Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi huokaus, huomenna taas kuntouttavaan työtoimintaan väkertämään huopapalloja

Vierailija
22.08.2018 |

Ärsyttää että joutuu tukia saadakseen askartelemaan huopapalloista kaulakoruja, jotka sitten myydään joulumarkkinoilla.
Kukaan ei työllisty palloja pyörittelemällä!
Keksisivät edes jotain järkevää kun kerran täällä on pakko käydä.

Olen ammatiltani datanomi ja ollut työttömänä kohta pari vuotta. Ilmeisesti alan vaihto edessä, toimistotöihin ei vain pääse.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta siellä tehdään päivisin?

Jotkut auttavat muutossa ja jotkut ovat hallilla rassaamassa autoja.

Nämä käsityöt vaihtuvat, nyt on huopapallojen vuoro.

Ap

Autohuolto ja muuttopalvelu.. Kuulostaapa kovasti työltä, josta kuuluisi saada palkkaa.

Vierailija
42/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä, miten eri tavalla nuo menee. Täällä missä itse asun (pieni alle 20t asukkaan kunta) kuntouttavaan laitetaan päihde- ja mt-kuntoutujat mutta tavallisilla pitkäaikaistyöttömillä ei niihin ole asiaa. 

Itse olen käynyt todella laajat yrittäjyyskurssit, koska jostain syystä työkkäri ei suostu uskomaan etten ole perustamassa yritystä. 

Työkkärillä on ollut tarjolla hyviltä veljiltä ostettua yrittäjyyskurssia, niin siinä ei paljon kysellä onko ko. koulutus sopiva vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te teette jotain huopapallerokoruja, jotka myydään. Kuka niistä ne rahat saa? Käsittääkseni tämän lisäksi työllistävä osapuoli saa kympin päivässä siitä, että suostuu ottamaan teidät niitä pallukoita tekemään. Ja kaiken tämän helkkarin hyödyllisen toiminnan maksaa veronmaksaja pussistaan.

Vierailija
44/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut mukavaa tehdä aidosti hyödyllistä duunia sairaalaympäristössä. Toki toivon, että saisin jonain päivänä sitä palkkaakin...

Totta kai olen funtsinut välillä, että luuleekohan monikin "kollega", että olen kuntouttavalla mt-/ päideongelmien vuoksi. Olen kuitenkin täysin terve ja syntinä siis pitkäaikaistyöttömyys. Tämän hetken fiilis joka tapauksessa, että kuntouttava on parhaimmillaan ihan jees hommaa, mutta viitsiikö tällaista ilmaistyötä tehdä yli kolmea kuukautta, se on mielestäni ihan aiheellinen kysymys...

Vierailija
45/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin noiden myyntitulot menevät?

Olettaisin että pajalle jossa niitä tehdään.

Ap

Vierailija
46/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että olisi pakko suostua noihin ei pidä paikkaansa. Kuten joku jo aiemmin mainitsikin, niin kannattaa vaatia TE-toimistosta lähete terveystarkastukseen, jota saa odotella useita kuukausia. Siellä voi sitten vaikka esittää masentunutta ja vaatia lähetettä mielenterveyspuolelle. Siitä se saikutus sitten alkaakin. Se on tietysti toinen asia, jos ei moraali kestä huiputtaa systeemiä, joka yrittää orjuuttaa. Keinot ovat monet, joten pakkopuheet sikseen.

Vierailija
47/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te teette jotain huopapallerokoruja, jotka myydään. Kuka niistä ne rahat saa? Käsittääkseni tämän lisäksi työllistävä osapuoli saa kympin päivässä siitä, että suostuu ottamaan teidät niitä pallukoita tekemään. Ja kaiken tämän helkkarin hyödyllisen toiminnan maksaa veronmaksaja pussistaan.

Oletan että rahat saa tämä paikka missä niitä tehdään.

Ap

Vierailija
48/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo, että olisi pakko suostua noihin ei pidä paikkaansa. Kuten joku jo aiemmin mainitsikin, niin kannattaa vaatia TE-toimistosta lähete terveystarkastukseen, jota saa odotella useita kuukausia. Siellä voi sitten vaikka esittää masentunutta ja vaatia lähetettä mielenterveyspuolelle. Siitä se saikutus sitten alkaakin. Se on tietysti toinen asia, jos ei moraali kestä huiputtaa systeemiä, joka yrittää orjuuttaa. Keinot ovat monet, joten pakkopuheet sikseen.

Miks kukaan toisaalta tekis noin? Olis kuukausitolkulla työttömänä minimirahalla, jota aktiivimalli rokottaa kuin olla jossain helpossa paikassa, jossa saa parisataa lisää minimityöttömyyskorvauksen päälle.

Vierailija
49/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, jonka sain kuntouttavasta työtoiminnasta on erittäin rasittava kaveri, joka soittelee vielä neljän vuoden jälkeenkin ja pyytää kylään. Viimeksi, kun kävin kylässä hänestä oli täysin selvinpäin hauska vitsi alkaa kouria haarojani, ja olemme molemmat yli 30-vuotiaita miehiä.

Miksi vastaat hänen puheluihin?!

Vierailija
50/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta siellä tehdään päivisin?

Jotkut auttavat muutossa ja jotkut ovat hallilla rassaamassa autoja.

Nämä käsityöt vaihtuvat, nyt on huopapallojen vuoro.

Ap

Autohuolto ja muuttopalvelu.. Kuulostaapa kovasti työltä, josta kuuluisi saada palkkaa.

Juurikin näin. Ja sitten väitetään että "orjatyö" ei vie palkkaa saavilta töitä. Jos haluaa palkata muuttopalvelun, eiköhän se tule halvemmaksi kun ei tarvitse maksaa tekijöille palkkaa.

Ap

Vierailija
51/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, jonka sain kuntouttavasta työtoiminnasta on erittäin rasittava kaveri, joka soittelee vielä neljän vuoden jälkeenkin ja pyytää kylään. Viimeksi, kun kävin kylässä hänestä oli täysin selvinpäin hauska vitsi alkaa kouria haarojani, ja olemme molemmat yli 30-vuotiaita miehiä.

Mainittakoon vielä se, että porukassa oli muutamia vanhempia, elämää nähneitä fiksuja ihmisiä, joiden kanssa olis ollut kiva vaihtaa puhelinnumeroita ja ystävystyä. Mutta kertoo jotain surullista sosiaalisista taidoistani, että ystävystyin ainoastaan tähän yhteen riippakiveen.

Mikä on tilanteesi nyt neljän vuoden jälkeen, oletko työllistynyt?

Vierailija
52/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokkaan naisen kannattaa ottaa muutama tasokas mies asiakkaaksi ja hoitaa raha-asiat luojan antamalla lompakolla.Hölmöä alkaa orjaksi kun vaihtoehtoja on

Vierailija
53/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks kukaan toisaalta tekis noin? Olis kuukausitolkulla työttömänä minimirahalla, jota aktiivimalli rokottaa kuin olla jossain helpossa paikassa, jossa saa parisataa lisää minimityöttömyyskorvauksen päälle.

No minä ainakin tekisin, koska periaate on minulle tärkeämpää kuin se raha. Ja periaatteesta en suostu systeemin käskystä hyödyttämään pelleilyyn. 

Itse en ole tosin ollut työtön koskaan. Veljeni joka on tietojenkäsittelytieteen tohtori, sen sijaan oli kun joutui yliopiston yt:issä ulos, ja hän suoraan kieltäytyi näistä tämmöisistä toimista. Hänen tosiaan oli helppo niin tehdä koska on aika hyvin säästöjä ja sijoituksia joilla elää. Sittemmin meni ulkomaille alan töihin kun Suomesta ei hommia löytynyt.

Vierailija
54/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan nauttisin kuntouttavasta toiminnasta, kun teen muutenkin käsitöitä ja askarteluja. :) 

Vierailija
55/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaat hänen puheluihin?!

Hyvä kysymys. Ehkä olen säälinyt häntä, kun puhuu usein kavereistaan, jotka ei enää vastaa ja on estäneet Facebookissa. Ehkä vähän reppana. Tosin nyt olen päättänyt, että alkaa tää olla tässä.

Vierailija
56/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monista eri syistä. Itse teen parasta aikaa noin, koska haluan elää leppoisaa elämää harrastellen ja siihen kuvioon ei työnteko sovi. Minulle myös riittää tämä tulotaso, sillä tulen vähällä toimeen ja harrastukseni eivät maksa maltaita.

Lisäksi tuollainen puuhastelu on yhteiskunnalle haitallista toimintaa monella eri tavalla, kuten esim. kilpailun vääristyminen ja palkkojen putoaminen pitkällä juoksulla.

Vierailija
57/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totaalista yhteiskunnan varojen tuhlausta, että ihmisiä koulutetaan aloille, joilla töitä ei ole. Sitten nämä korkeastikoulutetut työttömät laitetaan jämätöihin ja askarteluhommiin. Puhumattakaan minkälainen henkilökohtainem tragedia työttömyys on sille, jonka kohdalle se osuu. Järjestelmässä on mielestäni paljon vikaa.

Vierailija
58/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, mutta minä nauttisin ihan oikeasti jos saisin vaikka neuloa joka päivä kuusi tai kahdeksan tuntia. Huopapallojen pyörittelykin kyllä käy, mutta neuleillani tehtäisiin varmasti parempaa tiliä.

En yhtään väheksy työttömyyteen liittyvää taloudellista ahdinkoa ja sosiaalista stigmaa, mutta totean vain että joillekin meistä ruuhkavuosissa rämpivistä tuo huopapallojen pyörittely kuulostaa melkein retriitiltä.

Vierailija
59/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tempputyöllistäminen ja kaikenmailman työkokeilut ja turhat kuntouttavat ovat kallista työttömyyden hoitoa.

Porvaripuolueet kuitenkin näkee järkeväksi kaataa valtion rahaa kaivoon kun saahan sillä potkia huonoimmassa asemassa olevia.

Vierailija
60/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainittakoon vielä se, että porukassa oli muutamia vanhempia, elämää nähneitä fiksuja ihmisiä, joiden kanssa olis ollut kiva vaihtaa puhelinnumeroita ja ystävystyä. Mutta kertoo jotain surullista sosiaalisista taidoistani, että ystävystyin ainoastaan tähän yhteen riippakiveen.

Mikä on tilanteesi nyt neljän vuoden jälkeen, oletko työllistynyt?

Viime vuonna olin työllistettynä omalla alallani ja tässä kuussa pääsin työpaikkaan, josta on mahdollista saada vakituinen. Vihdoinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi