan paljon.

Ei ap

Vierailija
5/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se satu.

Vierailija
6/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Nykyiset laitteet on paljon hellävaraisempia kuin entiset. Viimeksi ei sattunut olenkaan. Se sattumien on sitä kun rinta puristuu muutamaksi sekunniksi levyjen väliin. Eli järjellä kasitettävää ja kestää tosi vähän aikaa. Moni pelkää ja siksi tuntee kivun kovempana.

Vierailija
7/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei sattunut oikeastaan ollenkaan, vähän aikaa tuntui sellainen epämiellyttävä puristus joka ei ollut varsinaisesti kivulias, tai ehkä 1 asteikolla 0 - 10. Vatsallani nukkuessanikin joskus sattuu enemmän. Rintani ovat isot, pehmeät ja riippuvat; olen kuullut että kiinteissä rinnoissa saattaa tuntua enemmän kipua.

Vierailija
8/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa ja kuulin vasta nyt että kipu jos ei valtava niin kova ainakin. Auttaako jos ottaa särkylääkeet ennen sitä?

Ei ole mitään valtavaa, eikä kovaa kipua. Kipua on, vain hetken ja se tuntuu lähinnä epämiellyttävältä. 

Vierailija
9/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako rinnan koko tuohon sattuuko vai ei?

Vierailija
10/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän ainakin epäiltiin ellei varmaa ollut että se kova puristus rintakudokseen voi ärsyttää syöpäsoluja leviämään mammografian jälkeen.En muista oliko pelkkä epäily vai todennettu juttu.

Vierailija
11/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  nyt sikana, riippuu rinnasta ja kuukautiskierron vaiheesta. Sen hetken voi kirpistää ja varmuuden vuoksi napattu särkylääkekin helpottaa ainakin henkisesti. Että sinne vaan, ollaan me muutkin oltu.

Vierailija
12/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään satu ja tosi lyhyt tutkimus.

Vierailija
13/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu nykyään. 20v sitten kävin eka kerran ja silloin sattui, kun piti vielä ottaa 4 kuvaa/tissi. Ne vanhat koneet ottivat vain pieneltä alalta kuvaa. 2v sitten olin viimeksi ja se oli vain kevyt painallus. Olin joukkoseulannassa Helsingissä.

Vierailija
14/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerta oli keväällä, eikä sattunut, puristi vain. Mä epäilin myös etukäteen että voisi sattua, koska on aika kiinteät rinnat, mutta ei. Ap, vedä henkeä ja mene sinne vain, ei se edes kestä kuin pari sekuntia.

Vierailija
15/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin sattui avan älyttömän paljon, hiljattain kävin. Rintaa venytettiin ja liiskattiin niiden pleksien väliin ja se kuvausaika tuntui kestävän kauan. Ja sitten romahdus, kun toinen kuva piti kohta uusia.

En tiedä sitten kuinka paljon vakuttaa rinnan koostumus. Minulla oli kuulemma molemmat rinnat täynnä lukuisia kystia,.

Vierailija
16/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä lukee että nesteetkin lentää...

Vierailija
17/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa, että ehkä se epätietoisuus olisi voinut sattua pitkällä aikavälillä enemmän.

Vierailija
18/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sattui ja aika kovastikin, onneksi sitä kesti vain 5-10 sekuntia per puoli. Kesällä tehtiin ja olin ekaa kertaa. Voisiko kipuun vaikuttaa se että useimmiten noita tehdään vasta yli 50-vuotiaille ja itse olen vasta 30+.

Vierailija
19/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö kuvataan litistämällä rinta levyjen väliin? Kumma kun ei muuta keinoa keksitä.

Mua pelottaa tuo tutkimus, koska ei mun rinnoissa ole mitään massaa jonka voisi minnekään väliin laittaa. Kauttaaltaan ja laajalti "kiinni" olevat kasatissit.

Vierailija
20/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot tottunu rintojen kourintaan niin ei tunnu juurikaan pahemmalta 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi