Voi huokaus, huomenna taas kuntouttavaan työtoimintaan väkertämään huopapalloja
Ärsyttää että joutuu tukia saadakseen askartelemaan huopapalloista kaulakoruja, jotka sitten myydään joulumarkkinoilla.
Kukaan ei työllisty palloja pyörittelemällä!
Keksisivät edes jotain järkevää kun kerran täällä on pakko käydä.
Olen ammatiltani datanomi ja ollut työttömänä kohta pari vuotta. Ilmeisesti alan vaihto edessä, toimistotöihin ei vain pääse.
Kommentit (68)
mene kännissä , varasta tavaraa niin paljon kuin pystyt yms. et saa muuten palkkaasi kuin ottamalla sen.
Eikä se ole edes varkaus,otat vain sen mikä sinulle kuuluu.
Eikö näiden muuttopalveluihin ja autonkorjaamisiin osallistuvien kannattaisi perustaa omaa yritystä ja tarjota palvelujaan näille samoille tahoille, jotka nyt saavat ilmaista työvoimaa työttömistä? Voi saada hyvät rahat, kun samalla saa haastettua kaupungin/kunnan epäreilusta kilpailusta.
Suomellako on varaa laittaa yhteiskunnan varoilla koulutettuja datanomeja jonnekin pilipali työpajoihin pyörittelemään huopapalloja? Ja samaan aikaan leikataan, leikataan ja kikytetään. Oikeasti tällä typeryydellä ei ole mitään rajaa. Keksisivät edes jotain kunnollista käyttöä ihmisten osaamiselle ja taidoilla. Ai niin, mutta sitten siitä pitäisi varmaan maksaa oikeaa palkkaa..
Lähtekää kaikki, jotka vain pääsette, töihin muualle, esim. norjaan, ruotsiin kannattaa hakea.
Ihan järkyttävää lukea näitä juttuja.
Suomi on kuin joku avoviemäri tulevaisuudessa tällä menolla, ostovoimaa nolla ja kaikki korkeasti koulutetut pyörittämässä jotain hemmetin palloja pupukursseilla.
Mitään oikeita työpaikkoja ei ole, koska niihin saadaan orjia ilmaiseksi, eli ne katoaa.
Mun tuttu käy tekemässä linnunpönttöjä tuon kuntouttavan tiimoilta.
Olen itse opiskelija, mutta tuntuu kyllä kauhealta lukea tällaista. Mietin, että kannattaako opiskelu edes, jos valmistuessani en saakaan töitä vaan joudun mennä pyörittelemään jotain huopapalloja.
Shy Pakistani kirjoitti:
Olen itse opiskelija, mutta tuntuu kyllä kauhealta lukea tällaista. Mietin, että kannattaako opiskelu edes, jos valmistuessani en saakaan töitä vaan joudun mennä pyörittelemään jotain huopapalloja.
Mulla on kaksi eri alan koulutusta ja orjaksi jouduin. Suhteilla saa paremmin töitä kuin pätevyydellä. Mulla puuttuu ne suhteet.
Noista tehdään tarkoituksella niin ankeita ja ärsyttäviä. Kyrpiinnyttyään nöyryytykseen työtön sitten saa aktivoitumisraivarin ja alkaa hakea duunia tosissaan.
Onhan tuokin tapa saada aktiiviseksi, mutta aika surkeaa jos aktivoitumisen kipinäksi tulee angsti julkisia palveluita kohtaan.